• 12-06-2024, 23:51:42
    #28
    Ekonominin sorumlusu Halktır. Hükümet kurulması için oyları verdikleri İktidar Parti tüm kadroları kendi atıyor. TMCB başkanından, ekonomi bakanına bir çok kuruma kadar ekonomiye yön veren yerleri yöneten zatlar ülkeyi bu hale getiriyor gözüksede. O adamları seçen HALK. Tek suçlu HALKtır. Vermeseydiniz beceriksizlere oy... Ben vermedim diyen yan komşun vermiştir farketmez.
  • 13-06-2024, 00:30:16
    #29
    siyaseti sevmem siyasette yapmam.hükümet yanlısıda muhalifte değilim. ekonominin böyle olmasının sorumlusu hükümet değil ama bu hale gelmesini engelleyici adımlar atmaması,yaptırımlar yapmaması konusunda sorumlu. sen zincir markete 1 milyon lira ceza kesiyorsun ama o günde 100 milyon lira ciro yapıyor.kapatsana zincir vursana o marketlere
  • 13-06-2024, 00:31:50
    #30
    Sorun şu ki kurunun yanında yaş da yanıyor.
    Yoksa Erdoğan hanedanı ve takipçilerine gram acımıyorum. Ben mi dedim bunca badirelere rağmen oy verin.
  • 13-06-2024, 00:36:00
    #31
    Her şey Naci Ağbal'ın görevden alınmasıyla başladı. Faizleri yüzde 19'a çıkardı diye adamı görevden aldılar ve doları, enflasyonu patlattılar. Naci Ağbal devam etse merkezin işine karışılmasaydı şu an dolar 20 lira faiz de yüzde 30lardaydı ve indirim aşamasındaydık faizleri. Şimdi faizler yüzde 50 ve normal şartlarda minimum 6 ay faiz indirimi mümkün değil gibi.

    Yani ekonominin büyük sorumlusu hükümettir ama şunu da söylemek lazım. Bu yaşanan son dönemdeki çöküşte ana muhalefetin de payı çok büyük oldu. Tutturdular 40 yaşında milleti emekli edin diye EYT saçmalığını ülkenin başına bela ettiler. Muhalefet bas bas bağırdı biz yapacaz diye bu da mecbur geri de kalmamak için kendisi yaptı.

    Yine Kılıçdaroğlu çıktı memur maaşını asgari ücretin 2,5 katına çıkarıcaz vs diye bir anda en düşük vasıfsız memur maaşı oldu 35 bin lira. Bunların yükü de sizin bizim üzerimize kaldı.

    Evet esnaf fiyatları aşırı yükseltiyor buna bir çözüm şart ancak sen memur maaşına asgari ücrete vs 2 kat zam yaparken fiyatların aynı kalmasını bekleyemezsin. Şimdi 6 aydır maaşlara zam ok ürünlere neden zam geliyor diye soruyoruz ama diğer kesimlere yapılan zamların yansımasını bazı sektörler zaten tam olarak yansıtamamıştı ve parça parça yansıtıyorlar. Bazıları da zam yapsa bile müşterinin aktığını gördükçe zama devam ediyor.

    Şu an hükümetin yapması gereken
    • Memura ve asgari ücrete 3 yıl boyunca enflasyon farkı dışında zam yapılmaması
    • EYT ile emekli olanlara 3 yıl boyunca zam yapılmaması. Hatta Anayasa Mahkemesi EYT'yi bir şekilde aykırı bulur ve iptal ederse üstümüzden büyük bir yük kalkmış olur.
    Bir şeylerin gerçekten düzelmesi isteniyorsa 3-4 sene acı reçete içilmesi gerek.
  • 13-06-2024, 00:46:46
    #32
    Tsubaki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şey Naci Ağbal'ın görevden alınmasıyla başladı. Faizleri yüzde 19'a çıkardı diye adamı görevden aldılar ve doları, enflasyonu patlattılar. Naci Ağbal devam etse merkezin işine karışılmasaydı şu an dolar 20 lira faiz de yüzde 30lardaydı ve indirim aşamasındaydık faizleri. Şimdi faizler yüzde 50 ve normal şartlarda minimum 6 ay faiz indirimi mümkün değil gibi.

    Yani ekonominin büyük sorumlusu hükümettir ama şunu da söylemek lazım. Bu yaşanan son dönemdeki çöküşte ana muhalefetin de payı çok büyük oldu. Tutturdular 40 yaşında milleti emekli edin diye EYT saçmalığını ülkenin başına bela ettiler. Muhalefet bas bas bağırdı biz yapacaz diye bu da mecbur geri de kalmamak için kendisi yaptı.

    Yine Kılıçdaroğlu çıktı memur maaşını asgari ücretin 2,5 katına çıkarıcaz vs diye bir anda en düşük vasıfsız memur maaşı oldu 35 bin lira. Bunların yükü de sizin bizim üzerimize kaldı.

