selamlar
gigabyte a 620 m h anakartım var halihazırda 500 gb m2 var ancak yetmiyor
1 m2 slotu olduğu için
ya sata 3 (kasada ssd kızağı da yok) alacağım yada m2 alıp yanında pcie x1 dönüştürücü alacağım
sanırım pcie x16 olması için 2 ekran kartı olması gerekiyormuş
SATA 3 mü M2 Mi Almalıyım
6
●148
- 06-01-2025, 16:31:58pcie x1 slotu gen2 de çalışıyorsa alacağınız hız sata 3 hızını 300-380 mbı geçmez
pcie x1 dönüştürücü alıp x16 slotuna takarsanız bu seferede ekran kartını kullanamazsınız tek x16 var ise (bende tam bu işlemi deniyordum şimdi
) 600-700 mb arası hıza ulaştım. (pcie gen3 destekliyor bendeki anakartta)
en temizi yetmeyenin yerine daha büyük kapasiteli bir m2 alın gibabyte seviyesinde okuma yazma yapmaya devam edin derim. - 06-01-2025, 16:34:29hocam peki onu devre dışı bırakıp yerine daha büyük kapasiteli m2 aldığım takdirde bunun içindeki yüklemeleri ona nasıl geçireceğim sıfırdan başlayacağım anlamına geliyor sanırım değil mi?ismoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-01-2025, 16:36:58hocam normalde disk clonlama yazılımları var macrium reflect free en çok kullandığım bu. 2. diski bir şekilde ya pcie 1x dönüştürücü ile yada m2 usb dönüştürücü ile usbden bağlayıp önce buna klonlamalısnız ardından düşük kapasiteliyi çıkartıp klonladığınızı takmalısınız. klonlama esnasında hangi birim c mi d mi büyük olacak bunu iyi ayarlamanız gerekiyor.NaciBLN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
) 600-700 mb arası hıza ulaştım. (pcie gen3 destekliyor bendeki anakartta)