• 20-03-2024, 14:07:50
    #10
    waldo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hayır.
    nobody ve somebody tekil.
    is kullanılmalı.
    Aslında tekil ama was da tekil cümlelerde olup bitmiş zaman için kullanılmıyor mu?

    Sonuçta arkadaş da were yazmadı yerinde was yazdı. Geçmiş zaman yani.
  • 20-03-2024, 14:08:34
    #11
    waldo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hayır.
    nobody ve somebody tekil.
    is kullanılmalı.
    Hocam geçmişteki bir durumdan bahsediyor bu nedenle was kullanımı doğru olanıdır. Tekil evet ama was yardımcı fiili ile kullanılır ve geçmişte hitap ettiğimiz için doğru olanı was dır.
  • 20-03-2024, 14:09:04
    #12
    Okula gelen kişi konusunda net olmanız gerekir. bu ilk kurulan cümleyse ve daha önce bilgi verilmemişse, isim belirtmeniz gerekir. Örneğin ben olsam şöyle bir cümle kurardım

    : I was not at the school at the moment Şaziye came to visit me there. However when i arrived at school the next day, i could not find her neither.
  • 20-03-2024, 14:10:20
    #13
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında tekil ama was da tekil cümlelerde olup bitmiş zaman için kullanılmıyor mu?

    Sonuçta arkadaş da were yazmadı yerinde was yazdı. Geçmiş zaman yani.
    doğru.
    zaten nobody tekil olduğu için was kullanıldı.
    çoğul olsa were kullanılırdı.
    burada karıştırdığımız nokta tekil/çoğul.

    ben aynı şekilde is kullanımı da olabileceğini düşünüyorum ama hatam varsa düzeltin.
  • 20-03-2024, 14:12:44
    #14
    GokhanGok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam geçmişteki bir durumdan bahsediyor bu nedenle was kullanımı doğru olanıdır. Tekil evet ama was yardımcı fiili ile kullanılır ve geçmişte hitap ettiğimiz için doğru olanı was dır.
    haklısınız ben is kullanımı da olabileceğini düşünüyordum bu sebeple bu şekilde çevirdim. yanlış varsa düzeltelim. ben çok gramere dikkat etmiyorum ne yazık ki.
  • 20-03-2024, 14:20:39
    #15
    "Yarın okula gittiğimde o yoktu."
  • 20-03-2024, 17:32:00
    #16
    JustCore adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Yarın okula gittiğimde o yoktu."
    Özne yeri boş wasn't at the school when I go to school tomorrow.
  • 20-03-2024, 17:39:20
    #17
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Yapay zeka diyorkii

    Anlıyorum. Cümleyi cinsiyet belirtmeksizin ifade etmek için "the person" kullanabilirsiniz. Örneğin:

    "Someone came to school. I wasn't there. The person wasn't there when I went to school the next day."
  • 20-03-2024, 17:45:24
    #18
    Türkçe olarak belirtilen ifadeyi düzenleyip hatalarını giderirsek daha güzel sonuçlar elde edilir. Mesela "Ben yokken okula biri gelmiş. Ertesi gün okula gittiğimde kimse yoktu." diye düzeltebiliriz.