• 24-01-2024, 20:12:29
    #1
    Herkese merhabalar, 256 gb MacBook Air m1 kullanıyorum. Doğru dürüst program yüklemedim sistemde 165 gb sistem verisi bulunuyor bunları nasıl silebilirim ? Cidden çok sinir bozucu bir durum hiçbirşe yükleyemiyorum buna çözüm bulabilen var mı ? Cihazı ben kullanmıyorum resmen Apple kullanıyor
  • 24-01-2024, 20:17:05
    #2
    Aşağıdaki işlemi yapıp log ve çerezleri silin en azından 100GB azaldığını göreceksiniz.
    Sonucu benimlede paylaşırsınız.

    Terminali açıp;

    sudo rm -rf /private/var/log/*

    enter

    sudo rm -rf ~/Library/Caches/*
    sudo rm -rf /Library/Caches/*

    enter

    sudo rm -rf ~/Library/Caches/*

    enter

    sudo rm -rf /Library/Caches/*

    enter
  • 24-01-2024, 20:21:17
    #3
    Cha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşağıdaki işlemi yapıp log ve çerezleri silin en azından 100GB azaldığını göreceksiniz.
    Sonucu benimlede paylaşırsınız.

    Terminali açıp;

    sudo rm -rf /private/var/log/*

    enter

    sudo rm -rf ~/Library/Caches/*
    sudo rm -rf /Library/Caches/*

    enter

    sudo rm -rf ~/Library/Caches/*

    enter

    sudo rm -rf /Library/Caches/*

    enter

    Operation not permitted uyarısı veriyor.
  • 24-01-2024, 20:22:44
    #4
    PPuNisHeRR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Operation not permitted uyarısı veriyor.
    Uyarı verebilir. Tekrar kontrol ettiniz mi depolamayı?


    Bu normal bir sonuç.
  • 24-01-2024, 20:26:08
    #5
    @Cha 15-20 gb gitti
  • 24-01-2024, 20:29:10
    #6
    PPuNisHeRR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Cha 15-20 gb gitti
    Bir kaç kere daha tekrar edin isterseniz Ben bu gün sildim 120 GB'den 22 GB'ye düştü.
  • 24-01-2024, 20:38:57
    #7
    Cha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir kaç kere daha tekrar edin isterseniz Ben bu gün sildim 120 GB'den 22 GB'ye düştü.
    Daha öncedende yaptım bu işlemi işe yaramadı kesinlikle macOS ta bir bug var çözemedim. Hiçbirşey yapmasam bile doluyor 3-5 gb ile iş yapmaya çalışıyorum.
  • 24-01-2024, 21:34:23
    #8
    clean my Mac x programını kullanıyorum. gayet iyi.
  • 24-01-2024, 21:40:36
    #9
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    clean my Mac x programını kullanıyorum. gayet iyi.
    Onuda kullandım hiçbir işe yaramadı. Sanırım venturada bir bug var bu nedenle şişiyor şimdi Sonoma ya güncelliyorum inşallah düzelir. Temizli yapıyorum 10 dk içinde 10 gb den fazla veri tekrardan ekleniyor.