SMM Sitesi Vergilendirme.
11
●380
- 22-11-2024, 17:03:44İyi günler dilerim herkese. Aktif olarak bir smm sitesi kurmaya çalışıyorum %80'i halloldu paytr üzerinden ödeme alacağım fakat aklıma takılan bir soru var vergi muhabbetleri nasıl olacak? Şahış firması açmaya uğraşamam, uğraşşam bile her ay muhasabeciye vericeğim 1-2K param maalesef yok ilk etapta zaten ufak meblalar kazanıcaz belki bu böyle devam edip yüksek meblalara çıkamayacak ve pasif gelir şekline dönüp ayda ort. 2-3K kazandıracak bir sistem haline gelicek. İlerleyen dönemlerde e-ticaret işine bakmayı düşünüyorum o zaman mecburen şirket açar ve muhasebeci tutarım ama ondan öncesi? Sorduğum birkaç smm sitesi sahibi 2-3 yıldır satış yapıyorum ayda 2-3K kazanıyorum kimsede sormuyor dedi ama aklıma takıldı son dönemde oldukça fazla denetim var ve saçma sapan şeylerden ceza yiyen insanlar var bu yüzden düşük mebla felan demeden fatura kesmiyorum diye 10binlerce ceza ödemek istemiyorum. Sonuç olarak yüksek paralar kazanmadığım sürece fatura kesmesem sorun olur mu? yada şirket açmadan bu gelirlerimi beyan edebileceğim bir sistem var mı?(sanırım edevlette gelir beyan et felan diye bir sistem vardı ama işin aslı tam olarak ne bilmiyorum). Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
- 22-11-2024, 17:08:17Yapacağınız 1 TL'lik satış için bile fatura kesmek, vergilendirmek ve bildirmek zorundasınız hocam
- 22-11-2024, 17:15:47Hocam bunu bende biliyorum ama benim sorduğum şey " Her satışa fatura kesmelimiyim" yada "Ürün 1 TL dahi olsa fatura kesmelimiyim" değil. Benim sorum şirket açmadan ve muhasebeciyle uğraşmadan bu vergi işini halledebilirmiyim? ben vergi kaçırayım mı diye sormuyorum size nasıl daha kolay halledebilirim diye soruyorum.DiyarErzen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-11-2024, 17:21:33"Sorduğum birkaç smm sitesi sahibi 2-3 yıldır satış yapıyorum ayda 2-3K kazanıyorum kimsede sormuyor dedi "Aremy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sorunuz için cevap vermiştim hocam,
2. Sorunuza gelecek olursak; Hayır halledemezsiniz. Şirket kurmak zorundasınız. - 22-11-2024, 17:24:271.soruyu örnek amaçlı söylemiştim zaten vergi kaçırmak özelliklede 5-10 liralık vergi kaçırmak göze alınacak bir risk değil öyle bir amacım yok. 2.soruya cevabınız içinde teşekkür ederim hocam.DiyarErzen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-11-2024, 17:27:16Düşüncelerime göre zaten 2025'in 7-8. aylarında şirket açmayı düşünüyorum hocam ama alınacak bir risk değil ama şuandada dedigim gibi ne muhasebeciyle ne şirketle uğraşabilirim o yüzden şirket açmadan gelir beyan edebilceğim bir sistem var mı diye araştırıyorum sizin gibi bende ceza yedim çok saçma bir sebepten ondan dolayı korkuyorum zaten teşekkür ederim cevabınız için.BrooKs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-11-2024, 17:30:45şirket açmadan beyan etmek gibi bişey mümkün değil ama şöyle bi ipucu verebilirim. Parayı bankana sokmadan harcıyabileceğin bir sistem bulursan olurAremy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
