• 17-11-2024, 13:33:32
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba biri telefonu satıp sim kart çalıntı yapıyor alan kişi zarar ediyor sonra olay çözülüyor ancak alan kişi zarar ettiği halde cihazı başkasına yok paraya satmayı düşünüyor e sim ile kullanılıyormuş. Bu cihazı alsak elimizde kalır mı? iPhone 11.
  • 17-11-2024, 13:34:43
    #2
    tavsiyem aldıgın yere geri ver hocam hem paran gider hem telefon ugrasırsın ugrastıgına deymez bence
  • 17-11-2024, 13:35:47
    #3
    Üyeliği durduruldu
    biadmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tavsiyem aldıgın yere geri ver hocam hem paran gider hem telefon ugrasırsın ugrastıgına deymez bence
    Yanıt için teşekkürler henüz almadım fiyatı aşırı uygun çünkü sim kullanılmıyor sadece e simmiş.
  • 17-11-2024, 13:38:22
    #4
    Merhaba, Çalıntı bir telefon satın almak hukuki ve maddi riskler taşımaktadır. Çalıntı mal bilmeden alındığında dahi iyi niyet iddiası, malın piyasa değerine kıyasla aşırı düşük fiyatta olması durumunda zayıflar. Ayrıca, IMEI numarası bloke edilmiş bir cihaz, eSIM ile kısmen çalışsa da operatör hizmetlerinden faydalanamaz ve kullanımı sınırlı kalmaktadır. (BTK) üzerinden IMEI sorgulaması yapılmadan böyle bir cihazı almak hukuken riskli diye düşünüyorum.
  • 17-11-2024, 13:38:41
    #5
    alma hocam basın agrır bır cocukta bana 12k ya 14 satmaya calısıyordu almadım bunun ıcınde bıt yenıgı var ama bılmıyorum alma bence basın agrıyabılır hıc bılmedıgın bır sebebten oturu zaten ulkedekı adalet sıstemı mechul
  • 17-11-2024, 13:38:50
    #6
    etik değil bence
  • 17-11-2024, 13:41:18
    #7
    Üyeliği durduruldu
    umitunver adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    etik değil bence
    biadmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    alma hocam basın agrır bır cocukta bana 12k ya 14 satmaya calısıyordu almadım bunun ıcınde bıt yenıgı var ama bılmıyorum alma bence basın agrıyabılır hıc bılmedıgın bır sebebten oturu zaten ulkedekı adalet sıstemı mechul
    fatihozdemir1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, Çalıntı bir telefon satın almak hukuki ve maddi riskler taşımaktadır. Çalıntı mal bilmeden alındığında dahi iyi niyet iddiası, malın piyasa değerine kıyasla aşırı düşük fiyatta olması durumunda zayıflar. Ayrıca, IMEI numarası bloke edilmiş bir cihaz, eSIM ile kısmen çalışsa da operatör hizmetlerinden faydalanamaz ve kullanımı sınırlı kalmaktadır. (BTK) üzerinden IMEI sorgulaması yapılmadan böyle bir cihazı almak hukuken riskli diye düşünüyorum.
    Yanıtlar için teşekkür ederim olayı bildiğim kadarıyla iki kişi anlaşıp ticaret yapıyor sahibi bir konudan ötürü cihazı çalıntıya düşürüyor. Fiyat uygun geldi de maalesef içinde bir iş var gibi doğru
  • 17-11-2024, 13:41:40
    #8
    Hocam bilerek çalıntı bir ürünü almayı düşünmek bile yani biraz garip geldi bana.
  • 17-11-2024, 13:43:22
    #9
    Üyeliği durduruldu
    denizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bilerek çalıntı bir ürünü almayı düşünmek bile yani biraz garip geldi bana.
    Cihaz çalıntı değil bildiğim kadarıyla bir üst yanıtta olayı anlattım sadece kayıtta öyle geçtiği için öyle yazdım