Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Mesajımı ve paylaştığım linklerdeki konularımı tamamen okuduğunuzu
varsayıyorum. Eğer okumadıysanız ya da anlamadıysanız spesifik
olarak anlamadığınız konuyu yazarsanız daha net cevap verebilirim.

Sorunuza gelirsek. Ben ceza davası yazmadım. Dava dedim. Ayrıca
davalar Türkiye de açılıyor da demedim. Amerika da bununla alakalı
farklı sonuçları olan davalar var. İngilizce arama yaparsanız sonuç
bulabilirsiniz.

Olası bir problemde size bir e-mail gönderiyorlar. Beraberinde bir
takım yaptırımlar uyguluyorlar. Hatta bazı durumlarda ülkemizdeki
bazı firmaların size yaptırım uygulamasına bile neden oluyorlar.
Mail metnini okuyunca ve yaptırımları görünce işin ciddiyetini
anlıyorsunuz. Bu nedenle olay dava aşamasına gitmeden çözülüyor.
Zaten Amerika ve Avrupa da davalar daha çok uzlaşma ile çözülüyor.
Davaya çok gitmiyorlar.

Bununla beraber iş yaptığınız alandaki platformların sözleşmelerini
okuyabilirsiniz. Detaylı inceleme yapmanıza bile gerek yok. Dümdüz
okusanız bile neleri yasakladıklarını anlarsınız. Ayrıca web siteleri
özel mülktür. Mülk sahibi içerideki kuralları kendi koyabilir. Bıyıklılar
giremez diyebilir. (Ayrımcılık yasağına girer. Ama bence ne demek
istediğimi anladınız.)

Mülk sahibinin kurallarına aykırı davrandığınız için ve platformu
kullanarak bu kuralları kabul etmiş sayıldığınız için yaptığınız işlemler
nedeniyle size yaptırım uygulamasına ve sizden tazminat talep
etmesine imkan tanımış oluyorsunuz. Dipnot olarak belirteyim.
Yeni dünya titanlarının canını sıkacak bir şey yaparsanız yaptırımları
çok hızlı oluyor. Bu ne alaka demeye bile fırsatınız olmuyor.

Örnek bir ihtar metni düşünelim. İhtarda şöyle diyor. Facebook
logosunu sitenizde gösterdiğiniz için müşterilerimiz sizinle ortak
olduğumuz yanılgısına düşebilir. Bu nedenle bu logoyu kaldırın.
Kaldırmazsanız size karşı yasal yollara başvuracağız. Meta nın
avukatlığını yapan Perkins Coie adlı hukuk firmasından bir mail.
bazen çok korkunç oluyorsunuz hocam.