Merhaba. Az önce bir konu gördüm, 10 senelik üye birlerini dolandırmış, ardından hesabım çalındı diye konu açmış.
Konuyu okuyunca aynı şey başıma gelse ne olur diye düşündüm. Konuyla ilgili 2 tane sorum var
1: Sürekli kod girmeye üşendiğim için "Çift faktörlü doğrulama" özelliğini kullanmıyordum. Kullanmadığım için hesabımın çalınma ihtimali var mı?
2: "Çift faktörlü doğrulama" özelliğini kullansam %100 garanti olur mu, ilaveten önerebileceğiniz başka bir güvenlik tedbiri var mı?
R10 Hesabımın Çalınması
12
●878
- 29-08-2024, 15:25:23Orasını bilemem hocam, o konuda yorum yapmak benim haddim değilpaollu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-08-2024, 15:26:472-FA aktif olunca her R10a giriş yaptığınızda sizden kod istemiyor. Hesaptan çıkış yapıp tekrar girdiğinizde istiyor.
Aslında hesap çaldırmamak çok kolay.
1- İnternetten her dosyayı indirmeyin.
2- 2-FA açık olsun.
3- Ödemeleri sadece r10 hesabındaki Ad Soyada yapın.
4- Şifreyi her ay güncelleyin.
5- Her üye olduğunuz siteye farklı şifre oluşturun.
6- R10 maillerinizi, gmail veya outlooka alın.
Bu kadarı yeterli aslında. Nasıl hesapları çaldırabiliyorlar anlamak gerçekten zor. - 29-08-2024, 15:30:57Cookie çalanlar için 2fa çok bir şey anlam ifade etmez. Şifre çaldırmalarında farklı yerden giriş yapanlarda bu bir önlem olur. r10 giriş bilgilerinizi google kaydetmeyin sadece r10da değil genel olarak önemli şifrelerinizi google kaydetmeyin olası bir cookie çaldırmada tüm şifreler karşı tarafa gidiyor. Güvenmediğiniz kaynaklardan ana bilgisayarınıza bir şey indirmeyin mümkünse sunucular üzerinden indirip öyle kontrol sağlayın.
- 29-08-2024, 15:33:02Yıllardır çok basit bir şifre kullanıyorum ancak daha 1 kere hesabımı çaldırmadım.
Crack yazılım kullanmayın. (İnternetten ücretli olan program/yazılımları ücretsiz indirten siteler)
Kullandığınız yerler 2FA destekliyorsa kesinlikle kullanın.
Bu iki adım bile yeterli hesabın çalınmaması için. - 29-08-2024, 15:35:18Geçenlerde dalginligima geldi r10 dan bir program indirdim test edin diye yazmış kısaca virustotal koymus bakmadan indirdim direkt kapanip acildi uygulama 1-2 gun sonra r10 bildirimi geldi konu açmış aynı konu programi indirin diye direkt yazdim düzenliyorum mesajlari geri düzeltiyor tatil moduna aldim kimlik doğrulamaya gonderildim şifreyi değiştim çıkış yaptirdim çerezler alınırsa hocam 2fa çalışmaz direkt girer ne indireceğinize dikkat edinFiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-08-2024, 15:35:20Ben yapmıyorum ama endişesi olanlar Firefox browser kullanıp her çıkışta otomatik cookie silmeyi etkinleştirebilir.
