• 02-03-2025, 02:51:14
    #1
    Merhaba

    Anakart modelim Supermicro H11DSi-NT Motherboard Socket SP3 240W TDP for Dual AMD EPYC 7001/7002
    işlemci modelim AMD EPYC 7H12

    İçine ekran kartı koymak istiyorum ama normal grafik kartı taktığım zaman hiç bi türlü onu algılamıyor.
    msi rtx 2080 ve Amd radeon hd 7700 denedim ama ikisi ni de algılamadı.

    Önere bilceğiniz bi ekran kartı varmı?

    Server ler için ekran kartı modelleri farklı oluyor galba.

    şimdi den yardımlarınız için teşşekürler.
  • 02-03-2025, 03:07:31
    #2
    RTX 3000 serisi veya RTX 4000 alabilirsiniz
  • 02-03-2025, 03:12:03
    #3
    AreonYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    RTX 3000 serisi veya RTX 4000 alabilirsiniz
    Diğer denediğim ekran kartları çalışmadı bu nasıl çalışacak arasındaki fark nedir ?

    Teşşekürler cevap için
  • 02-03-2025, 03:38:57
    #4
    aytugmert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diğer denediğim ekran kartları çalışmadı bu nasıl çalışacak arasındaki fark nedir ?

    Teşşekürler cevap için
    Aslında belirttiğiniz ekran kartlarını da kullanabilirsiniz. Supermicro anakartlar bazen harici GPU'ları otomatik olarak etkinleştirmiyor, bu yüzden BIOS ayarlarından bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Ayrıca, ekran kartınızı x16 hızındaki PCIe yuvasına takmanız gerekiyor.
    Supermicro H11DSi-NT anakartı, 2 adet PCIe 3.0 x16 ve 3 adet PCIe 3.0 x8 genişleme yuvasına sahiptir. Standart ekran kartlarını desteklemektedir, ancak bazı durumlarda uyumluluk sorunları yaşanabilir. H11DSi-NT anakartında NVIDIA GTX 1660 Super, Titan V, RTX 2080 Ti ve RTX 3070 gibi ekran kartları başarıyla kullanılmaktadır.
    aslında dediğiniz ekran kartlarınıda kullanabilirsiniz Supermicro anakartlar bazen harici GPU'ları otomatik olarak etkileşmiyor biostan yapmanız gerekiyor birde ekran kartını x16 hızındaki PCI'a takmanız gerkeiyor
    anakartta 2 adet PCIe 3.0 x16 ve 3 adet PCIe 3.0 x8 genişleme yuvasına sahip, standart ekran kartlarını desteklemiyor H11DSi-NT anakartında NVIDIA GTX 1660 Super, Titan V, RTX 2080 Ti ve RTX 3070 gibi ekran kartları kullanıyor
  • 02-03-2025, 03:43:49
    #5
    AreonYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında belirttiğiniz ekran kartlarını da kullanabilirsiniz. Supermicro anakartlar bazen harici GPU'ları otomatik olarak etkinleştirmiyor, bu yüzden BIOS ayarlarından bazı değişiklikler yapmanız gerekebilir. Ayrıca, ekran kartınızı x16 hızındaki PCIe yuvasına takmanız gerekiyor.
    Supermicro H11DSi-NT anakartı, 2 adet PCIe 3.0 x16 ve 3 adet PCIe 3.0 x8 genişleme yuvasına sahiptir. Standart ekran kartlarını desteklemektedir, ancak bazı durumlarda uyumluluk sorunları yaşanabilir. H11DSi-NT anakartında NVIDIA GTX 1660 Super, Titan V, RTX 2080 Ti ve RTX 3070 gibi ekran kartları başarıyla kullanılmaktadır.
    aslında dediğiniz ekran kartlarınıda kullanabilirsiniz Supermicro anakartlar bazen harici GPU'ları otomatik olarak etkileşmiyor biostan yapmanız gerekiyor birde ekran kartını x16 hızındaki PCI'a takmanız gerkeiyor
    anakartta 2 adet PCIe 3.0 x16 ve 3 adet PCIe 3.0 x8 genişleme yuvasına sahip, standart ekran kartlarını desteklemiyor H11DSi-NT anakartında NVIDIA GTX 1660 Super, Titan V, RTX 2080 Ti ve RTX 3070 gibi ekran kartları kullanıyor
    Bios dan hangi ayarları değiştirmem gerekiyor. Eğer isterseniz ücret de ödeyebilirin.
    Bu saat de yardımcı oluyorsunuz.
  • 02-03-2025, 03:51:09
    #6
    aytugmert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bios dan hangi ayarları değiştirmem gerekiyor. Eğer isterseniz ücret de ödeyebilirin.
    Bu saat de yardımcı oluyorsunuz.
    sorun değil hocam

