Uzun uğraşlar sonucu az önce TTnet ekipleri geldi ve binaya yarın için (girişe kadar) fiber hat döşeneceğini 2 hafta içerisinde de başka bir ekibin gelip daireye çekilmesini isteyip istemeyeceğimizi soracağını söyledi.
Benim merak ettiğim şu. giriş dahil 3. katta oturuyorum. Kaba bi tabirle balkon çıkıntılı daire desem daha iyi anlaşılır. Yakın zamanda bina girişinden dairesine fiber kablo çektiren var mı acaba maliyetleri ne olur?
Birde ben evimde 2 ayrı internet kullanıyorum. Saha ekibinden 2 adet port istesem çekim sağlarlar mı?
Daireye fiber çekimi hakkında?
7
●214
- 11-11-2024, 17:24:30hocam genelde merdiven boşluğu diye tabir edilen uydu kabloloarının ve aydınlatma kablolarının geçtiği alandan ilerliyorlar. ama kapının önüne duvar uzerinden ilerlersin.The_AkumA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
diğer soruna gelicek olursak elbette 2 farklı aboneliğin var ise 2 adet çekilir sorun olmaz.
not. acele etmelisin genelde dusuk portlu fiber kutusu takıyorlar eğer dolarsa 2. hattını alamazsın ama önce davranıp alırsan sonradan taşınan kullanamaz. kaç daire olduğuna ve şu kutuya bak bina iç girişte olur bu kutu port sayısı fazlaysa kafana göre rahat olabilirsin.

- 11-11-2024, 17:27:55Ben extradan normal bina içerisinde ki telekom iç hat borusundan çekerler diye düşündüm ama demek ki değilmiş. O zaman daireye girerken mecbur kapı üzerinden delim olacak.ERTET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bina da 27 yıllık olduğumuz için biraz sözümüz geçiyor hocam gerekirse tüm portları kapatırım o önemli değilHidrojenTEKNOLOJİ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
yani benden başka da max 2 daire daha alır sanırım. peki turnkette geçiş hızlı oluyor sanırım? Bi modemi değiştirecekler mecburen yeni modem gelecek (ücretsiz sanırım) sonrasında yeni sisteme geçilecek.
- 11-11-2024, 17:28:14Fiber kablo aşırı maliyetli değil, 100 metresi 750 ile 1000 lira civarı ama döşeme işi nispeten pahalı. Ya apartman içinden (merdiven boşlukları koridorlar vs) yapılacak yada eski telefon kablosu kanalının içinden geçecek. Apartman içinden geçirmek için normalde diğer daire sakinlerinden yada yönetimden izin almanız lazım, dengesizin birine denk gelirsiniz, kopartıverir. Eski kablo kanalının içinden geçirmek de büyük risk, o işi yapacak elektrikçi, telefoncu bulmak zor. Eski hattınızı kılavuz olarak kullanıp çekmesi gerekecek ancak ben Türkiyede bir yerlerde sıkışmamış kablo borusu görmedim. Yaparken diğer hatlara da zarar gelme olasılığı yüksek. Size biraz daha maliyeti yüksek olur ancak yönetim de izin alıp, sarı kabloyu da hortum vs tarzı bir kaplama ile (beyaz köşeli kablo koruyucularını kullanmayın) ana panelden evinize kadar çektirin. 2 ayrı internet hattı kullanıyorsanız eğer müsaitse 2 port verirler. Kabloyu de 2 tane ayrı ayrı çektirirsiniz.
- 11-11-2024, 17:31:31hocam süreç nasıldı? nasıl ikna ettiniz fiber için. Yardımcı olabilir misiniz?The_AkumA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-11-2024, 17:34:10yeni apartman ise 4-5 kişi gitsin başvursun gelip kurulum yapıyorlar.adampation adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
not.Kapının önünden fiber geçmiyorsa uğraşma hocam boşa. Ama yukarda yazdığımı yaparsan iş listesine alıyorlar kaç yılda ne zaman sıra gelirse yolundan gecicek önce fiber sonra bina içine gelicek. - 11-11-2024, 17:35:203. katta olduğum için pek bi kablo sarfiyatı olacağını düşünmüyorum. Apartman içinden geçiririm onda da sorun yok. Ama doğalgaz boru boşluğu mantıklı geldi. Gerekirse her katta bi kelepçe attırırım sabitlettirmek için daha sağlıklı olur. Zaten bu evde max 1 sene daha oturacağım için 1 seneye kadar bişi olacağını sanmıyorum.ardaakman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Vallahi yaklaşık 1.5 yıldır her ay dilekçe gönderdim bağlı olduğum telekom ofisine ve belediyeye. Cimere de bi 10 defa yazmışımdır. Tabi bu gönderdiğim dilekçelerde de takribi sokaktan 10 adet ayrı ayrı daire sakininin de imzası vardı.adampation adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

yani benden başka da max 2 daire daha alır sanırım. peki turnkette geçiş hızlı oluyor sanırım? Bi modemi değiştirecekler mecburen yeni modem gelecek (ücretsiz sanırım) sonrasında yeni sisteme geçilecek.