mehmetkacar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhaba,

Aklıma takılan bir husus var. Bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

Maliyeti 50 TL olan bir ürün düşünün. Bu ürünün elektrik, paketleme vs masrafları maliyetine ek %20 eklediğimi varsayalım. Bu da 50x1.20 den 60 TL yapmakta.

Bu üründe %40 kâr elde etmek istiyorum.

Bu ürünün kargo ücreti 60 TL

Bu ürüünü satarken platform kullanım bedeli ödüyoruz. 6,99 TL + KDV = 8.39 TL

Komisyonu % 20
KDVsi %20

şimdi bu bilgilere dayanarak
60 (Maliyet) * 1.40 = 84 TL Ediyor Kârlı hali.
84 + 60 (Kargo ücreti) 144 TL
144 + 8.39 TL Platform Kullanım Bedeli = 152,39

buraya kadar her şey okey. Toplam satış fiyatı üzerinden hem kdv hem de komisyon ödendiğinden,

152,39 un %20 Komisyonu -> 30.47 TL
152,39 un %20 KDV’si -> 30,47 TL ise.

bu iki kdv ve komisyonu topladığımızda 60.95 TL Yapıyor.

152,39 + 60.95 TL = 213, 35 TL olarak hesaplıyorum. Hesaplama şekli doğru mu acaba?
Ürün Satış Fiyatı Hesaplama