• 05-05-2024, 21:45:19
    #1
    Merhaba şahıs firmam Home office çalışıyorum var 2m a 0km bir araba alsam şahıs firmama ne kadarını gider gösterebiliriz ? Aracın kasko yakıt bakım sigorta vb giderleri de gider olarak gösterilebilir miyim
  • 05-05-2024, 21:52:26
    #2
    Şirketiniz üzerine kayıtlı olan veya şirketiniz tarafından kiralanan binek araçlar ve bu araçlar için yapılan akaryakıt alımı, otopark masrafları, geçiş ücretleri, bakımlar ve sigorta gibi harcamalarınızı da gider kalemi olarak gösterebilirsiniz.
  • 05-05-2024, 21:53:20
    #3
    Backlink = Güven 🔗
    aracı gider olarak gösteremezsiniz hocam belki amortisman yapılır tam bilmiyorum amortismanı. sigortalar da gider gösterilmiyor

    yakıtlar yüzde 20 gider gösterilir bakımlar da aynı şekilde
  • 05-05-2024, 21:53:34
    #4
    emrebeyazit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirketiniz üzerine kayıtlı olan veya şirketiniz tarafından kiralanan binek araçlar ve bu araçlar için yapılan akaryakıt alımı, otopark masrafları, geçiş ücretleri, bakımlar ve sigorta gibi harcamalarınızı da gider kalemi olarak gösterebilirsiniz.
    2m olan aracın ÖTV ve KDV si 1.m+ şuan ne kadarını vergiden düşebiliriz
  • 05-05-2024, 21:54:11
    #5
    Salihcanbolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aracı gider olarak gösteremezsiniz hocam belki amortisman yapılır tam bilmiyorum amortismanı. sigortalar da gider gösterilmiyor
    Ödediğim KDV ve ÖTV düşüküyor diyorlar 600k kadar internette ama
  • 05-05-2024, 21:57:58
    #6
    Backlink = Güven 🔗
    asigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ödediğim KDV ve ÖTV düşüküyor diyorlar 600k kadar internette ama
    Sıfır kilometre ve ikinci el binek oto alımlarında; şirketin aktifine kaydedilir ve amortisman yoluyla giderleştirilir. Amortisman süresi 5 yıl olup, normal amortisman yöntemine göre; her yıl %20'si gider kaydedilmek suretiyle giderleştirilir.

    hocam bunu bende tam bilmiyorum forumda mali müşavirler var onlara sorun bence
  • 05-05-2024, 21:59:15
    #7
    Salihcanbolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sıfır kilometre ve ikinci el binek oto alımlarında; şirketin aktifine kaydedilir ve amortisman yoluyla giderleştirilir. Amortisman süresi 5 yıl olup, normal amortisman yöntemine göre; her yıl %20'si gider kaydedilmek suretiyle giderleştirilir.

    hocam bunu bende tam bilmiyorum forumda mali müşavirler var onlara sorun bence
    Konuyu onun için açtım
  • 05-05-2024, 21:59:52
    #8
    Backlink = Güven 🔗
    asigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu onun için açtım
    bildiğimi söyledim hocam bende takipteyim konuyu