    BIOS’a girerek (DEL/F2 tuşu ile açılışta),
    "Advanced" → "PCIe/PCI Subsystem Settings" bölümüne gidin.
    "Above 4G Decoding" ayarını "nable yapın.
    "Primary Display" seçeneğini Offboard veya PCIe olarak değiştirin.
    "MMIOH Base Size" ayarını artırarak büyük bellek gereksinimlerini destekleyin.
    BIOS Güncellemesi

    Eğer sistem BIOS’u eskiyse, Supermicro’nun sitesinden en güncel BIOS sürümünü indirip güncelleyin.
    Özellikle RTX serisi gibi yeni nesil kartlar, bazı anakart BIOS sürümlerinde düzgün çalışmayabilir.
    Güç Kaynağı ve Bağlantılar

    RTX 2080 ve HD 7700, ek PCIe güç konektörü gerektirir.
    Güç kablolarının doğru takın (RTX 2080 için 8+8 pin, HD 7700 için 6 pin).
    Supermicro sunucu anakartları bazen GPU’ya yeterli güç sağlamayabilir, güç kaynağınızın (PSU) en az 750W ve kaliteli bir model olduğundan emin olun.
    PCIe Yuvası Seçimi

    RTX 2080 gibi güçlü ekran kartlarını anakartın tam x16 hızındaki PCIe yuvasına takmalısınız.
    Supermicro anakartlar bazen PCIe x8 yuvalarında tam ekran kart desteği vermez.
    Denemek için farklı PCIe yuvalarını kullanabilirsiniz.
  • 02-03-2025, 04:11:10
    #7
    AreonYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sorun değil hocam

    BIOS’a girerek (DEL/F2 tuşu ile açılışta),
    "Advanced" → "PCIe/PCI Subsystem Settings" bölümüne gidin.
    "Above 4G Decoding" ayarını "nable yapın.
    "Primary Display" seçeneğini Offboard veya PCIe olarak değiştirin.
    "MMIOH Base Size" ayarını artırarak büyük bellek gereksinimlerini destekleyin.
    BIOS Güncellemesi

    Eğer sistem BIOS’u eskiyse, Supermicro’nun sitesinden en güncel BIOS sürümünü indirip güncelleyin.
    Özellikle RTX serisi gibi yeni nesil kartlar, bazı anakart BIOS sürümlerinde düzgün çalışmayabilir.
    Güç Kaynağı ve Bağlantılar

    RTX 2080 ve HD 7700, ek PCIe güç konektörü gerektirir.
    Güç kablolarının doğru takın (RTX 2080 için 8+8 pin, HD 7700 için 6 pin).
    Supermicro sunucu anakartları bazen GPU’ya yeterli güç sağlamayabilir, güç kaynağınızın (PSU) en az 750W ve kaliteli bir model olduğundan emin olun.
    PCIe Yuvası Seçimi

    RTX 2080 gibi güçlü ekran kartlarını anakartın tam x16 hızındaki PCIe yuvasına takmalısınız.
    Supermicro anakartlar bazen PCIe x8 yuvalarında tam ekran kart desteği vermez.
    Denemek için farklı PCIe yuvalarını kullanabilirsiniz.
    Sadece Above 4G Decoding var ben de bios güncel.
    PSU 1200W CORSAIR
  • 02-03-2025, 04:15:06
    #8
    aytugmert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece Above 4G Decoding var ben de bios güncel.
    PSU 1200W CORSAIR
    VGA Priority'a gelerek Offboard" veya "PCIe seceneği ile değiştirin
    F4 tuşuna basarak kaydedin ve çıkın
    CPU1 SLOT2 PCI-E 3.0 X16 OROM seçeneğine gelin (veya hangi yuvaya ekran kartını taktıysanız).
    UEFI olarak değiştirin tüm PCIelara bunu yapın
  • 02-03-2025, 04:29:27
    #9
    AreonYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    VGA Priority'a gelerek Offboard" veya "PCIe seceneği ile değiştirin
    F4 tuşuna basarak kaydedin ve çıkın
    CPU1 SLOT2 PCI-E 3.0 X16 OROM seçeneğine gelin (veya hangi yuvaya ekran kartını taktıysanız).
    UEFI olarak değiştirin tüm PCIelara bunu yapın
    VGA Priority'a gelerek Offboard Yapdım.F4 yapıp kaydettik den sonra böyle kaldı.