• 04-10-2024, 15:44:39
    #1
    Merhabalar yaklaşık 300 metrekare bir alana özel çilekler diktik. Verimleri, aromaları, tatları oldukça iyi tamamen doğal. Bu ilk denememizdi ve bir kaç manav eşe dosta kg bazlı sattık. Şimdi için acemiliğini orada görüp ustalık seviyesine başlamak için aynı bahçenin arka tarafına ortalama 1000 mtkare alana dikim için çalışmalar başladık. Şehir merkezine araç ile 5 10 dk mesafede ve 4 tarafı kapalı alanımız. Yeni yere ortalama 5 bin adet kadar dikim yapılıyor. Bu dikimlerin amacı para kazanmak. Bahce duvarının bir tarafını kırıp giriş yapacağız ve dışardan gelen gören girsin alsın hesabı ile. Burada ki sorum şu bu tarz meyveleri sebzeleri özellikle çilekleri yurt dışına nasıl satabilirim?
  • 04-10-2024, 15:48:22
    #2
    nasıl ihraç* edebilirim
  • 04-10-2024, 15:55:08
    #3
    Bir dönüm yeri ihraç edebileceğinizi sanmam..çünkü muhtemelen soğuk hava depoları ile sevk edilir.

    Yurtdışı için büyük çaplı yada niche olmalı bence.
    Çilek değilde mesela altın çilek.
  • 04-10-2024, 15:56:37
    #4
    AOK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir dönüm yeri ihraç edebileceğinizi sanmam..çünkü muhtemelen soğuk hava depoları ile sevk edilir.

    Yurtdışı için büyük çaplı yada niche olmalı bence.
    Çilek değilde mesela altın çilek.
    Yerden yana sıkıntı yok. Geride 7 8 dönüm kadar da yer var. Niche olarak haklısınız fakat şuanda düşünce bu.
  • 04-10-2024, 15:58:49
    #5
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yerden yana sıkıntı yok. Geride 7 8 dönüm kadar da yer var. Niche olarak haklısınız fakat şuanda düşünce bu.
    Hocam yine yeterli değil. Prosedürler var. Bazen gidip geri geliyor. Standartları yakalamak gerekir. Tek araştırmanız gereken nasıl edebilirimden ziyade ne tür sorunlar var bunlar önemli. Pazar bulmanız var. Yani varda var öncelik yurtiçi daha mantıklı olur
  • 04-10-2024, 16:09:27
    #6
    atalık tohumları kullanın şuanki meyveler eskisi gibi değil aşılı hormonu bozuk
  • 04-10-2024, 16:15:43
    #7
    obisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    atalık tohumları kullanın şuanki meyveler eskisi gibi değil aşılı hormonu bozuk
    Hormon kullanmıyoruz dikimlerde hocam.
  • 04-10-2024, 17:07:42
    #8
    amazon üzerinden