• 30-11-2023, 13:30:58
    #10
    üstadım gram altın en iyi borsa aracı kurumlarından alınıyor. alım satım makası yok, anında alıp satabiliyorsun, kuyumcuya git gel masrafı bile makas oluşturuyor. T+2 sistemi çalışıyor yani sattıktan iki gün sonra nakit olarak hesabına yatıyor ama hisse senedi almak istersen veya başka bir değerli maden veya yatırım fonu istersen o zaman hemen alabiliyorsun, iki gün beklemiyorsun. iki gün sadece eft ile parayı çekmek istersen. eft yapaibliyorsun. kim ne fiyat veriyor diye uğraşmıyorsun. şahsen ben kuyumcuların bakışlarından bile huylanıyorum. internette de herkes ayrı fiyatlara satış yapıyor. inanasım gelmiyor.

    gram altın seni seni hem dolar artışlarına hem de altındaki artışlara karşı korur. altın ons fiyatı dolar üzerinden belirleniyor, sonra türk lirasına çevriliyor. ben para buldukça alıyorum. bu aralar altında bir yükseliş sözkonusu. FED'in faiz indirimi yapacağı düşünülüyor. o sebeple altında bir artış var. eğer bunu dillendirir ve uygulamaya geçirirse daha da fazla bir yükseliş bekleyebilirsin.

    şahsen seçime kadar altında kalmayı düşünüyorum. birincisi yukarıda bahsettiğim ons altındaki artış potansiyeli. ikincisi de dözvizdeki artış beklentim. ya ani bir artış yada kontrollü yavaş bir artış. altın alarak iki fırsattan da yararlanmış oluyorum. zaten dikkate edersen her gün yükselen bir döviz grafiği var,her gün binde bir civarında. ama yetmiyor, daha da yükselmesi lazım. matematik bunu gerektiriyor.


    eğer parayı kenara koyup unutmak gibi bir niyetin varsa her zaman için fiziksel altın derim. ama yukarıda bahsettiğim şekilde altın alırsan, ki ALTIN.S1 darphane altın sertifikası diye geçiyor, o aldığın sertifikaları da fiziksel altına çevirebiliyorsun, kapına getiriyorlar.

    ama dersen ki acil para lazım olabilir, ne yapacağımı bilemem.... işte bunlara hep sen karar vermelisin. söylenenlerin hiçbiri tavsiye veya öneri niteliğinde değil. finansal piyasalarda herkes kendi bacağından asılıyor.

    ben bildiklerimi söyleyeyim, sen en doğrusunu bilirsin.
  • 30-11-2023, 13:31:43
    #11
    Hisse yada kripto al kardeşim. Bu ekonomi ile altından yapacağın kâr hiç bir işe yaramaz
  • 30-11-2023, 13:42:27
    #12
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üstadım gram altın en iyi borsa aracı kurumlarından alınıyor. alım satım makası yok, anında alıp satabiliyorsun, kuyumcuya git gel masrafı bile makas oluşturuyor. T+2 sistemi çalışıyor yani sattıktan iki gün sonra nakit olarak hesabına yatıyor ama hisse senedi almak istersen veya başka bir değerli maden veya yatırım fonu istersen o zaman hemen alabiliyorsun, iki gün beklemiyorsun. iki gün sadece eft ile parayı çekmek istersen. eft yapaibliyorsun. kim ne fiyat veriyor diye uğraşmıyorsun. şahsen ben kuyumcuların bakışlarından bile huylanıyorum. internette de herkes ayrı fiyatlara satış yapıyor. inanasım gelmiyor.

    gram altın seni seni hem dolar artışlarına hem de altındaki artışlara karşı korur. altın ons fiyatı dolar üzerinden belirleniyor, sonra türk lirasına çevriliyor. ben para buldukça alıyorum. bu aralar altında bir yükseliş sözkonusu. FED'in faiz indirimi yapacağı düşünülüyor. o sebeple altında bir artış var. eğer bunu dillendirir ve uygulamaya geçirirse daha da fazla bir yükseliş bekleyebilirsin.

    şahsen seçime kadar altında kalmayı düşünüyorum. birincisi yukarıda bahsettiğim ons altındaki artış potansiyeli. ikincisi de dözvizdeki artış beklentim. ya ani bir artış yada kontrollü yavaş bir artış. altın alarak iki fırsattan da yararlanmış oluyorum. zaten dikkate edersen her gün yükselen bir döviz grafiği var,her gün binde bir civarında. ama yetmiyor, daha da yükselmesi lazım. matematik bunu gerektiriyor.


    eğer parayı kenara koyup unutmak gibi bir niyetin varsa her zaman için fiziksel altın derim. ama yukarıda bahsettiğim şekilde altın alırsan, ki ALTIN.S1 darphane altın sertifikası diye geçiyor, o aldığın sertifikaları da fiziksel altına çevirebiliyorsun, kapına getiriyorlar.

    ama dersen ki acil para lazım olabilir, ne yapacağımı bilemem.... işte bunlara hep sen karar vermelisin. söylenenlerin hiçbiri tavsiye veya öneri niteliğinde değil. finansal piyasalarda herkes kendi bacağından asılıyor.

    ben bildiklerimi söyleyeyim, sen en doğrusunu bilirsin.
    Hocam örnek verebileceğiniz kurum var mı acaba?
  • 30-11-2023, 13:52:40
    #13
    ben osmanlı'da çalışıyorum. hisse senedi komisyonu ile altın komisyonu aynı. benim komisyon düşük ama sanırım onbinde 4 gibi birşey alırsın diye düşünüyorum. bankalarda komisyon çok fazla, beni kasar. bir de bankalar kendi kafalarına göre şeyler yapıyorlar, satışlarda önce kendi havuzundaki emirleri karşılıyor falan. sevmem öyle şeyleri. info da fena değil. aylık 25 lira para alıyor ama eft falan bedava. osmanlı eft parası alır mesela. info kendi ekranını da bedava veriyor yanılmıyorsam, osmanlıyı bilmiyorum, ben paralı ekran kullanıyorum. genelde hepsi aynı. ama marbas'tan uzak dur. gcm'den uzak dur. üçüncü sınıf esnaf gibidirler. Ahlatçı ile de konuşabilirsin. hesap açacağını söyleyince koşturup işini hallederler.
  • 30-11-2023, 14:23:03
    #14
    alım gücünü korumak istiyorsan alabilirsin en güvenli araç ancak para kazanmak istiyorsan ticaret yapmalısın.
  • 30-11-2023, 15:19:27
    #15
    altında en az 2-3 sene beklemen lazım ciddi kar için.bu arada sürekli altın eklemeye devam. aslında senin eldeki miktar az para. gümüş daha mantıklı olur.bunbdada 2-3 sene beklemen lazım
  • 30-11-2023, 23:37:12
    #16
    Kardeşim özelden yazarsan sana yardımcı olayım. Altın alacaksan da bunun daha güzel yolları var özelden mesaj atabilirsin.