• 15-12-2023, 22:55:38
    #1
    Selamlar, KPSS ile atanan birisi katiplik öncesi klavye sınavına giriyor mu? Giriyorsa 3 dakikada dakika başı kelime mi 90 olacak en az yoksa 3 dakikada mı? Bilgilendirirseniz çok sevinirim.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 3 dakikada en az hatasız 90 kelime yazmanız lazım ama bu değişebiliyor. Ben 3 dakikada hatasız 218 kelime yazdım 90 kişi içinde ama mülakatta elendim. Bol şans
  • 15-12-2023, 22:59:01
    #2
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    3 dakikada en az hatasız 90 kelime yazmanız lazım ama bu değişebiliyor. Ben 3 dakikada hatasız 218 kelime yazdım 90 kişi içinde ama mülakatta elendim. Bol şans
  • 15-12-2023, 23:00:43
    #3
    hicyilmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 dakikada en az hatasız 90 kelime yazmanız lazım ama bu değişebiliyor. Ben 3 dakikada hatasız 218 kelime yazdım 90 kişi içinde ama mülakatta elendim. Bol şans
    Geçmiş olsun hocam. Yardımınız için teşekkür ederim.
  • 15-12-2023, 23:00:47
    #4
    Katiplikte benim bildiğim hep bu şart vardı. Adalet bakanlığı sitesinden alınma yazı ;

    Uygulama sınavından en az bir hafta önce Bakanlık internet sitesinde ilan edilecek yazılı metinler arasından, sınav sırasında her bir grup için komisyon tarafından çekilecek kura sonucu belirlenen ve adaylara yazılı olarak verilen bir metinden daktilo veya bilgisayar ile üç dakikada yanlışsız en az doksan kelime yazmak, (Bu şartın varlığı adalet komisyonlarınca yapılacak uygulama sınavı ile tespit edilecek olup, vuruş hesabı yapılmadan üç dakikada yanlışsız olarak en az doksan kelime yazamayan adaylar sözlü sınava alınmayacaklardır.)
  • 15-12-2023, 23:02:43
    #5
    3 Dakika da 90 kelime fakat 90 kelime yazana denk gelir misiniz bilemem. Ortalama 150 200 yazımlar oluyor. Klavye 1.si olup mülakatta elenenler çok kendini ifade edebilen eli ayağı düzgün de olsa elenebiliyor insan bizzat gördüm. Bende bu yıl katiplik sınavına girmeyi düşünüyorum hayırlısıyla işlerimi aileden birine devredip onun üzerinden devam ettireceğim eğer girebilirsem inşallah sizlere de başarılar.
  • 15-12-2023, 23:06:21
    #6
    Seperateways adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Katiplikte benim bildiğim hep bu şart vardı. Adalet bakanlığı sitesinden alınma yazı ;

    Uygulama sınavından en az bir hafta önce Bakanlık internet sitesinde ilan edilecek yazılı metinler arasından, sınav sırasında her bir grup için komisyon tarafından çekilecek kura sonucu belirlenen ve adaylara yazılı olarak verilen bir metinden daktilo veya bilgisayar ile üç dakikada yanlışsız en az doksan kelime yazmak, (Bu şartın varlığı adalet komisyonlarınca yapılacak uygulama sınavı ile tespit edilecek olup, vuruş hesabı yapılmadan üç dakikada yanlışsız olarak en az doksan kelime yazamayan adaylar sözlü sınava alınmayacaklardır.)
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 Dakika da 90 kelime fakat 90 kelime yazana denk gelir misiniz bilemem. Ortalama 150 200 yazımlar oluyor. Klavye 1.si olup mülakatta elenenler çok kendini ifade edebilen eli ayağı düzgün de olsa elenebiliyor insan bizzat gördüm. Bende bu yıl katiplik sınavına girmeyi düşünüyorum hayırlısıyla işlerimi aileden birine devredip onun üzerinden devam ettireceğim eğer girebilirsem inşallah sizlere de başarılar.
    Teşekkür ederim hocalarım. 2-3 ay çalışıp arttırım bayağı. Üniversite'de F klavye gördük ancak ne kadar da çalışsam F klavye yazmak istemiyorum. Kafamdaki birkaç soruyu yanıtladığım iyi oldu. Zamanı gelince her gün 1-2 saat çalışırım hayırlısı bakalım hepimiz için.
  • 15-12-2023, 23:06:54
    #7
    klavyede 90 kelimeyi hatasiz yazdiktan sonra isterseniz 90 isterseniz 290 yazin fark etmiyor. ben de zamaninda klavyeyi gecip mulakatta elenenlerdenim.
  • 15-12-2023, 23:10:41
    #8
    ilayda87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    klavyede 90 kelimeyi hatasiz yazdiktan sonra isterseniz 90 isterseniz 290 yazin fark etmiyor. Ben de zamaninda klavyeyi gecip mulakatta elenenlerdenim.
  • 15-12-2023, 23:11:55
    #9
    Koray adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim hocalarım. 2-3 ay çalışıp arttırım bayağı. Üniversite'de F klavye gördük ancak ne kadar da çalışsam F klavye yazmak istemiyorum. Kafamdaki birkaç soruyu yanıtladığım iyi oldu. Zamanı gelince her gün 1-2 saat çalışırım hayırlısı bakalım hepimiz için.
    F klavye zorunluluğu yok bildiğim kadarıyla ve her adliyenin klavyesi farklı onu öğrenip o klavyeyi satın alın o klavye ile çalışma yapın hocam. Daha verimli olacaktır