    Evet esnaf fiyatları aşırı yükseltiyor buna bir çözüm şart ancak sen memur maaşına asgari ücrete vs 2 kat zam yaparken fiyatların aynı kalmasını bekleyemezsin. Şimdi 6 aydır maaşlara zam ok ürünlere neden zam geliyor diye soruyoruz ama diğer kesimlere yapılan zamların yansımasını bazı sektörler zaten tam olarak yansıtamamıştı ve parça parça yansıtıyorlar. Bazıları da zam yapsa bile müşterinin aktığını gördükçe zama devam ediyor.

    Şu an hükümetin yapması gereken
    • Memura ve asgari ücrete 3 yıl boyunca enflasyon farkı dışında zam yapılmaması
    • EYT ile emekli olanlara 3 yıl boyunca zam yapılmaması. Hatta Anayasa Mahkemesi EYT'yi bir şekilde aykırı bulur ve iptal ederse üstümüzden büyük bir yük kalkmış olur.
    Bir şeylerin gerçekten düzelmesi isteniyorsa 3-4 sene acı reçete içilmesi gerek.
    Şuan Turkiyedeki partileri körü körüne savunanlarda gram akıl yok. Neden körü körüne savunduklarını kendileri de bilmiyorlardır. Ya da menfaati için.
    Onnumara beş yıldız anlattınız.
    Bize parti çıkarı gözetmeyen tarafsız siyasetçiler lazım. Doğruya doğru yanlışa yanlış diyebilen.
  • 13-06-2024, 00:55:48
    #33
    Suçlu hep esnaf oluyor? Esnafta insan, sattığı mal hariç yaşarken aldığı her şey ona da patlıyor. Artan gümrük vergileri, hammadde, vergiler, maaşlar, bağkuru, sigortası, amortisman giderleri... çok sayarım bunlar etkiliyor aldığın malı. Yedek parça satarken ben yaşamı ve dükkanı çevirebilecek fiyata satıyorken, akşam yediğim yemeği bende pahalıdan yiyorum. Hani esnaf suçlu ise aynı tarafta olan çiftçi, üretici, satıcı bunlar neden zam yapıyor? Bu adamlar daha ucuza satıp daha fazla satıp piyasayı indiremez mi? Haziran sonunda amortisör Maysan markasına %40 zam geliyor. Adam manyak mı zevkine zam yapsın fiyatı orijinal Monroe marka ile aynı olunca adam Maysan değil, Monroe alır. Daha ucuz diye DjParts alır. Bile bile kendini ateşe atıyor çünkü fabrikayı çevirmek zorunda.
  • 13-06-2024, 01:26:08
    #34
    benim ben
  • 13-06-2024, 02:10:47
    #35
    Cem Tokker yıllar önce uyarmıştı


    https://www.youtube.com/watch?v=lDy17C49EIU


    Basmayın kardeşim, kapıkule ipsala.
  • 13-06-2024, 02:25:43
    #36
    Bir kaç gündür devletin kurumları cadde cadde sokak sokak Türkiye'nin her bir köşesinde hunharca esnaflara saldırdı kaçak telefon hususunda eyvallah mücadele edin etmeyin demiyorum haklısınız esnaf elaltından satacak kıvama gelene kadar nerdeysiniz? Sınırdan geçerken nerde bu devletin kurumları havadan sudan karadan sen kapıları aç holdinglere gariban esnafım yesin cezayı. Gibi gibi bir çok usulsüzlük diz boyu canım Türkiyem'de.

    Telefoncu arkadaşım bugün ceza yemiş 400 bin vergisinde tek usulsüzlük gelir gider dengesini korumuş sıkıntı yok ama gider hususunda tek tek gerekirse a kablosu b kablosu c kılıfı d modeli falan falan kalem kalem ayırmadığı için ki ayırmak mümkün değil binlerce çeşit farklı kalem mal var dükkan içinde. Eee bu adam kirası işçisi bagkuru yemesi içmesi üstüne birde ceza masrafı kapasın kepen ki yada azıtmış piyasada buda azıtsın hangisini tercih ediyor.

    Bu arada diğer bir arkadaşım da dükkanın önünde su dolabı olduğu için ceza yemiş zabıtalardan peki ya şu görsel Kayseri meydanında küçücük bir büfe yaşayan bilir
    https://www.kayseriolay.com/vatandas...eliyor/129507/

    Daha dün haber edildi konuşuldu bayram öncesi memuru hacısı hocası operasyonlar yaparken esnafa bu ve bunun gibiler kimin mekanı neden korunuyor..

    Yukarıda ki bahsettiğim olay gibi holdingler istediği gibi at koştutsun her türlü kaçakçılığı elini kolunu sallaya sallaya yapsın yer sektörün bir eşeği garibanı daha da ötesi halkı var nasılsa o onun sırtında oda onun derken en son binilen ezilen insanlır oluyor..