• 01-06-2024, 16:30:57
    #10
    Danışman
    MitiSen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, öncelikle cevabınız ve bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim.

    Biz diye bahsettiğim ben ve babam. Borca kefil olan ve sözleşmeyi imzalayıp ödeyeceğini taahhüt eden kişi babam.



    Geriye kalan 11.000 TL lik tutar biz kavramının içine
    dahil olan kişilerden mi istendi. Yoksa sadece dosya borçlusundan mı?
    Evet 11.000 TL'lik tutar babamdan istendi benden istenmedi. Hatta ek olarak 3.500 TL bu ay tekrar kesmişler. Geçen ay 1800 TL'lik bir tutar çekilmiş hesabından ve iptal etmişler. Sonrasında tekrar bu ay 3.500 TL olarak devam ettiriyorlar.
    • SGK Haciz Güncelleme Raporu 06/05/2024 güncel borcu 58 bin liraya çıkarıp bu ay 3.500 TL kesinti yapmışlar. Geçen ay borcun bitmesi için çekilen 1800 TL'yi iptal etmiÅŸler öncelikli olarak tabii.

      Bu sözleşme dahilinde maaştan kesinti yapıldı ise sadece 46.599,93 TL lik tutar ödenir. Dosyaya faiz işlemeye devam eder.
      Daha öncesinde vakıfbankta da hukuk bürosuna devredilen aynı şekilde bir borcum vardı. Taksitlendirdim ve taksit bitimi bu şekilde ek bir ödeme çıkarmadılar.Örnek olarak 12 bin lira ödemem gereken tutar olduğunu söylediler. 12 ay taksit yapıp aylık 1k-1k şeklinde ödedim. Taksit süresi bittikten sonra herhangi bir ek faiz ve masraf çıkarmadılar. Sadece icra dairesine dosyanın kapanması için 658 TL'lik bir harç ödemesi yapmam gerektiğini söylediler.

      İcra takibine konu olmuş alacaklara ayrıca faiz işler. Bu kanuni birdurumdur. Faiz işlemeyeceğine dair bir sözleşme yapılmadı ise ya da alacak özel bir statüye sahip değilse bu durumla her zaman karşılaşılabilir.
      Yani diyorsunuz 58 bin liraya çıkan borcu aylık 3.500 TL olarak çekmeye devam edebilecekler. Ek olarak gelen bu borcuda ödesek iş sonunda gene ek faiz çıkartacaklar. Böyle böyle bitmeyecek bu borç o zaman
    Hocam icra dairesinde sadece tek bir yöntem ile ödeme yapılmıyor.
    Taksitlendirme sadece bir ödeme opsiyonudur. Her taksitlendirme aynı
    olmaz. 2 farklı dosyadan bahsediyorsunuz. Birinde babanız kefil olmuş
    diğerinde siz taksitlendirme yapmışsınız. Taksitlendirme işlemi %99
    taahhüt ile olmuştur. Taahhüt vermek başka bir şey kefil olmak
    bambaşka bir şey. Babanızın kefil olduğu paylaştığınız metinde yazıyor.

    İki sorunuzun da cevabını ilk mesajımda zaten verdim. Tüm metni bütün
    olarak okursanız anlayacağınızı düşünüyorum. Bunun dışında muhatap
    olduğunuz her firma, her memur, her insan hukuka uygun davrandığını
    sanmıyorum. Emekli babanızın hesabından bu sözleşme ile artık para
    çekilemez.(Yazdıklarınız doğru ise) Çekilmiş ise gözden kaçmış olabilir.
    İcra dairesine gidip bu durumu bildirin. Babanızın hesabından para çekilmez
  • 01-06-2024, 16:38:50
    #11
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    icra dosyalarında bugün kapak hesabı yaptırırsınız yarın borcun tamamını ödemeye gidersiniz farklı bir rakam çıkar.
    hatta siz sabah kapak hesabı yaptırır adliyeye ödemeye gidersiniz avukat dosyaya ek bir para yazar onu ödemeden dosyayı kapatsanız bile ikinci bir icra takibi ile tekrar faizi ve vekalet ücretiyle isterler.

