• 17-03-2025, 11:14:03
    #1
    Arkadaşlar ilk defa macbook kullanmaya başladım. Mobil ağımı paylaşır her yerde kullanırım dedim ama telefondan paylaşımı açınca çok hızlı bir şekilde interneti sömürüyor. 15inde 10 dakikada 30 gb sömürdü. bu günde 5 dk da 8 gb çekti hızlıca. evde wifi ile de kullanıyorum bu kadar kullanım yapmıyor türkcell i aradım biz sadece data harcamasını görebiliriz detay görmeyiz dedi. şimdi "Etknlik monitörü" nden bakıyorum Alınan veri 69,95GB (bunun 38 kadarı Türkcellden diğer kısmı Sabit Wifi den) ki wifi ile indirme, sosyal medyada video izleme vs. işleri yaptım yani asıl veri çekmesi gereken yer wifi olması gerek. Etkinlik monitöründe detaylar kısmında en çok veri harcayan mDNSResponder görünüyor oda 8-10mb kadar.

    Sorun mu var yoksa macbookun normali mi bu anlamadım. eğer bu kadar internet söürecekse ne ben buna net dayandırabilirim ne de işime yarar
  • 17-03-2025, 11:48:00
    #2
    oxentasoft.com
    hocam 10 dakikada 30 gb çok fazla bendede macbook air m2 vardı böyle bir sorun yaşamadım farklı bir şey olabilirmi macbook içerisindeki kullandığınız uygulamalardan vb.
  • 17-03-2025, 11:49:22
    #3
    M2 air kullanıcısıyım bu kadar fazla internet yemiyor hocam.
    Hatta çok çok az internet gidiyor.
  • 17-03-2025, 11:59:33
    #4
    TripMode uygulamasını al macbook için oradan görebiliyorsun, açıp kapatabiliyorsun interneti istediğin uygulamaları. Çok pahalı değil 340 TL ama bence harika bir uygulama.
  • 17-03-2025, 13:49:46
    #5
    KSMedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam 10 dakikada 30 gb çok fazla bendede macbook air m2 vardı böyle bir sorun yaşamadım farklı bir şey olabilirmi macbook içerisindeki kullandığınız uygulamalardan vb.
    hocam ilginç şekilde mobiden bağlanınca oluyor


    Yahya911 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    M2 air kullanıcısıyım bu kadar fazla internet yemiyor hocam.
    Hatta çok çok az internet gidiyor.
    wifi ile başlanınca sorun yok hocam mobili hotspot ilepaylaşınca oluyor ilginç şekilde mesela sabah 10dan beri wifi ile kullanıyorum 4-5 gb kullandı.turkcell ile bağlanınca anlık sömürüyor.


    Repax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TripMode uygulamasını al macbook için oradan görebiliyorsun, açıp kapatabiliyorsun interneti istediğin uygulamaları. Çok pahalı değil 340 TL ama bence harika bir uygulama.
    uygulamayı birisi daha öenrdi sanırım tek sçenek o kalıyor ama çok saçma hocam wifi ile youtube hd video izledim face-ig arası dolaştım felan ama hotspot ile bağlanınca anlık sömürüyor. normal gibi gelmedi. türkcell e şikayet kaydı açtım ama onlarda kullanmışsınız yapacak bişey yok şeklince cevap yazdı