Kiracıyız, Klima alıp taktırmayı düşünüyorum, ev sahibi sorun yapar mı?
Bu konu hakkında Geçmişten tecrübe edinen var mı ne tavsiye edersiniz
Kiracı klima taktırabilir mi?
9
●418
- 04-06-2024, 23:30:46
- 04-06-2024, 23:32:38website adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleBöyle bir sorun yaşayan oldu mu daha çok onu merak ettim aslında 😀Zienmedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-06-2024, 23:33:14Vala hocam eskiden çivi bile çaktırmiyorlardi şimdi durum ne bilmiyorumcezasahasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-06-2024, 23:37:50Evde 4 tane klima vardı 1 tanesini sokmusler kendi evlerinden getirdikleri klimayı takmışlar.Jorphy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-06-2024, 23:42:47Bu sorunun cevabı esasen Kat Mülkiyet Kanununun (KMK) konusudur. Anılan KMKnin 19uncu maddesine göre; kat maliklerinden biri, bütün kat maliklerinin beşte dördünün yazılı rızası olmadıkça ana gayrimenkulün ortak yerlerinde inşaat, onarım ve tesisler, değişik renkte dış badana veya boya yaptıramaz. Bu yükümlülükler kiracılar için de geçerli. Dolayısıyla dış cepheye bir klima uygulama yapılacaksa bunun için kat maliklerinin en az beşte dördünün onayının alınması gerekir. Bu noktada kat malikleri, bu kurala aykırı olarak taktırılan klimanın sökülmesini isteyebilir ve dava açabilir.cezasahasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle