• 27-06-2024, 23:46:16
    #10
    İnverter klimalarda min BTU değeri çok önemli. Min BTU değeri yüksekse 300-500W gibi değerlere kadar kıstıktan sonra kendini kapatacaktır.

    Geçen yıl Midea AEP 12000 BTU testi yapmıştım. 26 derece otomatik fan setli.
    İlk açılışta 500 W civarında tüketiyordu. Daha sonra duvarlar soğudukça kısmaya başlıyordu. 100W değerinde stabil olarak kalıyordu. En düşük 65 W civarını gördüm(kompresör devrede)

    Günde 18 saat kadar çalıştırıp 6 saat kadar kapattım. Günlük 2KW civarı tüketti. Aylık 60KW. KW fiyatı 1.5 TL burda. Aylık tüketimi 90 TL oldu.
  • 27-06-2024, 23:48:33
    #11
    ramob7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnverter klimalarda min BTU değeri çok önemli. Min BTU değeri yüksekse 300-500W gibi değerlere kadar kıstıktan sonra kendini kapatacaktır.

    Geçen yıl Midea AEP 12000 BTU testi yapmıştım. 26 derece otomatik fan setli.
    İlk açılışta 500 W civarında tüketiyordu. Daha sonra duvarlar soğudukça kısmaya başlıyordu. 100W değerinde stabil olarak kalıyordu. En düşük 65 W civarını gördüm(kompresör devrede)

    Günde 18 saat kadar çalıştırıp 6 saat kadar kapattım. Günlük 2KW civarı tüketti. Aylık 60KW. KW fiyatı 1.5 TL burda. Aylık tüketimi 90 TL oldu.
    Çok iyi hocam
  • 27-06-2024, 23:57:05
    #12
    Vestelin bi klimasi var gecen gördüm videosunu günde 15tl yakiyormus
  • 28-06-2024, 00:13:00
    #13
    cezasahasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar çarşamba günü klimam geldi kurulumunu yaptılar fakat ne kadar elektrik harcadığını hesaplayamadım. Her gün komple açık vaziyeti düşünerekten,
    Bir kaç hesaplamalara göre 3 tür seçenek var
    sitesinde yıllık 840w yazıyor /365 yapıp x30(1ay) yapınca elektrik kwh 2.25tl birim fiyatıyla çarptım
    Çıkan sonuç 155tl

    şöyle bir şey gördüm bir de
    Yıllık Tüketim (W) Soğutma
    143

    Link bu
    https://www.arcelik.com.tr/split-klima/09325-a-klima
    Bu klima ne kadar yakıyor şimdi?

    Birçok Faktör var bununla alakalı 18000 btu m.electric inverter klima var dış ünite güneş maruz kalıyorsa sizde içeride 18 dereceye ayarladıysanız saate 1.8kw/h tüketim yapar
    9000 Btuda 1000 waat tüketim yapar sürekli maksda calısır ve sogutamazsa ortamı bunun gibi cok fazla etken var oda kac m2
  • 28-06-2024, 00:17:18
    #14
    İnverter özelliğinin devrede olabilmesi için bazı kriterler var. Örneğin 18btu luk bir klimayı en fazla 36 metrekare kapalı alanda çalıştırmalısınız ki sürekli inverter özelliği devrede olsun. Yoksa maksimum güç kullanır çok canınız yanar. Hesaplarken buna dikkat edin
  • 28-06-2024, 00:36:33
    #15
    onurtorumoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birçok Faktör var bununla alakalı 18000 btu m.electric inverter klima var dış ünite güneş maruz kalıyorsa sizde içeride 18 dereceye ayarladıysanız saate 1.8kw/h tüketim yapar
    9000 Btuda 1000 waat tüketim yapar sürekli maksda calısır ve sogutamazsa ortamı bunun gibi cok fazla etken var oda kac m2
    12-13 m2 oda
    9.000 btu fakat tam hız çalıştırmıyorum 3 de 1 hız bile yeterli oluyor ortalama 24 derecede çalışıyor
  • 28-06-2024, 00:45:04
    #16
    Altus var Klimayı açmaz isem 700-800 geliyor normal açarsam 2-2.5 sürekli açarsam 2.5-3-3.5 arası geliyor
  • 28-06-2024, 00:46:12
    #17


    Gece 11-12 gibi açıyorum Eco modda 24 derecede fan ayarı 1de sabah 9-10 civarı 1.5-2 kW tüketiyor.
    Tüm gün full açık olduğunda ise 6-7kw arası
  • 28-06-2024, 02:50:50
    #18
    bende tam bu konuyu açmaya gelmiştim,sakıncası yoksa sorumu ben de buradan sorayım.sakıncası varsa silebilirim

    bendede vestelin inverter klimalarından birisi var,elbistanda dükkan açtıgımda almıştım yıllar önce ve o zaman klimasız ve kışın günde 7-8 saat çalıştırarak biçok defa kontrol etdim,çok az yakıyordu.şimdi mersindeyim,sıcakla başım dertde ve klimayı buraya kurdurmuştum,yıllardır kullanılmıyor.ben gelince kullanmaya başladım tekrar.ne kadar yaktıgınıda merak ediyorum ama bi türlü hesaplayamadım.klimanın arkasındaki bilgilere göre hesaplanabilir mi acaba saatlik ne yaktıgı?

    resmi spoiler içine aldım :