• 18-03-2024, 15:33:08
    #10
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    200k 12 ay aylık 16k ya gelir. O kadar ödeme gücü ayıramıyorum araca. 200k 36 vade koysa daha rahat olur bana
    valla hocam doğrudur yada biraz daha bekleyin derim yinede siz bilirsiniz
  • 18-03-2024, 15:33:20
    #11
    Çek neden diye sorarsan senin en azından elindeki para sabit kalmamış olcak belki 300 k borclancan ama borcun sabit araç bir yıl sonra sana kâr ettircek çünkü fiyatı yukselcek.
  • 18-03-2024, 15:43:07
    #12
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar 2. el araç alacağım ama 100-150 kadar eksiğim var araba için.
    Faizlerin bu durumda olduğu zamanlar kredi çekmek mantıklı mı? 36 48 ay vade ile
    araç 650k bende 500 var.
    Şuan araca ihtiyacın varsa paran kadar al. faizler yüksek. Kısa sürede ihtiyacın yoksa da paranı finansal enstrümanlarda değerlendirerek arada ki farkı azaltabildiğin kadar azalt. Bu yıl sonuna kadar durgunluk devam edecek.
  • 18-03-2024, 15:45:36
    #13
    Eozcelik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan araca ihtiyacın varsa paran kadar al. faizler yüksek. Kısa sürede ihtiyacın yoksa da paranı finansal enstrümanlarda değerlendirerek arada ki farkı azaltabildiğin kadar azalt. Bu yıl sonuna kadar durgunluk devam edecek.
    Çok teşekkür ederim. Kısacası uzun vadeli kredi almamalıyım..
  • 18-03-2024, 15:47:56
    #14
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkür ederim. Kısacası uzun vadeli kredi almamalıyım..
    Bankalara çok dağılmadıysan ihtiyacın olan tutarın %50 sine kadarını sıfır faiz 6 ay vadeli kullanabilirsin.
  • 18-03-2024, 15:53:14
    #15
    araç almayı düşünüyordum, depremde enkaz altında kaldı araç şu an cidden ihtiyacımda var araca çocuk oldu vs. ama yine de dayanmaya çalışıyorum bu fiyatlardan araç almak zoruma gidiyor bende usd ye koydum seçim sonrası katlar büyük ihtimal.
  • 18-03-2024, 16:06:14
    #16
    Ödeme gücün varsa öyle bir alınır ki. 747 bin'e Aralıkta araç aldım eşime.
    Neredeyse tamamını kredi avans vs ile çekerek aldım. İyi ki almışım diyorum. Borç azalsın tekrar
  • 18-03-2024, 17:01:31
    #17
    Merhaba,

    Yatırım tavsiyesi olmamakla birlikte;
    Enflasyonist ortamda borç iyidir. Elinizdeki 500 k yı USD veya başka bir şeye koysanız, araba kadar katlanacağını sanmam.
    Ki, borcu ödeyemez duruma geldiğinizde arabayı aldığınız fiyatın üstüne satacağınız kesin. En fazla kaybınız -20 bin TL olur, eğer aracınız değerlenmezse o da yani.

    Ama bahsettiğiniz gibi seçimlerden sonra araba fiyatlarının böyle kalacağını sanmıyorum, hiç alamama riskiniz de var.

    İyi forumlar
  • 18-03-2024, 17:03:15
    #18
    Kredi insanın üzerinde yük oluşturuyor, hele bir de dediğiniz gibi bu zamanda. Ama hiç başka çare olmayınca da mecbur kalınabiliyor maalesef ki. En temizi hiç bulaşmamak.