• 08-11-2024, 19:00:53
    #1
    Selam arkadaşlar bir süredir youtube ile uğraşıyorum daha yeni yeni para gelmeye başladı.
    Aylık 1000-2000 arası para gelmeye başladı geçen ay kendi banka hesabıma çektim 1000 küsür.
    Şahıs şirketim var, bu seferlik kendim fatura keseceğim fakat şahıs şirketimi kapatacağım.
    Şirketi kapatacağım çünkü genç girişimciliğim bitmek üzere bitince bağkur ödemek istemiyorum.
    Şirketi kapattıktan sonra ne nasıl yol izlemeliyim otomatik %15 stopaj kesmesi için ne yapmam gerek bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim teşekkürler.
  • 08-11-2024, 19:04:52
    #2
    Growth Manager
    sosyal medya gelir hesabı vardı sanırım bankadan otomatik çekiyordu, muhasebeciler daha iyi yardımcı olur
    @benimmuhasebecim;
  • 08-11-2024, 19:06:53
    #3
    %15 otomatik vergi için vergi dairesine web sitesinden dilekçe ile başvuru yapıyorsunuz. Onay verdikten sonra çıktı alıp onunla bankaya gidip hesap açtırın. Sonra açılan ibanı yine vergi dairesine internet üzerinden bildirin. Ancak yine bağkur başlayacak ona yapacak bir şey yok.
  • 08-11-2024, 19:09:38
    #4
    İstisna belgesi çıkartarak , parayı banka hesabınıza çektiğiniz anda stopajını otomatik kesmesini sağlayabilirsiniz. Vergi dairesine giderseniz ordan başvurabilir ve detaylı bilgi alabilirsiniz.Eğer ki sigortalı çalışırsanız bağkurdan muaf olursunuz çalışmıyorsanız , sigortalı çalışan bir yakınınızın adına açabilirsiniz.
  • 08-11-2024, 19:10:14
    #5
    'Sosyal İçerik Üreticisi Vergi İstisna Belgeniz' var mı? (Mükellefiyet kaydınız yani?) Senelik kazancı 3.000.000 TL.'nın altında olan her sosyal medya içerik üreticisi bundan faydalanabiliyor, bu belgeyi vergi dairesinden alıp, muhasebeci tutmadan, özel tanımlı banka hesabı açıp, bu hesabı vergi dairesine bildirip otomatize bir vergi ödenebiliyor, yani Türkiye verginiz otomatik olarak özel tanımlı banka hesabınızda %15 olarak kaynakta kesiliyor.
  • 08-11-2024, 19:13:50
    #6
    NightRaven adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam arkadaşlar bir süredir youtube ile uğraşıyorum daha yeni yeni para gelmeye başladı.
    Aylık 1000-2000 arası para gelmeye başladı geçen ay kendi banka hesabıma çektim 1000 küsür.
    Şahıs şirketim var, bu seferlik kendim fatura keseceğim fakat şahıs şirketimi kapatacağım.
    Şirketi kapatacağım çünkü genç girişimciliğim bitmek üzere bitince bağkur ödemek istemiyorum.
    Şirketi kapattıktan sonra ne nasıl yol izlemeliyim otomatik %15 stopaj kesmesi için ne yapmam gerek bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim teşekkürler.
    istisna belgesi almnan gerek ama ondada sigortan yok ise bagkur yansıyacak