• 22-03-2024, 20:03:25
    #1
    merhaba babamla bi muhabbetimiz oldu. ona denemesi için sürpriz olarak bi arı peteği yaptırmak istiyorum. kovanın içine koyacak arıları balı dolduracak bildiğin petek. kimi bulabilirim bunu yapabilecek bide fiyatı ne kadar tutar sizce?
  • Kabul Edilen Cevap
  • 22-03-2024, 20:11:18
    #2
    MucahitOZER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba babamla bi muhabbetimiz oldu. ona denemesi için sürpriz olarak bi arı peteği yaptırmak istiyorum. kovanın içine koyacak arıları balı dolduracak bildiğin petek. kimi bulabilirim bunu yapabilecek bide fiyatı ne kadar tutar sizce?
    Yardımcı oluruz ancak pek sağlıklı olmayacaktır.
    FDM Katman teknolojisine göre üretim yaptığımızda, katmanlar arası bal sızıntısı olabilir.
    PLA Baskılar kovan içi sıcaklığa dayanamayabilir
    ABS ve Petg baskılar ise sağlıklı olmayacaktır.

    Tahmini petek başı 1200 - 1400 tl gibi bir rakam çıkar.
  • 22-03-2024, 20:12:12
    #3
    3D Printer için baskıya hazır çalışmalar yapan arkadaşlar var.
    R10 üzerinden de bulabilir veya bionluk üzerinden uyguna 3D baskıya hazır çalışmalar yaptırabilirsiniz.

    Baskı için instagram üzerinden bunu yapan hesaplar var, arama bölümüne 3D Yazıcı - 3D Printer yazarak sayfalara ulaşıp yaptırabilirsiniz.
  • 22-03-2024, 20:13:42
    #4
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yardımcı oluruz ancak pek sağlıklı olmayacaktır.
    FDM Katman teknolojisine göre üretim yaptığımızda, katmanlar arası bal sızıntısı olabilir.
    PLA Baskılar kovan içi sıcaklığa dayanamayabilir
    ABS ve Petg baskılar ise sağlıklı olmayacaktır.

    Tahmini petek başı 1200 - 1400 tl gibi bir rakam çıkar.
    pahalıymış bayağı bu kadarını tahmin etmemiştim.

    peki hangisini önerirsinixz?
  • 22-03-2024, 20:17:07
    #5
    MucahitOZER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    pahalıymış bayağı bu kadarını tahmin etmemiştim.

    peki hangisini önerirsinixz?
    Yukarıdaki arkadaş neye göre fiyat vermiş bilmiyorum.
    Elinizde STL dosyası var ise gönderirseniz uygun fiyat verebilirim hocam
    PETG ile basarız.
  • 22-03-2024, 20:17:24
    #6
    MucahitOZER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    pahalıymış bayağı bu kadarını tahmin etmemiştim.

    peki hangisini önerirsinixz?
    Açıkcası önermem hocam. PLA belki yapılabilir sağlık açısından. 45 derece üstünde malzeme sakız gibi kıvama gelir. Biliyorsunuz ki kovanlar yazın sıcak olur.
    Bal ayrıştırma sürecinde, duvarlar ince olduğu için malzeme kırılacak ve bala karışacaktır.

    Ayrıca katmanlı üretim olduğu için katman aralarında bakteri oluşma olasılığı da bulunmaktadır. En mantıklısı bal mumundan devam etmek.

    Tabi tercih sizin, ki böyle bir projeniz var ise enjeksiyon baskılı petek bulmanız gerekiyor.
  • 22-03-2024, 20:18:20
    #7
    ByMalicious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıdaki arkadaş neye göre fiyat vermiş bilmiyorum.
    Elinizde STL dosyası var ise gönderirseniz uygun fiyat verebilirim hocam
    PETG ile basarız.
    5 Senedir bu işi yapıyorum keyfime göre fiyat belirledim oldumu ?
    Müşteri kapmak için bu kadar küçülmeyin.
  • 22-03-2024, 20:20:10
    #8
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 Senedir bu işi yapıyorum keyfime göre fiyat belirledim oldumu ?
    Müşteri kapmak için bu kadar küçülmeyin.
    Öncelikle bir sakin biraz agresif gibisiniz.
    Hiç bir zaman müşteri kapmak için küçülmedim sanki müşterinizi çalıyormuşum gibi davranıyorsunuz.
  • 22-03-2024, 20:25:25
    #9
    ByMalicious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle bir sakin biraz agresif gibisiniz.
    Hiç bir zaman müşteri kapmak için küçülmedim sanki müşterinizi çalıyormuşum gibi davranıyorsunuz.
    O zaman size bir açıklama yapayım fiyatı neye göre verdiğimi tahmin edersiniz.
    15x30 boylarında petek üretimi yapacaksınız ki tasarımı size ait %98 bunu thingversede bulamazsınız.
    Altıgen peteklerde tahmini 0.25 mm gibi bir duvar kalınlığınız olacak ve bu petekleri çift taraflı yapacaksınız.
    Bal yerken görmüşsünüzdür umarım.
    Bu peteği çift taraflı olacak yazıcıda nasıl üreteceksiniz ? Elinizde endüstriyel ultimaker gibi bir cihaz mı var ?
    Hadi pla bastınız tabladan çıktı, sizce petek duvar kalınlığı 3d yazıcıda ne kadar sağlam olacaktır ?
    Müşteri malzemeyi eline aldığı anda dağılmasa iyi.
    Yukarıdaki teklifim tahminidir, aşağısı olmaz üstü olur çünkü zor. (Ki çoğu kişide gerçekten uğraşmaz çünkü başı ağrır) Hem maliyetli hem de sağlıklı olmayacaktır.
    Ancak şöyle söyleyim piyasada bu peteğin stl sini bulsalar 250 tl ye yapabilecek insanlar var.

    Kısacası babam da arıcı olduğundan dolayı söylüyorum olmaz. Yapabilen olur mu evet olur ancak olmaz.