• 17-01-2025, 14:59:22
    #1
    Merhaba, 2021'de askere gittim 2022'de geri döndüm 6 aylık süredeki askerlik SGK borcumu yatırmak istiyorum.

    Şu an durumum yerinde ileride ne olacağını kestiremediğim için yatırma taraftarıyım ama bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan da fikir almak istiyorum.

    Son 3.5 senelik süreçte maaşım bürütten yattığı zaman emekli maaşımın daha yüksek olduğunu biliyorum. Askerlik borçlanmasını bu son 3 sene içerisine dahil edebilir miyim yani emekliliğime son 3.5 sene kaldığı zaman 6 aylık ödememi brütten yatırsam son 3.5 seneye sayarlar mı yoksa 2021 - 2022 dönemini mi baz alır devlet?

    Şu an askerlik borçlanmamı brütten yatırsam ileride faydası olur mu yoksa şu an asgari ücretten yattığı için sigortam hiçbir etkisi bulunmaz mı?
  • Kabul Edilen Cevap
    • muarif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      03.02.2021 staj sayılmıyor ise eğer bu tarihte başladım hocam.
      staj 2017
      Ne yazık ki staj girişi sayılmaz. Sigorta başlangıç tarihinizi 2008 sonrası olarak değerlendiririz.

      Emekli maaşı hesaplamasında son 3,5 yıl olayı diye bir şey yoktur. O bahsettiğiniz 3,5 yıl olayı sadece aylık bağlanacak kurumun tayininde önemlidir. Aylık bağlama oranları çok farklı olup farklı sistemlere göre ABO(Aylık Bağlama Oranları) göre yapılmaktadır.

      Sizin bahsettiğiniz 3.5 yıl olayını şöyle açıklayayım;

      01.10.2008 sonrası ilk defa sigortalı olanların aylık bağlanacak sigortalılık statüsünün belirlenmesinde, çalışma hayatı boyunca en çok çalıştığı kurum dikkate alınarak aylık bağlanır. Hizmet sürelerinin eşit olması halinde eşit hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca ve o kurumun kendi mevzuatına göre yapılmaktadır. Yani bizler buna hizmet birleştirmesi deriz. Dolayısı ile hem SSK hem BAĞKUR çalışmalarınız var ise aylık bağlanacak kurum bu şekilde bulunur.

      01.10.2008 öncesi sigortalı olanların aylığı bağlayıp ödeyecek kurumun tayininde sigortalının geriye doğru prim veya kesenek ödeyerek geçirdiği son yedi yıllık fiili hizmet (360×7=2520 gün) süresi esas alınmakta, aylığın bağlanıp ödenmesi işlemi, bu yedi yıllık süre içinde fiili hizmet süresi fazla olan kurumca (yani son 7 yıldaki 3.5 yıl yani 1261 gün), hizmet sürelerinin eşit olması halinde eşit hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca ve o kurumun kendi mevzuatına göre yapılmaktadır. Sizin bahsettiğiniz 3.5 yıl burada devreye girer. Son 7 yıldaki 3,5 yıl yani fili hizmet süresi fazla olan kurumca aylık bağlanır. Bunun sizinle bir ilgisi yok. Dolayısı ile son 3.5 yıl hesabı ile ilginiz yok çünkü sigorta başlangıç tarihiniz 2008 sonrası.

      Askerlik sürenizi 6 ay yani 180 gün olarak şuan yatırabilirsiniz. Artı olarak etki etmesi için üst sınırdan yatırmalısınız. Ama şuan durumum iyi sadece primime etki etsin derseniz 180 günü bu şekilde alt sınırdan yatırabilirsiniz.

      Alt sınırdan yatırırsanız: 49.930 TL
      Üst sınırdan yatırırsanız: 374.479 TL

      1/1/2025 ila 31/12/2025 tarihleri arasında,
      -Borçlanılacak her bir gün için tahakkuk ettirilecek borç tutarının;
      Alt sınırı : 866,85 TL x % 32= 277,39 TL
      Üst sınırı : 6.501,38 TL x % 32 = 2.080,44 TL
  • 17-01-2025, 15:03:47
    #2
    konu takip
  • 17-01-2025, 15:09:29
    #3
    Askerlik yaptığın süreyi yatırırsan ne gibi fayda oluyor? Benim 1 aylık yatırma sürem var yatırırsam faydası var mı?
  • 17-01-2025, 15:10:40
    #4
    yapmkasına yapta hocam artık bir önemi olan bir şey değil gibi. zaten günden değil yaştan emekli oluyorsun. gün sayının da yüksek olması şu anda maaşa yansımıyor. hepsi 12.5 alıyor.
  • 17-01-2025, 15:13:47
    #5
    arenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yapmkasına yapta hocam artık bir önemi olan bir şey değil gibi. zaten günden değil yaştan emekli oluyorsun. gün sayının da yüksek olması şu anda maaşa yansımıyor. hepsi 12.5 alıyor.
    Gün sayısından değil zaten, şu an maaşım asgari ücretten yatırılıyor olarak gözüküyor yani 17.002 TL üzerinden sigortam yatırılıyor ama maaş olarak daha fazlasını alıyorum. Eğer brütten yatırırsam sanırım askerliğin emekli maaşına faydası varmış.

