Merhabalar,
Çok uzun süredir internete yüklendiğimde anlık olarak yani saniyelik olarak internetim de kesinti yaşıyorum tabi bu da oyunlarda, sesli ve görüntülü görüşmelerim de ciddi şekilde etkiliyor anlık internet kesintisi rezillik yaratıyor, lk başta bu konunun pcden veya kablodan kaynaklı olduğunu düşündüm ve ona göre müdahale sağladım lakin nafile PC sıcaklığı 64 dereceyi geçmiyor kabloyu değiştirdim yine aynı bugün aynı sorunları tam 5 kere yaşadım türk telekomu 3 defa aradım adamlar sorun gözükmüyor diyor geçiştiriyor az önce tekrar aradım yazılım güncellemesi yapacağız dediler tam ümidi keserken loglara bakma fikri aklıma geldi, logları kontrol ettiğimde;
2023-11-24T04:12:18Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-05T22:53:44Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-05T22:53:54Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-05T22:53:58Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-05T22:54:00Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-05T22:54:00Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-05T22:54:02Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_DSLINTERFACE_ID identity: IGD.WD1.LINE1 iRet: -14)
2023-12-05T22:54:11Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_DSLINTERFACE_ID identity: IGD.WD1.LINE1 iRet: -14)
2023-12-05T23:00:05Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-06T02:53:14Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-06T02:53:17Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-06T02:53:20Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-06T02:53:20Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
2023-12-06T02:53:21Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_DSLINTERFACE_ID identity: IGD.WD1.LINE1 iRet: -14)
2023-12-06T02:54:00Z [Error] Web get fail.(objname: OBJ_NETSPHERE_MAP_ID identity: DEV.MULTIAPCFG iRet: 105)
şu şekilde hata kodları buldum, ortalama internet erişimimin gittiği ve türk telekomu aradığım saatler arasında bulunan hata kayıtları.
Bu tam olarak nedir?
İnternet uzmanları konuya
10
●192
- 06-12-2023, 03:16:35Hat değerlerim de bir sorun yok vaat edilen sonuçları alıyorum sadece dediğim gibi anlık problemler yaşıyorum ve bu çok sık oluyor.hicyilmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-12-2023, 03:18:00Hat değerlerinden kastım o değil. SNR Margin, Sinyal Gücü Seviyesi, Gürültü Seviyesi vb.Meta9132 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-12-2023, 03:19:53
- 06-12-2023, 03:22:56Fiziksel olarak hattı test etmeden bilemem fakat muhtemelen iç tesisatınız mevcuttaki hızınızı kaldırmıyor. Ankastre tarafında oksit olabilir ya da iç tesisat kablolarında problem olabilir. Hatta modeme giren RJ-11 ucunda bile problem olabilir. Ama bunlardan bağımsız olarak düşük ihtimal de olsa TT tarafında ki saha dolabı ya da diğer ekipmanlarda da olabilir. Ama tahminim iç tesisat.Meta9132 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-12-2023, 03:23:48Bu durumda ne yapmamız gerekiyor TT bu konu da maalesef bize destek sunmuyorhicyilmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-12-2023, 03:26:41Teknik bilginiz ne kadardır bilmiyorum ama ya bir elektrikçi ile iç tesisatı kontrol ettirmeniz lazım (geneli sağlam diyecektir). Ya da kendiniz apartman veya evinizde bulunan telefon kablolarının toplandığı kutuyu (ankastre) kontrol etmelisiniz. Kış aylarına girdiğimiz için eski binalarda ankastreler dışarda olduğundan oksitlenme olayları çok yaşanıyor. Enerji odası olan bir apartmanda iseniz de genelde bodrumlarda olduklarından rutubetten yine oksitleniyor. Dairenizden ankastreye giden kabloyu bulmanız lazım. Fakat dediğim gibi teknik bilgi isteyen bir iştir. Eğer güvendiğiniz network ya da bilgisayar işi yapan birisi varsa onlarda yapabilir. Eğer oksit vs. yoksa bina içi buatlardaki ekler kontrol edilebilir ya da en basit çözüm rj-11 uç değişimi ya da duvar prizinden modeme giden köken kablo değişimi yapılabilir.Meta9132 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
