• 12-03-2025, 02:19:26
    #1
    Merhaba Herkese,
    Yeni bir pazar yeri kurma projem üzerinde çalışıyorum ve bu süreçte siz değerli forum üyelerinin görüşlerine büyük önem veriyorum. Projemiz, hem satıcılar hem de alıcılar için modern, güvenli ve kullanıcı dostu bir platform sunmayı amaçlıyor.
    Amacım, alışverişi daha verimli, kolay ve güvenli hale getirecek özelliklerle donatılmış bir pazar yeri oluşturmak. Bu süreçte sizin görüşleriniz, sorularınız ve önerileriniz benim için çok kıymetli.
    Projemle ilgili bilmeniz gerekenler:
    • Full kolay kullanım
    • Gelişmiş ödeme ve güvenlik sistemleri
    • Satıcılar için faydalı araçlar ve yönetim paneli
    • Hızlı teslimat ve müşteri memnuniyeti odaklı hizmetler
    • Birçoğu pazaryerinde bulunması gereken ve bulunmayan çok özellik mevcut hepsini bir araya toplayacağım
    Sizlerden almak istediğim:
    • Bu tür platformlardan beklentileriniz neler?
    • Hangi özellikler veya iyileştirmeler size göre önemli olurdu?
    • Hangi sorunlarla karşılaştınız ve nasıl çözülmesi gerektiğini düşünüyorsunuz?
    Her türlü geri bildiriminiz projemi daha iyi hale getirmek için çok değerli olacak. Lütfen sorularınızı sormaktan çekinmeyin ve düşüncelerinizi paylaşın.
    Teşekkür ederim ve görüşlerinizi merakla bekliyorum!
    Edit: Basit bir pazaryeri olmayacak e-pin, hesap satışı gibi. Türkiyede aktif olarak kullanılan bir pazaryerinden daha kaliteli bir sistem kurmayı hedefliyorum tamamen.
  • 12-03-2025, 02:51:07
    #2
    Daha önce satış yapan birisi olarak. Şahsi görüşlerimi paylaşıyorum.
    Bir yerden ürün alıp satmaya çalışıyorsanız. Başlı başına zarardasınız.

    Örnek olarak.

    Bir ürün varsayın.

    Piyasadaki satış fiyatı 200₺ misal.
    Biz bu ürünü 100₺'ye temin ettik misal.

    Rekabetten ötürü bu ürünü bizde 190₺'ye satmaya çalışalım.


    1. 190₺'nin 38₺'yi KDV
    2. En ucuz kargoyu hesap edecek olursak. 50₺ diyelim. Bunu müşteri ödeyecek. Şuandaki pazaryeri limitlerine göre. Müşteriye ürün pahalıya geldi bu kez.

    Ürünü 200₺'ye aldık. 350₺ piyasa fiyatı diyelim.
    1. 350₺'nin 70₺'si KDV
    2. Kargo yine 50₺ diyelim.
    3. Pazar yeri %10 komisyon alsın. 35₺

    Maliyet : 200₺
    Gider : 155₺

    ------------------
    Toplam : 355₺

    Bu matematik üç aşağı beş yukarı herkeste aynı inanın. İmalatçı değilsen. Pazar yerinden ürün satmak asla mantıklı değil.
    Devlet kazanacak.
    Kargo kazanacak.
    Pazaryeri kazanacak.

    Sonra kalırsa size... O yüzden bunları göz önünde bulundurarak güzel bir sistem yapabilirseniz ne ala.
    İade olabilir olayına hiç girmedim daha. Öyle birşey olursa püfffff.
  • 12-03-2025, 02:54:22
    #3
    Üyeliği durduruldu
    firma satıcıyı bezdirmiyorsa o pazaryeri yürür
  • 12-03-2025, 03:06:56
    #4
    MaSTeK1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha önce satış yapan birisi olarak. Şahsi görüşlerimi paylaşıyorum.
    Bir yerden ürün alıp satmaya çalışıyorsanız. Başlı başına zarardasınız.

    Örnek olarak.

    Bir ürün varsayın.

    Piyasadaki satış fiyatı 200₺ misal.
    Biz bu ürünü 100₺'ye temin ettik misal.

    Rekabetten ötürü bu ürünü bizde 190₺'ye satmaya çalışalım.


    1. 190₺'nin 38₺'yi KDV
    2. En ucuz kargoyu hesap edecek olursak. 50₺ diyelim. Bunu müşteri ödeyecek. Şuandaki pazaryeri limitlerine göre. Müşteriye ürün pahalıya geldi bu kez.

    Ürünü 200₺'ye aldık. 350₺ piyasa fiyatı diyelim.
    1. 350₺'nin 70₺'si KDV
    2. Kargo yine 50₺ diyelim.
    3. Pazar yeri %10 komisyon alsın. 35₺

    Maliyet : 200₺
    Gider : 155₺

    ------------------
    Toplam : 355₺

    Bu matematik üç aşağı beş yukarı herkeste aynı inanın. İmalatçı değilsen. Pazar yerinden ürün satmak asla mantıklı değil.
    Devlet kazanacak.
    Kargo kazanacak.
    Pazaryeri kazanacak.

    Sonra kalırsa size... O yüzden bunları göz önünde bulundurarak güzel bir sistem yapabilirseniz ne ala.
    İade olabilir olayına hiç girmedim daha. Öyle birşey olursa püfffff.
    Hocam komisyon oranı satış tutarına göre hesaplanacak sonuç olarak, komisyonları kategorilere göre düzenleyeceğim ve başlangıç olarak mağaza toplamak için cuma günlerinde mağaza komisyonlarını sıfırlamayı düşünüyorum. Kara Cuma indirimlerinden kaynaklı.
    İade illaki olacak full satıcı odaklı bir sistem kurmam halinde müşteriyi bulmam zorlaşır sonuç olarak.
    Fakat iade olarak basit sebeplerden iadeleri kabul etmeyeceğim sonuç olarak bir satış politikamız mevcut.
  • 12-03-2025, 03:08:56
    #5
    Slausy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    firma satıcıyı bezdirmiyorsa o pazaryeri yürür
    Aslında satıcıyı değil de sanırım alıcıyı bezdirmemesi gerekli çünki satıcı o haldede bu haldede bir pazaryerinde ürünlerini satıyor daha öncesinde e-ticaret yapmış birisi olarak görüşüm.
    Ürünlerini pazar yerimde listelememesi için geçerli hiçbir sebep yok yani.
    Tabiki müşteri odaklı olmayacağım tamamen satıcıyada önem göstereceğim.
    Müşterilere belirtmediğim cuma günlerinde başlangıç süremde komisyonları %0'a indirmem bile büyük bir etken diye düşünüyorum.