• 24-11-2023, 06:55:39
    #1
    -----
  • 24-11-2023, 07:01:49
    #2
    askere gitmek istemiyorum nedir hocam ya
    vatandaşlıkta yoksa gel bitir geri çık

    • CoWEX
    CoWEX bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 24-11-2023, 07:37:05
    #3
    Son 3 senedir ikametiniz yurtdışındaysa ve orada çalışma izniniz, vizeniz ve oturma izniniz varsa 1000 Euro karşılığında askerlikten muaf tutulabilirsiniz. Ben bu kanundan yararlanmıştım yıllar önce. Araştırın derim. Ayrıca Türkiye'ye döndüğünüzde bedelli askerlikten yararlanabilirsiniz. Muhtemelen idari para cezası kesilir. O da çok büyük bir meblağ değil.
  • 24-11-2023, 07:41:52
    #4
    Platin üye
    Bir dönem yurtdışında çalıştığını-okuduğunu kanıtlayanlara uzatma-muaf vardı bakabilirsiniz, ceza silinmez onu da ödeyerek bedelli yapabilirsiniz. Türk hissetmiyorum bende beyaz avrupalıyım burada bana zorla askerlik yaptırılmaya çalışılıyor baskıya uğruyorum diyerek bulunduğunuz ülkeden iltica talep edebilirsiniz.
  • 24-11-2023, 08:46:27
    #5
    Türkiye için hocam gel bedelli yap bir daha da gelme
  • 24-11-2023, 11:10:10
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Yurt dışında yaşıyorum (vatandaşlığım yok) tecil sürem sona erecek. Türkiye için askerlik yapmak istemiyorum. Türkiye'ye de gelmiyorum, yurt dışındayken bu asker kaçaklığı bana bir sorun yaratır mı?
    Örneğin asker kaçağı durumundayken 1 yıl sonra ülkeye döndüğümde cezaları sildirip bedelli olarak yapabilir miyim?

    Sadece ceza sildirme konusunda bile aydınlatabilecek varsa sevinirim.
    kaçak durumuna düşen kişiler bedelli hakkından yararlanamazlar, yıl başında seçim için af çıkmıştı ama bir daha denk gelmez kolay kolay.

    mezara girene kadar askerlik peşinden gelip durur, 60 yaşında da olsan gidersin.tc'nin de senin gibilere ihtiyacı yok zaten.
  • 24-11-2023, 23:01:49
    #7
    GencTurkWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir dönem yurtdışında çalıştığını-okuduğunu kanıtlayanlara uzatma-muaf vardı bakabilirsiniz, ceza silinmez onu da ödeyerek bedelli yapabilirsiniz. Türk hissetmiyorum bende beyaz avrupalıyım burada bana zorla askerlik yaptırılmaya çalışılıyor baskıya uğruyorum diyerek bulunduğunuz ülkeden iltica talep edebilirsiniz.
    “Zorla askerlik yaptırılmaya çalışılıyor, baskıya uğruyorum.” Türk ırkını sanki kötüye itecek bir söz olmuş hocam. Yapmak istemeyen birisine bedelli veya başka bir seçenek önermenizi tavsiye ederim.
    Taş Kırılır, Tunç Erir, Ama Türklük Ebedidir!

    Mustafa Kemal ATATÜRK
  • 24-11-2023, 23:54:55
    #8
    dev
    Kurumsal Üye
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Yurt dışında yaşıyorum (vatandaşlığım yok) tecil sürem sona erecek. Türkiye için askerlik yapmak istemiyorum. Türkiye'ye de gelmiyorum, yurt dışındayken bu asker kaçaklığı bana bir sorun yaratır mı?
    Örneğin asker kaçağı durumundayken 1 yıl sonra ülkeye döndüğümde cezaları sildirip bedelli olarak yapabilir miyim?

    Sadece ceza sildirme konusunda bile aydınlatabilecek varsa sevinirim.
    Calisiyor iseniz tecil ettirin. 3 yila kadar tecil ettirebiliyorsunuz. Konsolosluk 2. kez de tecil edilebileceginiz soylemisti. Calismadan da tecil ediliyor diyenlar var ama onu bilmiyorum.
    Yurtidisindayken bir sorun yasamazsiniz. Hatta konsolosluga gittiginizde de yasamazsiniz. Ozellik sordum konsoloslukta eger asker kacagi olursa bir yaptirim var mi diye. Pasaport yenileme vs nasil olur bilemiyorum.
    Ceza sildirme konusunu bilmiyorum. 3 yil yurtdisinda calisinca dovizli askerlik yapabiliyorsunuz. Bu durumda sadece para oduyorsunuz. Askere gitme yok.
  • 24-11-2023, 23:56:00
    #9
    dev
    Kurumsal Üye
    MaNaS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son 3 senedir ikametiniz yurtdışındaysa ve orada çalışma izniniz, vizeniz ve oturma izniniz varsa 1000 Euro karşılığında askerlikten muaf tutulabilirsiniz. Ben bu kanundan yararlanmıştım yıllar önce. Araştırın derim. Ayrıca Türkiye'ye döndüğünüzde bedelli askerlikten yararlanabilirsiniz. Muhtemelen idari para cezası kesilir. O da çok büyük bir meblağ değil.
    Eskiden dovizli askerlik fix ucretti. Simdi bedelli askerlik ne kadar ise karsiligi doviz aliyorlar maalesef.