• 12-11-2023, 00:07:50
    #19
    Sorgulamanız güzel ama bakış açınız yanlış. Sorgulamayı Din üzerinden yapmayın, çıkmaza girersiniz.

    Dünyadaki bildiğimiz tüm kavramlar insan üretimi. iyi, kötü, güzel, çirkin, doğru, yanlış. Bunlar duyular ve duygularla ifade edilir. Çoğu zaman toplumdan topluma, hatta insandan insana fark edebilir.

    Evrende tek 1 geçerlilik vardır. O da "gerçek"

    İsrail çocuk katlediyor (duygu), israil çocuk öldürüyor (gerçek)
    israil masum insan öldürüyor (duygu) israil insan öldürüyor (gerçek)

    gerçeklik neyi ifade ediyor?

    Gerçeklik, duygu katılmadığından, meydana gelen olayları daha yalın haliyle anlamamızı sağlıyor. Duygu kattığınızda gerçeklikten uzaklaşıyorsunuz. Peki burada Tanrı ile alakası ne?

    dinler ve inançlar duygulara hitap eden kavramlardır. Dinlere ve inançlar göre Tanrı(lar) konuşur, kızar, intikam alır, bağışlar, cezalandırır, ödüllendirir v.b.

    Bu nedenle Gazze de olan durum tek taraflı incelenemez. Yahudilerin inancına göre yaptıkları katliam yanlış değildir. (Bkz. tevrat) Hamasın inancına göre de yaptıkları yanlış değildir (Bkz. Kur-an).

    Eğer inançlıysanız bundan sonraki kısım size uygun değil.
  • 12-11-2023, 00:42:32
    #20
    yigitmalik46 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ohalde Söyle anlatalim..
    Peygamberimiz (asm) İstanbul'un fethini ve komutanını yüz yıllar önce müjdelemiş ve haber vermiştir. Zamanı gelince de dediği gibi çıkmış. Şimdi, İstanbul Peygamberimiz (asm) dediği için mi fethedildi, yoksa fethedileceğini bildiği için mi söyledi. O zaman Sultan Fatih yatsaydı, çalışmasaydı, ordular hazırlatıp savaşmasaydı yine olacak mıydı? Demek ki Allah Fatih'in çalışıp İstanbul’u fethedeceğini biliyordu ve bunu elçisi Hz. Peygamber (asm)'e bildirdi.
    Buradaki ince örnekte: Allah bildiği için yapmıyoruz; biz yapacağımız için Allah biliyor. Allahın bilmesi senin iradeni yönlendirmez.. Zaten Allah’ın geleceği bilmemesi düşünülemez. Bilmese veya bilemese yaratıcı olamaz.
    Allah cc. Kulluk etsinler diye yarattim diyor. Simdi Kulluk etmeyip, beni cehenneme atacaktin madem neden yarattin demek cok mantiksiz geliyor. O seni yaratti ama secimleri sana birakti. Sen secimlerim kötüyse beni keske yaratmasaydin demis oluyorsun. Ama yaratici sen degilsin ki ! Kurallari sen koyamazsin. Ama yaratilan olarak yaratilis sebebini idrak edemeyip yada itiraz edip Üste cikamazsinki, öyle bir sansin yok.. Askerlikte bile kici kirik komutan karsisinda el pence diz divan duran, insanlar. Yüce yaradan karsisinda bu sorulari karsi karsiya gelip sorma cüretine sahip olacaklarmi acaba cok merak ediyorum bende bunu..

    Zâriyât Suresi - 56-58

    ﴾56﴿
    Ben cinleri ve insanları, başka değil, sırf bana kulluk etsinler diye yarattım.
    ﴾57﴿
    Onlardan bir rızık istemiyorum, beni doyurmalarını da istiyor değilim.
    ﴾58﴿
    Şüphesiz rızkı veren, sarsılmaz gücün sahibi olan yalnızca Allah’tır.
    Cevabınız beni tatmin eti. Peki size farklı bir sorum olacak islam ile ilgili dünyada 8 milyar insan var bunların sadece 1.5 milyarı Müslüman olarak doğdu ve diğer inançlara sahip insanlar islami hak din olduğunu öğrenip Müslüman olması bekleniyor. Ve insanlar doğdu topluma ve kültüre bagli kalırlar buyuzden çoğu hiç bir zaman islamin adını dahi duymazlar ve kuranda imani olamayan herkes sonsuz cehenneme gireceği söylenir ozaman bu adaletsizce değil midir
  • 12-11-2023, 00:43:29
    #21
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorgulamanız güzel ama bakış açınız yanlış. Sorgulamayı Din üzerinden yapmayın, çıkmaza girersiniz.

    Dünyadaki bildiğimiz tüm kavramlar insan üretimi. iyi, kötü, güzel, çirkin, doğru, yanlış. Bunlar duyular ve duygularla ifade edilir. Çoğu zaman toplumdan topluma, hatta insandan insana fark edebilir.

