Suçlu hep esnaf oluyor? Esnafta insan, sattığı mal hariç yaşarken aldığı her şey ona da patlıyor. Artan gümrük vergileri, hammadde, vergiler, maaşlar, bağkuru, sigortası, amortisman giderleri... çok sayarım bunlar etkiliyor aldığın malı. Yedek parça satarken ben yaşamı ve dükkanı çevirebilecek fiyata satıyorken, akşam yediğim yemeği bende pahalıdan yiyorum. Hani esnaf suçlu ise aynı tarafta olan çiftçi, üretici, satıcı bunlar neden zam yapıyor? Bu adamlar daha ucuza satıp daha fazla satıp piyasayı indiremez mi? Haziran sonunda amortisör Maysan markasına %40 zam geliyor. Adam manyak mı zevkine zam yapsın fiyatı orijinal Monroe marka ile aynı olunca adam Maysan değil, Monroe alır. Daha ucuz diye DjParts alır. Bile bile kendini ateşe atıyor çünkü fabrikayı çevirmek zorunda.