cezasahasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kiracıyız, Klima alıp taktırmayı düşünüyorum, ev sahibi sorun yapar mı?
Bu konu hakkında Geçmişten tecrübe edinen var mı ne tavsiye edersiniz
Bu sorunun cevabı esasen Kat Mülkiyet Kanunu’nun (KMK) konusudur. Anılan KMK’nin 19’uncu maddesine göre; kat maliklerinden biri, bütün kat maliklerinin beşte dördünün yazılı rızası olmadıkça ana gayrimenkulün ortak yerlerinde inşaat, onarım ve tesisler, değişik renkte dış badana veya boya yaptıramaz. Bu yükümlülükler kiracılar için de geçerli. Dolayısıyla dış cepheye bir klima uygulama yapılacaksa bunun için kat maliklerinin en az beşte dördünün onayının alınması gerekir. Bu noktada kat malikleri, bu kurala aykırı olarak taktırılan klimanın sökülmesini isteyebilir ve dava açabilir.