    kesin bu parayı ödediğim gün kapansın diyorsanız dosya alacaklısı avukatıyla koordineli olarak görüşme yapacaksınız ve aynı gün onların da kabul ettiği rakam ile icra dairesinin kapak hesabıyla birlikte dosya borcunda mutabık kalıp tamamını ödeyip kapatacaksınız. kendi başınıza yaptığınızda hep bir sorun çıkar ve emin olun hep bir eksik rakam kalır.
    Artık olmadı dediğiniz gibi yapacağım pazartesi günü bir gidip görüşeceğim en temizi dediğiniz gibi sanırım ödeyip kurtulmak.
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam icra dairesinde sadece tek bir yöntem ile ödeme yapılmıyor.
    Taksitlendirme sadece bir ödeme opsiyonudur. Her taksitlendirme aynı
    olmaz. 2 farklı dosyadan bahsediyorsunuz. Birinde babanız kefil olmuş
    diğerinde siz taksitlendirme yapmışsınız. Taksitlendirme işlemi %99
    taahhüt ile olmuştur. Taahhüt vermek başka bir şey kefil olmak
    bambaşka bir şey. Babanızın kefil olduğu paylaştığınız metinde yazıyor.

    İki sorunuzun da cevabını ilk mesajımda zaten verdim. Tüm metni bütün
    olarak okursanız anlayacağınızı düşünüyorum. Bunun dışında muhatap
    olduğunuz her firma, her memur, her insan hukuka uygun davrandığını
    sanmıyorum. Emekli babanızın hesabından bu sözleşme ile artık para
    çekilemez.(Yazdıklarınız doğru ise) Çekilmiş ise gözden kaçmış olabilir.
    İcra dairesine gidip bu durumu bildirin. Babanızın hesabından para çekilmez
    Çok teşekkür ediyorum bilgilendirmeleriniz ve yorumunuz için Fahrettin bey. Şimdi anladım.

    Pazartesi günü gidip kalan borç tutarı üzerinden anlaşma sağlayıp ödeme yapacağım. Fakat aklıma takılan nokta babamdan ek parayı çekmiş olmaları. Bu konu hakkında babama şikayetçi olması için hak doğuyor mu? Eğer doğuyor ise ben pazartesi kalan borcu kapatsam dahi bu babamın şikayetçi olma hakkına engel bir durum teşkil etmez değil mi? Çok teşekkür ederim sizide uğraştırdım kusura bakmayın lütfen
  • 01-06-2024, 17:11:48
    #12
    Danışman
    MitiSen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Artık olmadı dediğiniz gibi yapacağım pazartesi günü bir gidip görüşeceğim en temizi dediğiniz gibi sanırım ödeyip kurtulmak.

    Çok teşekkür ediyorum bilgilendirmeleriniz ve yorumunuz için Fahrettin bey. Şimdi anladım.

    Pazartesi günü gidip kalan borç tutarı üzerinden anlaşma sağlayıp ödeme yapacağım. Fakat aklıma takılan nokta babamdan ek parayı çekmiş olmaları. Bu konu hakkında babama şikayetçi olması için hak doğuyor mu? Eğer doğuyor ise ben pazartesi kalan borcu kapatsam dahi bu babamın şikayetçi olma hakkına engel bir durum teşkil etmez değil mi? Çok teşekkür ederim sizide uğraştırdım kusura bakmayın lütfen
    Dosya borcunu tamamen bitirmeden sorun çözülmeyecek. Dosyayı kapatın.
    Sonra Cimer e şikayet edin. Eğer hakkınız yoksa zaten reddedilir
  • 01-06-2024, 17:44:06
    #13
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dosya borcunu tamamen bitirmeden sorun çözülmeyecek. Dosyayı kapatın.
    Sonra Cimer e şikayet edin. Eğer hakkınız yoksa zaten reddedilir
    Çok teşekkür ederim değerli bilgilendirmeleriniz için Fahrettin bey çok sağolun Pazartesi gidip söylediğiniz gibi yapacağım