• 28-08-2024, 22:35:12
    #1
    merhaba dostlar

    0 bilgi ile tamirciye çırak olarak girebilir miyim. Araçlar hakkında fazlasıyla bilgim olsa da tamircilik hakkında fazla bilgim yok.

    Veya 0 bilgi ile işe alıcak usta bulabilir miyim ?
  • 28-08-2024, 22:36:13
    #2
    Bulabilirsiniz.
    Çok kolay hemde her saniyi bölgesinde arıyorlar
    Kesinlikle MOTOR işine giriniz araç motoru
    Kaporta boya işinize girmeyiniz.
  • 28-08-2024, 22:36:29
    #3
    Tamir işi 10 yaşlarda filan olsa olurdu ama yaşınız askerlik veya askerlik sonrası ise

    Bazı laflar sözler zoruna gidebilir
  • 28-08-2024, 22:37:44
    #4
    elettirik ve motor tavsiyemdir ama en çok elettiriği tavsiye ederim.
    meslek lisesindeki arakaşlarımın çoğu araba elettiriğinde çalışıyor iyi bir usta olursan mersedese bile gidebilirsin.
  • 28-08-2024, 22:37:49
    #5
    Hiç bir şey için geç değildir. 1 ayda teferruatları öğrenir, 1 yılda az çok kendin yapmaya başlarsın. Usta olmak için yolun uzun o kadar.

    Sıfır bilgi ile sanayiye girdim, 1.5 yıl tam anlamı ile sıfır bilgiden iyi noktaya geldim ve kendi iş yerimi açtım. İstek, ilgi, merak ve direnme olsun.
  • 28-08-2024, 22:39:42
    #6
    İşi bilene çırak denmez, siz çırak olacaksınız tabiki çırağında dereceleri olur siz 0 sınız ve verilecek en düşük ücreti kabul ederek yapılabilecek en düşük işleri yapacaksınız. Sanayide bunada ihtiyaç var, zamanla siz birşeyleri öğrendikçe sizinde altınıza başkaları alınacak ve yavaş yavaş çıraklıktan kalfalığa doğru ilerleyeceksiniz. (Tabiki yaş önemli belli bir yaştan sonra kimseyi kolay kolay çırak almazlar)

    Eğer okul hayatınız başarılı değilse veya bir şekilde okulu bırakmak durumunda kaldıysanız çok doğru bir meslek seçimi olduğunu düşünüyorum. Şuan okumayıp sanayide meslek öğrenen kimse yok bundan 10 sene sonra sanayide usta bulmak mühendis bulmaktan çok daha zor olacak. Şuan bile sanayideki ustalar beyaz yakalılardan daha fazla para kazanıyor.

    Hakkınızda hayırlısı olsun.
  • 28-08-2024, 22:40:57
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bulabilirsiniz.
    Çok kolay hemde her saniyi bölgesinde arıyorlar
    Kesinlikle MOTOR işine giriniz araç motoru
    Kaporta boya işinize girmeyiniz.
    Motor düşünüyorum hocam bende
    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamir işi 10 yaşlarda filan olsa olurdu ama yaşınız askerlik veya askerlik sonrası ise

    Bazı laflar sözler zoruna gidebilir
    haklısınız katılıyorum hocam
    Nurest adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elettirik ve motor tavsiyemdir ama en çok elettiriği tavsiye ederim.
    meslek lisesindeki arakaşlarımın çoğu araba elettiriğinde çalışıyor iyi bir usta olursan mersedese bile gidebilirsin.
    elektriği pek sevmiyorum hocam aracın motor kısmı daha cazip geliyor bana bu yolda iyi işler yapabiliceğimi düşünüyorum Allah'ın izni ile
    DoraOtomotiv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bir şey için geç değildir. 1 ayda teferruatları öğrenir, 1 yılda az çok kendin yapmaya başlarsın. Usta olmak için yolun uzun o kadar.

    Sıfır bilgi ile sanayiye girdim, 1.5 yıl tam anlamı ile sıfır bilgiden iyi noktaya geldim ve kendi iş yerimi açtım. İstek, ilgi, merak ve direnme olsun.
    teşekkürler hocam
  • 28-08-2024, 22:41:57
    #8
    ayesoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşi bilene çırak denmez, siz çırak olacaksınız tabiki çırağında dereceleri olur siz 0 sınız ve verilecek en düşük ücreti kabul ederek yapılabilecek en düşük işleri yapacaksınız. Sanayide bunada ihtiyaç var, zamanla siz birşeyleri öğrendikçe sizinde altınıza başkaları alınacak ve yavaş yavaş çıraklıktan kalfalığa doğru ilerleyeceksiniz. (Tabiki yaş önemli belli bir yaştan sonra kimseyi kolay kolay çırak almazlar)

    Eğer okul hayatınız başarılı değilse veya bir şekilde okulu bırakmak durumunda kaldıysanız çok doğru bir meslek seçimi olduğunu düşünüyorum. Şuan okumayıp sanayide meslek öğrenen kimse yok bundan 10 sene sonra sanayide usta bulmak mühendis bulmaktan çok daha zor olacak. Şuan bile sanayideki ustalar beyaz yakalılardan daha fazla para kazanıyor.

    Hakkınızda hayırlısı olsun.
    Teşkkürler hocam 19 yaşındayım daha hiç bişey kesin değil ancak bu meslek bana cazip geliyor araçları da çok fazla sevdiğim için işimi seveceğimi düşünüyorum
  • 28-08-2024, 22:54:48
    #9
    18 den sonra söylenen laflar ve sözler ağır gelebilir. Bende sanayi çevresinde büyüdün çok girdim çıktım adam sabah söve söve iş yaptırtıyordu akşam oturup içiyorduk can ciğerdik ama gitmiyordu ve hiç bir zaman gitmedi uzaklaştım gitti. Fakat bunu göze almışsan eğer elbette öğrenebilirsin ve çırak olarak herkes alır emin ol. Fakat her dükkana gir Ustayı konuşmasından anlarsın zaten hatta imkanın varsa uzaktan izle bir süre hal tavır hareketlerini. Elbette herkes dört dörtlük değil ama seni bu hevesten soğutmayacak tatlı babacan bir insan bul. Emin ol böyle insanlar da var.