• 01-12-2023, 20:46:12
    #1
    Merhaba arkadaşlar 2017 yılında kardeşim üzerinden engelli araç aldık. 18 yaşından büyük olduğu için mahkeme açtık ve annemi varis olarak gösterdik. 5 yılı doldurduğu için 2023 Mayıs gibi arabayı satalım yeni araç alalım dedik. Araştırmalarımız sonucu yeni araba alırken yine mahkeme kararı lazımmış dilekçe yazdık bizde. Mevcut arabanın satışını yapmak istiyoruz ve yeni bir araç almak istiyoruz diye. Mahkeme 30 kasıma gün vermişti. Dün hakim hiç dinlemeden soru sordurmadan. Temmuza yine gün verdi. Niye diye sorduğumuzda emniyet güçleri sizi ariyacak arabanıza Exper yapacaklar fiyat verecekler felan dedi tam olarak ne olduğunu anlamadık soruda sordurmadan çıkarttılar bizi. Süreç nasıl işliyor bilgisi olan var mı temmuzda ne olacak fiyat verdikten sonra satıp alabilecek miyiz? Tşk
  • 01-12-2023, 20:51:42
    #2
    soru için de kendin cevaplamışsın aslında . karar sonrası satış çıkar. ötv kdvsiz alındığından ortalama bir rakam çıkacaktır. temmuza kadar uzaması biraz tuaf geldi ama . 2 -3 ay da sonuca gelenler var.
  • 01-12-2023, 20:58:48
    #3
    Peki şöyle bişey de varmış galiba devlet parayı korumaya alıyormuş limite giren araç bulamazsak eğer araç almaktan vazgeçsek parayı istediğimiz gibi kullanabilecek miyiz ?
  • 01-12-2023, 21:05:23
    #4
    Hocam oda bişi mi benim ehliyetim olduğu halde kurul yeni raporda sürücü olamaz diye rapor verdi B sınıfı ve kısıtlama kodları olduğu halde
  • 01-12-2023, 21:15:55
    #5
    n0ny adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar 2017 yılında kardeşim üzerinden engelli araç aldık. 18 yaşından büyük olduğu için mahkeme açtık ve annemi varis olarak gösterdik. 5 yılı doldurduğu için 2023 Mayıs gibi arabayı satalım yeni araç alalım dedik. Araştırmalarımız sonucu yeni araba alırken yine mahkeme kararı lazımmış dilekçe yazdık bizde. Mevcut arabanın satışını yapmak istiyoruz ve yeni bir araç almak istiyoruz diye. Mahkeme 30 kasıma gün vermişti. Dün hakim hiç dinlemeden soru sordurmadan. Temmuza yine gün verdi. Niye diye sorduğumuzda emniyet güçleri sizi ariyacak arabanıza Exper yapacaklar fiyat verecekler felan dedi tam olarak ne olduğunu anlamadık soruda sordurmadan çıkarttılar bizi. Süreç nasıl işliyor bilgisi olan var mı temmuzda ne olacak fiyat verdikten sonra satıp alabilecek miyiz? Tşk
    Varis olunan kisinin haklarini korumak icin bilirkisi den aracin degerinin belirlenmesi istenmis olabilir.Ornegin arac degeri 1M ise bu para kardesinizin parasi oluyor ona kimse dokunamiyor.Siz o araci sattiginizda 1M arti eksi yeni arac aldiginizda satistan gelen para yeni arac aliminda kullanildi diye beyan etmeniz gerekiyor diye biliyorum.Hakim bundan dolayi ertelemis ama 8 ay atmis.Normalde max.3 ay falan atmasi gerekirdi.
  • 01-12-2023, 21:21:44
    #6
    Örneğin Aracı satıp 2. El bi araç alıp geri kalanla borçlarını ödemek istese varis. Olmuyor mu yani ? Paraya bloke koyuyor o parayı kullanamıyoruz mu
  • 01-12-2023, 21:27:30
    #7
    Şöyle bir süreç olabilir hocam. Engelli adına zaten araç varken alınacak olan yeni aracın engelli yararına mı kullanılacağı (keyfi veya mali kazanç nedenli bir değişiklik mi yoksa engellinin ihtiyaçları doğrultusunda mı olduğu), yeni alınacak olan aracın maliyeti dolayısıyla engellinin yaşam konforunu eksilip eksilmeyeceği konusunda bir sosyal inceleme istenmiş olabilir. Anlattığınız şey tam bu olmayabilir, ama böyle bir işleme şahit olmuştum.