• 22-09-2024, 04:40:18
    #1
    Merhaba,

    Aklıma takılan bir husus var. Bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

    Maliyeti 50 TL olan bir ürün düşünün. Bu ürünün elektrik, paketleme vs masrafları maliyetine ek %20 eklediğimi varsayalım. Bu da 50x1.20 den 60 TL yapmakta.

    Bu üründe %40 kâr elde etmek istiyorum.

    Bu ürünün kargo ücreti 60 TL

    Bu ürüünü satarken platform kullanım bedeli ödüyoruz. 6,99 TL + KDV = 8.39 TL

    Komisyonu % 20
    KDVsi %20

    şimdi bu bilgilere dayanarak
    60 (Maliyet) * 1.40 = 84 TL Ediyor Kârlı hali.
    84 + 60 (Kargo ücreti) 144 TL
    144 + 8.39 TL Platform Kullanım Bedeli = 152,39

    buraya kadar her şey okey. Toplam satış fiyatı üzerinden hem kdv hem de komisyon ödendiğinden,

    152,39 un %20 Komisyonu -> 30.47 TL
    152,39 un %20 KDV’si -> 30,47 TL ise.

    bu iki kdv ve komisyonu topladığımızda 60.95 TL Yapıyor.

    152,39 + 60.95 TL = 213, 35 TL olarak hesaplıyorum. Hesaplama şekli doğru mu acaba?
  • 22-09-2024, 05:14:49
    #2
    Hesaplamanız doğru. Son satış fiyatı 213.35 TL
  • 22-09-2024, 05:24:59
    #3
    Gelistir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hesaplamanız doğru. Son satış fiyatı 213.35 TL
    Teşekkürlerimi sunarım hocam sağ olun
  • 22-09-2024, 07:12:09
    #4
    Herhangi bir e ticaret işinde değilim. Bana göre platformlarda satış yapan firmaların çoğu bu hesaplamayı bilmiyor. 50 tl olan bir ürün 213 lira oluyorsa çoğu büyük zararda. Fakat yoğun satış olduğunda farkında olmuyor. Ne zaman bunun farkına varırlar bilemedim
  • 22-09-2024, 09:45:39
    #5
    mehmetkacar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Aklıma takılan bir husus var. Bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

    Maliyeti 50 TL olan bir ürün düşünün. Bu ürünün elektrik, paketleme vs masrafları maliyetine ek %20 eklediğimi varsayalım. Bu da 50x1.20 den 60 TL yapmakta.

    Bu üründe %40 kâr elde etmek istiyorum.

    Bu ürünün kargo ücreti 60 TL

    Bu ürüünü satarken platform kullanım bedeli ödüyoruz. 6,99 TL + KDV = 8.39 TL

    Komisyonu % 20
    KDVsi %20

    şimdi bu bilgilere dayanarak
    60 (Maliyet) * 1.40 = 84 TL Ediyor Kârlı hali.
    84 + 60 (Kargo ücreti) 144 TL
    144 + 8.39 TL Platform Kullanım Bedeli = 152,39

    buraya kadar her şey okey. Toplam satış fiyatı üzerinden hem kdv hem de komisyon ödendiğinden,

    152,39 un %20 Komisyonu -> 30.47 TL
    152,39 un %20 KDV’si -> 30,47 TL ise.

    bu iki kdv ve komisyonu topladığımızda 60.95 TL Yapıyor.

    152,39 + 60.95 TL = 213, 35 TL olarak hesaplıyorum. Hesaplama şekli doğru mu acaba?
    Sosyal medya reklamı düşünüyor musunuz? Onu da hesaplamanız gerekir.
  • 22-09-2024, 11:49:02
    #6
    mehmetkacar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Aklıma takılan bir husus var. Bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

    Maliyeti 50 TL olan bir ürün düşünün. Bu ürünün elektrik, paketleme vs masrafları maliyetine ek %20 eklediğimi varsayalım. Bu da 50x1.20 den 60 TL yapmakta.

    Bu üründe %40 kâr elde etmek istiyorum.

    Bu ürünün kargo ücreti 60 TL

    Bu ürüünü satarken platform kullanım bedeli ödüyoruz. 6,99 TL + KDV = 8.39 TL

    Komisyonu % 20
    KDVsi %20

    şimdi bu bilgilere dayanarak
    60 (Maliyet) * 1.40 = 84 TL Ediyor Kârlı hali.
    84 + 60 (Kargo ücreti) 144 TL
    144 + 8.39 TL Platform Kullanım Bedeli = 152,39

    buraya kadar her şey okey. Toplam satış fiyatı üzerinden hem kdv hem de komisyon ödendiğinden,

    152,39 un %20 Komisyonu -> 30.47 TL
    152,39 un %20 KDV’si -> 30,47 TL ise.

    bu iki kdv ve komisyonu topladığımızda 60.95 TL Yapıyor.

    152,39 + 60.95 TL = 213, 35 TL olarak hesaplıyorum. Hesaplama şekli doğru mu acaba?
    Ürün Satış Fiyatı Hesaplama