• 15-11-2024, 10:49:59
    #1
    Selamlar,
    GSS prim borcu bana da çıktı, eve tebligat gelmiş.
    tebligatta 1,8 k , e devlette 5 k yazıyor.
    Fakat gelir testi düzgün çıkarsa devlet tarafından karşılanacağı yazıyor.

    Şuan sigortalı bir işteyim (5-6 aydır)
    Ama bu borcun yazıldığı dönem öğrenciydim, ödeyemezdim yani istesemde.

    Sorum şu:
    Gelir testi yaptırdığımda, borç dönemine mi bakarlar şuana mı bakarlar?
    Çünkü bahsettiğim gibi borcun yazıldığı dönemde bir işim vs. yoktu

    ( alo 170 i arıyorum ama hat düşüyor, olmadı ssk ya gideceğim )
  • 15-11-2024, 10:51:24
    #2
    ssk ya gidin hocam direkt
  • 15-11-2024, 11:02:38
    #3
    royalenes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar,
    GSS prim borcu bana da çıktı, eve tebligat gelmiş.
    tebligatta 1,8 k , e devlette 5 k yazıyor.
    Fakat gelir testi düzgün çıkarsa devlet tarafından karşılanacağı yazıyor.

    Şuan sigortalı bir işteyim (5-6 aydır)
    Ama bu borcun yazıldığı dönem öğrenciydim, ödeyemezdim yani istesemde.

    Sorum şu:
    Gelir testi yaptırdığımda, borç dönemine mi bakarlar şuana mı bakarlar?
    Çünkü bahsettiğim gibi borcun yazıldığı dönemde bir işim vs. yoktu

    ( alo 170 i arıyorum ama hat düşüyor, olmadı ssk ya gideceğim )
    SGK'ya gitmeden öğrenci belgenizi yanınıza alın.
    Bir de SGK 'dan önce kaymakamlığa giderek gelir testi başvurusu yapın ve oradan yazı alarak gidin. Kimliğinizin yanınızda olması yeterli.
  • 15-11-2024, 11:04:42
    #4
    Bende 2012'den beri devlet memuruyum 2016'dan 2019'a kadar ki aylar için borç çıkıyor 7 bin lira olmuş borcum hiç de umursamıyorum sistemin kendi hatası bakıyorum primim de yatmış
  • 15-11-2024, 11:21:36
    #5
    Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SGK'ya gitmeden öğrenci belgenizi yanınıza alın.
    Bir de SGK 'dan önce kaymakamlığa giderek gelir testi başvurusu yapın ve oradan yazı alarak gidin. Kimliğinizin yanınızda olması yeterli.
    hane geliri 40 bin gözüküyor, sanırım gelir testi yaptırsam da işe yaramaz gibi. 4 kişilik aileyiz. kişi başı 10 bin düşeceği için miktarı aşıyor