Merhabalar.
Babam geçtiğimiz günlerde Kırklareli'nden 1.5 dönüm bir tarla aldı. Öylece atıl duruyor. Oraya gidip ilgilenme şansımız yok. En azından şimdilik öyle boş duracağına şimdiden bir şey ekip atıyorum 5 sene sonra meyvesini toplayabilir miyim acaba diye düşündüm.
Gidip orada kalma şansım yok. En fazla otel vesaire 1-2 gün belki. Bu şekilde gidip ceviz ağacı diksem kendi kendine yetişir mi acaba? Veya bu tarzda başka bir şey dikebilir miyim?
Ceviz İşinden Anlayan Var mı?
7
●230
- 09-05-2024, 09:38:42Anladığımdan değil ama sulama işini nasıl yapacaksınız ? En az 3-4 sene fidanların kökleri yer altı suyuna erişene kadar düzenli sulamanız lazım diye düşünüyorum. Başında durmazsan, çit çekmezsen, yeni dikilen fidanların çalınması ihtimali bile var.
- 09-05-2024, 09:48:45Kesinlikle susuz olmuyor. Hele ki Kırklareli gibi suyun 80-90 metrelerde çıktığı yerlerde kökün suyla buluşması için epey bir zaman geçmesi gerekiyor.
Cevizin ilk 2-3 senesinde damla sulamayla, 3. senesinden sonra ise salma sulamayla sulanması gerekiyor. Bu noktada toprak analizi yapılması ve toprak analizine göre de hayvan gübresiyle desteklenmesi gerekiyor. - 09-05-2024, 09:53:32hocam bende aldım 3 4 yaşında meyve ceviz ağaçları ektim 26 tane
ekme mevsimi geçti son baharda artık yada ortalama 500 750 tl bandında yetişkin ağaç şeklinde alır ekersin
diğer türlü 20 40 tl arası fideler. - 09-05-2024, 10:04:37Ceviz olmaz. Bakim yapilmayan bitki araştırın. Cevizden 4 5 senede ürün de alamazsiniz zaten.