• 18-07-2024, 22:02:29
    #1
    Arkadaşlar selamın aleyküm Instagram'da takipçi satışı yapmak vergi verdiğimiz zaman yasalmı bu işe girersem ne gibi bir önlem almalıyım
  • 18-07-2024, 22:32:12
    #2
    Merhaba,
    @Fahrettin;
  • 18-07-2024, 22:46:05
    #3
    Danışman
    Merhabalar.

    Net cevap istiyorsanız DEĞİL. Detayını buradan okuyabilirsiniz.

    Daha kısa bir cevap isterseniz şöyle izah edebilirim.

    SMM paneller üzerinden yapılan işlemler sosyal medya platformları
    nezdinde yasaklanmış işlemlerdir. Örneğin takipçi satışı instagram
    sözleşmeleri nezdinde ihlaldir. Diğer platformlar içinde benzer durumlar
    mevcut. Bu nedenle yasadışı oluyor.

    Ülkemizde çok bir uygulaması yok. Ama platform merkezlerinin bulunduğu
    ülkelerde tespit edilirse @perkinscoie.com uzantılı bir mail adresinden
    bir e-mail alıyorsunuz. Size bazı şeyler emrediyorlar. Yapmazsanız ciddi
    davalarla muhatap oluyorsunuz.

    Kısaca tespit edilene kadar sorun yok. Tespit edilirseniz sonrası yok.

    İyi forumlar
  • 18-07-2024, 22:48:19
    #4
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Net cevap istiyorsanız DEĞİL. Detayını buradan okuyabilirsiniz.

    Daha kısa bir cevap isterseniz şöyle izah edebilirim.

    SMM paneller üzerinden yapılan işlemler sosyal medya platformları
    nezdinde yasaklanmış işlemlerdir. Örneğin takipçi satışı instagram
    sözleşmeleri nezdinde ihlaldir. Diğer platformlar içinde benzer durumlar
    mevcut. Bu nedenle yasadışı oluyor.

    Ülkemizde çok bir uygulaması yok. Ama platform merkezlerinin bulunduğu
    ülkelerde tespit edilirse @perkinscoie.com uzantılı bir mail adresinden
    bir e-mail alıyorsunuz. Size bazı şeyler emrediyorlar. Yapmazsanız ciddi
    davalarla muhatap oluyorsunuz.

    Kısaca tespit edilene kadar sorun yok. Tespit edilirseniz sonrası yok.

    İyi forumlar

    hiç bu konu hakkında davalık olan görmedim ama ceza kanununda da bunla ilgili bi karar yok örnek dava varsa atabilirmisiniz
  • 18-07-2024, 23:39:45
    #5
    Danışman
    Alkanmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hiç bu konu hakkında davalık olan görmedim ama ceza kanununda da bunla ilgili bi karar yok örnek dava varsa atabilirmisiniz
    Mesajımı ve paylaştığım linklerdeki konularımı tamamen okuduğunuzu
    varsayıyorum. Eğer okumadıysanız ya da anlamadıysanız spesifik
    olarak anlamadığınız konuyu yazarsanız daha net cevap verebilirim.

    Sorunuza gelirsek. Ben ceza davası yazmadım. Dava dedim. Ayrıca
    davalar Türkiye de açılıyor da demedim. Amerika da bununla alakalı
    farklı sonuçları olan davalar var. İngilizce arama yaparsanız sonuç
    bulabilirsiniz.

    Olası bir problemde size bir e-mail gönderiyorlar. Beraberinde bir
    takım yaptırımlar uyguluyorlar. Hatta bazı durumlarda ülkemizdeki
    bazı firmaların size yaptırım uygulamasına bile neden oluyorlar.
    Mail metnini okuyunca ve yaptırımları görünce işin ciddiyetini
    anlıyorsunuz. Bu nedenle olay dava aşamasına gitmeden çözülüyor.
    Zaten Amerika ve Avrupa da davalar daha çok uzlaşma ile çözülüyor.
    Davaya çok gitmiyorlar.

    Bununla beraber iş yaptığınız alandaki platformların sözleşmelerini
    okuyabilirsiniz. Detaylı inceleme yapmanıza bile gerek yok. Dümdüz
    okusanız bile neleri yasakladıklarını anlarsınız. Ayrıca web siteleri
    özel mülktür. Mülk sahibi içerideki kuralları kendi koyabilir. Bıyıklılar
    giremez diyebilir. (Ayrımcılık yasağına girer. Ama bence ne demek
    istediğimi anladınız.)

