• 25-04-2024, 13:30:20
    #10
    Şu an nasıldır bilemiyorum ancak üzerime atılan asılsız gasp suçlamasını avukatsız olarak tek celsede kazanmıştım. Eskiye göre birçok şey değişmiş olabilir. isteseniz de istemeseniz de baro avukat atıyor olabilir. İyi araştırmak gerekiyor.
  • 25-04-2024, 17:34:07
    #11
    Diksiyonu iyi , iletisim yeteneğin kendini ifade etme tarzın güçlü ise ve gerçekten haklıysan avukat olmadan kazanabilirsin. Bunuda olumluya çevirebilirsin. Haklıyım avukata ihtiyacım yok imajını iyi vermelisin
  • 25-04-2024, 18:01:34
    #12
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuk davalarında nasıl ki dava açmak için avukata ihtiyacın yok ise kazanmak içinde yoktur.
    Yalnız pek çok dava türünde şuan zorunlu arabulucuk var, ona başvurmadan dava açarsan usulden red edilir buna dikkat edilmeli.
    Eğer dava dilekçeni usul ve yasaya uygun hazırlarsan, harçları eksik yatırmazsan, hukuki sürelere dikkat edersen, masraf ve gider avansları ile bilirkişi ücretlerini süresinde yatırır ve davayı takipsiz bırakmazsan, kanıtların yeterliyse kazanmama ihtimalin yok.
    Emsal davalarda verilen kararları okuyabilir ve senin olayınla uyumlu davalarda nasıl yargılama yapılıyor önceden bilgi sahibi olabilirsin.

    https://emsal.uyap.gov.tr/

    https://karararama.yargitay.gov.tr/

    Paylaşım için teşekkürler. Böyle bir şey arıyordum.
  • 25-04-2024, 18:12:11
    #13
    bu işin avukat ile alakası yok haklı olmanızla alakalı haklı kişiler avukatsız olarak davasını her zaman kazanır.
  • 25-04-2024, 21:50:00
    #14
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Danışman
    Zienmedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok merak ettiğimden dolayı soruyorum. Mahkemelerde hep avukat görürüz, peki kendini savunmayı bilen birinin avukatı olmadan davayı kazanabilmesi mümkün müdür?
    Merhabalar.

    Net bir cevap vermek için yazıyorum. Evet. Avukatsızda dava kazanılabilir.
    Ülkemiz hukuk sistemindeki işlemlerin %90 ı avukatsız yapılabilir. Kalan
    kısmı teknik imkansızlıklar nedeni ile ve hakkaniyetli bir savunma imkanı
    tanınması için mecburi olarak ayrılmıştır denebilir.

    Fakat. Maalesef aşina olduğunuz pek çok durumda olduğu gibi sıradan
    insanlarla muhatap olmak "zorunda" olan kişilerin klasik davranış biçimi
    nedeni ile tek başına bir vatandaş işini doğru düzgün takip edemiyor.
    Ama avukatlara karşı bu şekilde bir muamele gösterilmesi nadiren olur.

    Bununla birlikte üstüne ciltler dolusu kitaplar yazılan bir alanın doğal olarak
    uzmanlık gerektirmesi gibi konularda eklenince doğru yerde doğru şeyi
    yapmayı bilmeyen ve bilse de yapmasına imkan verilmeyen birinin;
    kendi kendine haklarını aramasını beklemek objektif bir yaklaşım olmaz.

    Son dönemlerde sıklıkla karşılaşılan durumlardan biri. Kiracı tahliyesi
    konularında her iki taraftan da kişiler işin ehli birinden destek almadıkları
    için para ve zaman kaybettiler. Pek çoğu evini kaybetti.

    Çünkü hukuk sisteminde usul esastan önce gelir. Kabaca yolun yöntemin
    doğru olmazsa haklı bile olsan haksız çıkarsın. (Bu kuralında da felsefi,
    psikolojik ve yönetimsel olarak pek çok açıklaması var. Tüm dünyada
    neredeyse böyledir.) Doğru şeyi, doğru şekilde ve doğru zamanda yapmak
    gerekir. Bunun içinde en mantıklı çözüm bir bilene danışmaktır.

    Sonuç olarak zamanında işinin ehli bir avukattan destek alırsanız her türlü
    karlı çıkarsınız.


    Dipnot olarak belirteyim. Sistem maalesef avukatları tacir olmaya itiyor.
    Kimisi dünden razı ayrı mesele. Ama ticaret başlayınca avukatlık bitiyor.
    Bu nedenle zamanla toplumda avukatlar hakkında bir antipati oluştu.
    Fakat adalet sisteminde 3 temelden biridir avukat. Ve diğer tarafların
    aksine her zaman vatandaşın yanında olmuştur.

    İyi forumlar
  • 25-04-2024, 22:13:53
    #15
    avukatın olsada, tamamen haklı olsanda kazanamayabilirsin.
  • 26-04-2024, 00:29:12
    #16
    Avukat olmadan bir duruşmaya girmek %90 kaybetmek demektir. Bu olay mantık ile izah edilemez.
  • 26-04-2024, 00:34:45
    #17
    Soviet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukat olmadan bir duruşmaya girmek %90 kaybetmek demektir. Bu olay mantık ile izah edilemez.
    Kazanılır,kazandım diyen çok hocam 😁
  • 26-04-2024, 13:20:03
    #18
    Ben bir avukatım. Taraf olduğum davalarda ben bile bir avukat meslektaşıma vekaletname verip davayı bir avukat vasıtasıyla takip ediyorum. Gerisini siz düşünün