• 07-09-2024, 18:52:01
    #1
    Selamlar,

    Malum ülkemizde stripe paypal vs kapalı olduğu için yurtdışından bana biri/birileri aylık kripto(USDT) ile ödeme yapıyor. Kazançlarımı ay sonuna kadar biriktirip tek seferde her ay sonu binance TR çekip sonra da bankaya çekiyorum.

    Bu tutarı belirtmek istemiyorum ama TR ortalaması için yüksek bir rakam.

    Bana bazı arkadaşlarım "sonuçta kripto kazancı oluyor kaynağını bilemezler rahat ol" dedi ama burada bilgi sahibi arkadaşlar eminim vardır.

    Sizce x bir zaman sonra izahate çağrılırmıyım? Bugün pttden geldiler biraz tedirgin oldum meğersem trafik cezasıymış bu şekilde devam etmek istemiyorum ama çözüm yolu da bulamıyorum.
  • 07-09-2024, 18:54:16
    #2
    Platin üye
    Hocam sende hep kriptodan çekme bozum kişilerle anlaş komisyonla bankana atsınlar. Veya arkadaşın varsa onlardan elden al parayı
  • 07-09-2024, 18:55:58
    #3
    norahbutlean adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sende hep kriptodan çekme bozum kişilerle anlaş komisyonla bankana atsınlar. Veya arkadaşın varsa onlardan elden al parayı
    Ama o zaman da "bu kişi/kişiler neden sürekli hesabına para atıyor?" demezler mi? Hatta bu daha riskli geliyor bana, bozum yapanlardan biri incelemeye girse yada beni şikayet etse izahım yok ama şuan en azından "başka borsalarda kaldıraçlı işlem yapıyorum ve kazanıyorum. Bunu size gösteremem ticari sır" diyip işin içinden cıkabılırım gıbı gelıyor fakat emın degılım
  • 07-09-2024, 18:57:16
    #4
    kanunda kripto diye bir tanım henüz yapılmadı. bu yüzden kripto kazançlar için gelir vergisi ödenmiyor.. lakin hükümet kripto al-sat işlemlerinden %0.01 gibi bir vergi kesintisi planlıyor yani kazanç üzerinden değil yapılan işlem üzerinden vergi alınacak. Mesela borsa gibi borsadan da gelir vergisi alınmaz ama işlem vergisi alınır.. altın da aynı şekilde altın aldınız kar ettiniz vergi yoktur ama alım satımda vardır.
  • 07-09-2024, 18:57:24
    #5
    Platin üye
    HSCreative adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama o zaman da "bu kişi/kişiler neden sürekli hesabına para atıyor?" demezler mi? Hatta bu daha riskli geliyor bana, bozum yapanlardan biri incelemeye girse yada beni şikayet etse izahım yok ama şuan en azından "başka borsalarda kaldıraçlı işlem yapıyorum ve kazanıyorum. Bunu size gösteremem ticari sır" diyip işin içinden cıkabılırım gıbı gelıyor fakat emın degılım
    Elden alabileceğiniz kişilerle iş yapın. Veya arkadaşınıza kripto hesabı açın o bankaya çeksin sonra nakit olarak size versin.
  • 07-09-2024, 18:59:13
    #6
    Platin üye
    revios adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kanunda kripto diye bir tanım henüz yapılmadı. bu yüzden kripto kazançlar için gelir vergisi ödenmiyor.. lakin hükümet kripto al-sat işlemlerinden %0.01 gibi bir vergi kesintisi planlıyor yani kazanç üzerinden değil yapılan işlem üzerinden vergi alınacak. Mesela borsa gibi borsadan da gelir vergisi alınmaz ama işlem vergisi alınır.. altın da aynı şekilde altın aldınız kar ettiniz vergi yoktur ama alım satımda vardır.

    Hocam bundan bahsediyor
  • 07-09-2024, 18:59:33
    #7
    revios adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kanunda kripto diye bir tanım henüz yapılmadı. bu yüzden kripto kazançlar için gelir vergisi ödenmiyor.. lakin hükümet kripto al-sat işlemlerinden %0.01 gibi bir vergi kesintisi planlıyor yani kazanç üzerinden değil yapılan işlem üzerinden vergi alınacak. Mesela borsa gibi borsadan da gelir vergisi alınmaz ama işlem vergisi alınır.. altın da aynı şekilde altın aldınız kar ettiniz vergi yoktur ama alım satımda vardır.

    Evet bunu ben de takipteyim. Sanırım bu sistem geldiğinde bilerek zarar ettirsem kendimi %1 gibi sonra parayı çeksem sorun olmaz sanırım. Vergi ödememek için başka borsalarda yapıyorum sonra binance tr çekiyorum diyebilirim sanırım
  • 07-09-2024, 19:00:01
    #8
    İçiniz rahat olsun. Başınıza birşey gelmez. İlerde vergilendirme kanunu çıkarsada geçmiş işlemlerden bence vergi almazlar. Yotube gibi olmaz.
    Ben 2025 boğasında güzel kazanırsam 100 120 bin dolar çekmeyi düşünüyorum.
    Eminönü tahtakaleye 3 kişi gidip, Kişi başı 35 40 bin dolar bozacağım.
  • 07-09-2024, 19:01:06
    #9
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İçiniz rahat olsun. Başınıza birşey gelmez.
    Ben 2025 boğasında güzel kazanırsam 100 120 bin dolar çekmeyi düşünüyorum.
    Eminönü tahtakaleye 3 kişi gidip, Kişi başı 35 40 bin dolar bozacağım.
    Hocam benım yatırım amaçlı degıl ama bir iş yapıyorum parayı kripto ile alıyorum. Yatırımda sorun yok onu biliyorum zaten