    Merak ettiğim son 3.5 senede maaşımı brütten yatırtmak istiyorum eğer son 3.5 seneye sayılıyor ise askerlik ödemem onu da brütten son 3.5 sene kala yatırayım eğer önemi yoksa şimdi yatırıp kurtulayım. 60 yaşında zaten emekli olabiliyoruz sanırım şu anda. 26'ya girdim, 34 yılım kaldı 34 yıla da kim öle kim kala tabii ki ama insan işte heves ediyor uzun yaşayacağım diye.
  • 17-01-2025, 15:36:40
    #6
    muarif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, 2021'de askere gittim 2022'de geri döndüm 6 aylık süredeki askerlik SGK borcumu yatırmak istiyorum.

    Şu an durumum yerinde ileride ne olacağını kestiremediğim için yatırma taraftarıyım ama bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan da fikir almak istiyorum.

    Son 3.5 senelik süreçte maaşım bürütten yattığı zaman emekli maaşımın daha yüksek olduğunu biliyorum. Askerlik borçlanmasını bu son 3 sene içerisine dahil edebilir miyim yani emekliliğime son 3.5 sene kaldığı zaman 6 aylık ödememi brütten yatırsam son 3.5 seneye sayarlar mı yoksa 2021 - 2022 dönemini mi baz alır devlet?

    Şu an askerlik borçlanmamı brütten yatırsam ileride faydası olur mu yoksa şu an asgari ücretten yattığı için sigortam hiçbir etkisi bulunmaz mı?

    Merhaba,

    Sigorta başlangıç tarihiniz nedir ? 2008 öncesi veya sonrası sigortalı olanların aylığı bağlayıp ödeyecek kurumun tayininde bu tarih çok önemlidir. Sigorta başlangıç tarihinizi belirtirseniz ona göre bilgi verebilirim.
  • 17-01-2025, 15:39:00
    #7
    pilli_bebek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Sigorta başlangıç tarihiniz nedir ? 2008 öncesi veya sonrası sigortalı olanların aylığı bağlayıp ödeyecek kurumun tayininde bu tarih çok önemlidir. Sigorta başlangıç tarihinizi belirtirseniz ona göre bilgi verebilirim.
    03.02.2021 staj sayılmıyor ise eğer bu tarihte başladım hocam.
    staj 2017
  • 17-01-2025, 15:41:17
    #8
    Hocam zaten primi doldursan yaşa takılıyorsun bence paranı değerlendir gerek yok ben 2 yıl bağkur ödediğime pişmanım zaten fazlasıyla prim ödeyeceğim gerek yoktu ödememe
  • 17-01-2025, 15:53:51
    #9
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    muarif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    03.02.2021 staj sayılmıyor ise eğer bu tarihte başladım hocam.
    staj 2017
    Ne yazık ki staj girişi sayılmaz. Sigorta başlangıç tarihinizi 2008 sonrası olarak değerlendiririz.

    Emekli maaşı hesaplamasında son 3,5 yıl olayı diye bir şey yoktur. O bahsettiğiniz 3,5 yıl olayı sadece aylık bağlanacak kurumun tayininde önemlidir. Aylık bağlama oranları çok farklı olup farklı sistemlere göre ABO(Aylık Bağlama Oranları) göre yapılmaktadır.

    Sizin bahsettiğiniz 3.5 yıl olayını şöyle açıklayayım;

    01.10.2008 sonrası ilk defa sigortalı olanların aylık bağlanacak sigortalılık statüsünün belirlenmesinde, çalışma hayatı boyunca en çok çalıştığı kurum dikkate alınarak aylık bağlanır. Hizmet sürelerinin eşit olması halinde eşit hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca ve o kurumun kendi mevzuatına göre yapılmaktadır. Yani bizler buna hizmet birleştirmesi deriz. Dolayısı ile hem SSK hem BAĞKUR çalışmalarınız var ise aylık bağlanacak kurum bu şekilde bulunur.

    01.10.2008 öncesi sigortalı olanların aylığı bağlayıp ödeyecek kurumun tayininde sigortalının geriye doğru prim veya kesenek ödeyerek geçirdiği son yedi yıllık fiili hizmet (360×7=2520 gün) süresi esas alınmakta, aylığın bağlanıp ödenmesi işlemi, bu yedi yıllık süre içinde fiili hizmet süresi fazla olan kurumca (yani son 7 yıldaki 3.5 yıl yani 1261 gün), hizmet sürelerinin eşit olması halinde eşit hizmet sürelerinden sonuncusunun tabi olduğu kurumca ve o kurumun kendi mevzuatına göre yapılmaktadır. Sizin bahsettiğiniz 3.5 yıl burada devreye girer. Son 7 yıldaki 3,5 yıl yani fili hizmet süresi fazla olan kurumca aylık bağlanır. Bunun sizinle bir ilgisi yok. Dolayısı ile son 3.5 yıl hesabı ile ilginiz yok çünkü sigorta başlangıç tarihiniz 2008 sonrası.

    Askerlik sürenizi 6 ay yani 180 gün olarak şuan yatırabilirsiniz. Artı olarak etki etmesi için üst sınırdan yatırmalısınız. Ama şuan durumum iyi sadece primime etki etsin derseniz 180 günü bu şekilde alt sınırdan yatırabilirsiniz.

    Alt sınırdan yatırırsanız: 49.930 TL
    Üst sınırdan yatırırsanız: 374.479 TL

    1/1/2025 ila 31/12/2025 tarihleri arasında,
    -Borçlanılacak her bir gün için tahakkuk ettirilecek borç tutarının;
    Alt sınırı : 866,85 TL x % 32= 277,39 TL
    Üst sınırı : 6.501,38 TL x % 32 = 2.080,44 TL