    Mülk sahibinin kurallarına aykırı davrandığınız için ve platformu
    kullanarak bu kuralları kabul etmiş sayıldığınız için yaptığınız işlemler
    nedeniyle size yaptırım uygulamasına ve sizden tazminat talep
    etmesine imkan tanımış oluyorsunuz. Dipnot olarak belirteyim.
    Yeni dünya titanlarının canını sıkacak bir şey yaparsanız yaptırımları
    çok hızlı oluyor. Bu ne alaka demeye bile fırsatınız olmuyor.

    Örnek bir ihtar metni düşünelim. İhtarda şöyle diyor. Facebook
    logosunu sitenizde gösterdiğiniz için müşterilerimiz sizinle ortak
    olduğumuz yanılgısına düşebilir. Bu nedenle bu logoyu kaldırın.
    Kaldırmazsanız size karşı yasal yollara başvuracağız. Meta nın
    avukatlığını yapan Perkins Coie adlı hukuk firmasından bir mail.
  • 18-07-2024, 23:45:59
    #6
    Growth Manager
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesajımı ve paylaştığım linklerdeki konularımı tamamen okuduğunuzu
    varsayıyorum. Eğer okumadıysanız ya da anlamadıysanız spesifik
    olarak anlamadığınız konuyu yazarsanız daha net cevap verebilirim.

    Sorunuza gelirsek. Ben ceza davası yazmadım. Dava dedim. Ayrıca
    davalar Türkiye de açılıyor da demedim. Amerika da bununla alakalı
    farklı sonuçları olan davalar var. İngilizce arama yaparsanız sonuç
    bulabilirsiniz.

    Olası bir problemde size bir e-mail gönderiyorlar. Beraberinde bir
    takım yaptırımlar uyguluyorlar. Hatta bazı durumlarda ülkemizdeki
    bazı firmaların size yaptırım uygulamasına bile neden oluyorlar.
    Mail metnini okuyunca ve yaptırımları görünce işin ciddiyetini
    anlıyorsunuz. Bu nedenle olay dava aşamasına gitmeden çözülüyor.
    Zaten Amerika ve Avrupa da davalar daha çok uzlaşma ile çözülüyor.
    Davaya çok gitmiyorlar.

    Bununla beraber iş yaptığınız alandaki platformların sözleşmelerini
    okuyabilirsiniz. Detaylı inceleme yapmanıza bile gerek yok. Dümdüz
    okusanız bile neleri yasakladıklarını anlarsınız. Ayrıca web siteleri
    özel mülktür. Mülk sahibi içerideki kuralları kendi koyabilir. Bıyıklılar
    giremez diyebilir. (Ayrımcılık yasağına girer. Ama bence ne demek
    istediğimi anladınız.)

    Mülk sahibinin kurallarına aykırı davrandığınız için ve platformu
    kullanarak bu kuralları kabul etmiş sayıldığınız için yaptığınız işlemler
    nedeniyle size yaptırım uygulamasına ve sizden tazminat talep
    etmesine imkan tanımış oluyorsunuz. Dipnot olarak belirteyim.
    Yeni dünya titanlarının canını sıkacak bir şey yaparsanız yaptırımları
    çok hızlı oluyor. Bu ne alaka demeye bile fırsatınız olmuyor.

    Örnek bir ihtar metni düşünelim. İhtarda şöyle diyor. Facebook
    logosunu sitenizde gösterdiğiniz için müşterilerimiz sizinle ortak
    olduğumuz yanılgısına düşebilir. Bu nedenle bu logoyu kaldırın.
    Kaldırmazsanız size karşı yasal yollara başvuracağız. Meta nın
    avukatlığını yapan Perkins Coie adlı hukuk firmasından bir mail.
    bazen çok korkunç oluyorsunuz hocam.
  • 21-12-2024, 09:14:56
    #7
    Jorphy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bazen çok korkunç oluyorsunuz hocam.
    Maalesef haklı hocam, tarafıma metadan iletildi mail.
    igmarketim (com) domaininde 'ig' kelimesi geçildiğinizden ihtar iletildi.