Zienmedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çok merak ettiğimden dolayı soruyorum. Mahkemelerde hep avukat görürüz, peki kendini savunmayı bilen birinin avukatı olmadan davayı kazanabilmesi mümkün müdür?
Merhabalar.

Net bir cevap vermek için yazıyorum. Evet. Avukatsızda dava kazanılabilir.
Ülkemiz hukuk sistemindeki işlemlerin %90 ı avukatsız yapılabilir. Kalan
kısmı teknik imkansızlıklar nedeni ile ve hakkaniyetli bir savunma imkanı
tanınması için mecburi olarak ayrılmıştır denebilir.

Fakat. Maalesef aşina olduğunuz pek çok durumda olduğu gibi sıradan
insanlarla muhatap olmak "zorunda" olan kişilerin klasik davranış biçimi
nedeni ile tek başına bir vatandaş işini doğru düzgün takip edemiyor.
Ama avukatlara karşı bu şekilde bir muamele gösterilmesi nadiren olur.

Bununla birlikte üstüne ciltler dolusu kitaplar yazılan bir alanın doğal olarak
uzmanlık gerektirmesi gibi konularda eklenince doğru yerde doğru şeyi
yapmayı bilmeyen ve bilse de yapmasına imkan verilmeyen birinin;
kendi kendine haklarını aramasını beklemek objektif bir yaklaşım olmaz.

Son dönemlerde sıklıkla karşılaşılan durumlardan biri. Kiracı tahliyesi
konularında her iki taraftan da kişiler işin ehli birinden destek almadıkları
için para ve zaman kaybettiler. Pek çoğu evini kaybetti.

Çünkü hukuk sisteminde usul esastan önce gelir. Kabaca yolun yöntemin
doğru olmazsa haklı bile olsan haksız çıkarsın. (Bu kuralında da felsefi,
psikolojik ve yönetimsel olarak pek çok açıklaması var. Tüm dünyada
neredeyse böyledir.) Doğru şeyi, doğru şekilde ve doğru zamanda yapmak
gerekir. Bunun içinde en mantıklı çözüm bir bilene danışmaktır.

Sonuç olarak zamanında işinin ehli bir avukattan destek alırsanız her türlü
karlı çıkarsınız.


Dipnot olarak belirteyim. Sistem maalesef avukatları tacir olmaya itiyor.
Kimisi dünden razı ayrı mesele. Ama ticaret başlayınca avukatlık bitiyor.
Bu nedenle zamanla toplumda avukatlar hakkında bir antipati oluştu.
Fakat adalet sisteminde 3 temelden biridir avukat. Ve diğer tarafların
aksine her zaman vatandaşın yanında olmuştur.

İyi forumlar