En yakın emniyete gidip durumu anlatıyorsun. Nöbetçi savcı dosyayı açar ve Sadece araç için arama kararı çıkartır. Kişileri veya olayı anlatırsanız direk hırsızlıktan adamların ikamet adresinden ifade için karakola getirirler ve ifade alıp serbest bırakırlar (eğer araç adreste bulunmaz ise). Araç bulunduğunda bağlanır ve savcı ifadenizi alır. İster kişiler hakkında suç duyurusunda bulunursunuz ve dava dosyası açılır. Birkaç sene birkaç defa ifade vermeye gidersiniz vs vs.
sadece araç üzerinden gitmek istiyorsanız sadece aracım çalındı diyeceksiniz.