• 03-09-2024, 19:26:40
    #1
    Merhaba biri ile sözleşme yaptık ve her ayın 1i ile 5 i arasında ücret atacak. Sözleşmede maksimum 1 hafta gecikme şansı mevcut. Eğer hala ödememişse kişi ödenmemiş tüm ayları ödemek zorunda oluyor 12 aylık ücreti ceza olarak. Islak imza ve kaşeli şekilde elimde mevcut kağıtlar.

    1 i ile 5 i arasında mı fatura kesmem gerek? yoksa karşı taraf ödeme yaptığı an mı kesmeliyim.

    Karşı taraf ödeme yapmazsa ne yapmalıyım?

    Sözleşmede önden 14400 TL ödeme yapacağı yazmakta, bu ödemeyi hala almadım. 1 i ile 5 i arasında da aylık ödemeleri yapmak zorunda. Bu ödemeyi de henüz almadım. Ne yapmam gerek? 1-5 i arası ödeme 1 hafta gecikmeyle maksimum 12 sinde ödeme almam gerek. 12 sine kadar beklemeli miyim? Yoksa fatura kesip kişilere iletmeli miyim?

    Ayrıca önden yapılacak ödemeyi de almadım. Nasıl bir yol izlemeliyim?
  • 03-09-2024, 19:28:44
    #2
    Sen fatura kesip göndermelisin ki borç netleşsin.

    Göndermesen de borç oluşur ama itiraz halinde gereksiz sorun yaşarsın
  • 03-09-2024, 19:29:54
    #3
    cozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen fatura kesip göndermelisin ki borç netleşsin.

    Göndermesen de borç oluşur ama itiraz halinde gereksiz sorun yaşarsın

    Yani şuanda 14400 olan ön ödemeyi ve aylık ödemeyi fatura olarak karşı tarafa iletmem lazım değil mi.
    Ayrı 2 fatura olarak
  • 03-09-2024, 19:30:52
    #4
    Evet Ama dikkat E-fatura kesmelisin Kağıt fatura olmuyor
  • 03-09-2024, 19:31:14
    #5
    cozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet Ama dikkat E-fatura kesmelisin Kağıt fatura olmuyor
    E-Arşiv mevcut ordan keseceğim
  • 03-09-2024, 19:35:49
    #6
    Faturanızı kesin. Faturaya itiraz etmezlerse borç kesinleşir.

    Umarım sözleşmenizde iş hukuku ya da Tüketici hakları (hangi kanuna tabi ise ticaretiniz ona göre değişir) aykırı bir madde yoktur. Böyle bir madde olsa da borç kesinleşir ama itiraz hakkı doğar.
  • 03-09-2024, 21:55:41
    #7
    Merhabalar, profesyonel olarak danışmanlık verebiliriz, isterseniz profilimdeki numaradan ulaşabilirsiniz.
  • 03-09-2024, 22:06:00
    #8
    TulinPinar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faturanızı kesin. Faturaya itiraz etmezlerse borç kesinleşir.

    Umarım sözleşmenizde iş hukuku ya da Tüketici hakları (hangi kanuna tabi ise ticaretiniz ona göre değişir) aykırı bir madde yoktur. Böyle bir madde olsa da borç kesinleşir ama itiraz hakkı doğar.
    cozucem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet Ama dikkat E-fatura kesmelisin Kağıt fatura olmuyor
    Makalelinde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, profesyonel olarak danışmanlık verebiliriz, isterseniz profilimdeki numaradan ulaşabilirsiniz.


    Merhabalar, bugün kişiden bir yanıt aldım ve sıkıntılı durumla karşılaşmış ve projeyi dondurmuş. (Ciddi sıkıntılı, durumu anlattı ne kadar doğru bilemem) Hesabıma para atarsa benim de incelemeye alınabileceğimi söyledi. Sözleşmeyi karşılıklı fesih etmek istediğini dile getirdi. Ben fesih etmek istemiyordum açıkçası ama başıma da bela gelsin istemiyorum. Bir tavsiyeniz olur mu? Şundan da korkuyorum, fesih cezası var 100.000 civarı, acaba bir dalavere yapıp bunu bana ödetmeye çalışabilir mi. Bir daha sözleşme yapmayacağım sanırım😅😅
  • 03-09-2024, 22:31:55
    #9
    Sözleşmeyi bir avukata gösterin hocam. Neticede en doğru hukuki bilgi ve yorum onda olacaktır.