    Evrende tek 1 geçerlilik vardır. O da "gerçek"

    İsrail çocuk katlediyor (duygu), israil çocuk öldürüyor (gerçek)
    israil masum insan öldürüyor (duygu) israil insan öldürüyor (gerçek)

    gerçeklik neyi ifade ediyor?

    Gerçeklik, duygu katılmadığından, meydana gelen olayları daha yalın haliyle anlamamızı sağlıyor. Duygu kattığınızda gerçeklikten uzaklaşıyorsunuz. Peki burada Tanrı ile alakası ne?

    dinler ve inançlar duygulara hitap eden kavramlardır. Dinlere ve inançlar göre Tanrı(lar) konuşur, kızar, intikam alır, bağışlar, cezalandırır, ödüllendirir v.b.

    Bu nedenle Gazze de olan durum tek taraflı incelenemez. Yahudilerin inancına göre yaptıkları katliam yanlış değildir. (Bkz. tevrat) Hamasın inancına göre de yaptıkları yanlış değildir (Bkz. Kur-an).

    Eğer inançlıysanız bundan sonraki kısım size uygun değil.
    Evet doğru söylüyorsunuz fakat bu sorumun cevabi değil
  • 12-11-2023, 00:56:05
    #22
    BenPatrick adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet doğru söylüyorsunuz fakat bu sorumun cevabi değil
    Sorunuz yanlış olduğundan tek taraflı cevabı yok. Soru duygulara hitap eden bir soru bu yüzden cevap tek değildir.

    Doğru soru: kötülük var mı?
    Cevap: kötülük yoktur. Tanrının yaptığı hiç bir eylem kötü olarak nitelendirilemez (tersi iyi olarak ta nitelendirilemez)
    Gerçek: Tanrı bir eylemde bulunmuştur.

    iyi ya da kötü olması insansı bir seçimdir.
  • 12-11-2023, 01:13:34
    #23
    Bu işe merakin varsa böyle sosyal medya postları üzerinden değil, fikirler ve ideolojiler üzerinden derin bir araştırma yap. İyi-kötü, ahlak, etik, materyalizm, nihilizm, agnostisizm; uzar gider liste. Ama unutma, bu işin geri dönüşü yok.
  • 12-11-2023, 01:30:22
    #24
    Kilit burada Zamandır,
    İyi ve kötü hayırın kısa zamanda insan tarafından algılanma biçimi diyebiliriz.
    Aslımda iyi de kötü de yok, Hayır var hayırı biz kendimizce yorumluyoruz.
    kötü bir şey uzun vadede iyi, iyi bir şey de uzun vade de kötü olabilir.
    ---
    fiziki örnek,
    Dünya yuvarlak olduğu için aslımda hiç bir şey düz değildir.
    biz onu ölçebileceğimiz ebatlara indirir ve düz bir kısmını kullanırız.
    13.000 kilometre uzunluğunda düz bir tahtaya ihtiyaç duyduğumuzda bunu dünyada bulamadığımızda demek ki düz değilmiş diyeceğiz.
    -----
    şuan ölcebildiklerinle iyi ve kötü diyorsun uzun bir zaman aralığında anlayabilseydin çok farklı olacaktı her şey.
    ----
    santim ve onu ölcecek aleti biz tasarlamışız. Mantığımız ve el becerimiz bunu kavrayabiliyor.
    zamansal ölçme aleti elimizde olmadığı için bu tarz şeyler anlam karmaşasına neden oluyor.
    muhtemelen her şey 1cm'dir demek kadar düzdür.
  • 12-11-2023, 01:41:17
    #25
    Bu dünya adalet yeri değil, sınav yeridir. Adalet, hesap ahirette görülecek. İnsanlığın tüm geçmişi muhtemelen on bin yıl yok, hadi milyon yıl diyelim. Sonsuz ahiret hayatının yanında solda sıfır kalır. Neredeyse göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir süre. Dünyaya kolsuz gelen var, dilsiz gelen var, anne baba görmeden büyüyen var. Hepimiz bir şekilde sınanıyoruz. Dertsiz insan yok. En mutlusunun da çeşitli sıkıntıları var. Biz bu dünyaya sınanmaya geldik. Bize de bu sınavlara sabretmek, tanrıya sığınmak düşer.

    Bonus: süper mario bir gün demiş ki, ben kendim var oldum, beni geliştiren bir yazılımcının varlığına inanmıyorum.
  • 12-11-2023, 06:59:17
    #26
    bu soruların yanıtları yok özetle paradoks ..

    inanç vicdanına kalmış bir durum bu.

    ister inan, ister inanma. sal yani ... sen nasıl mutlu oluyorsan ona inan. seni inanmak veya inanmamak adına zorlayanlarla muhattap olma.

    ne demişti Atatürk?

    "Din bir vicdan meselesidir. Herkes vicdanının emrine uymakta serbesttir. Biz dine saygı gösteririz. Düşünce ve tefekküre karşı değiliz. Biz sadece din işlerini, millet ve devlet işleriyle karıştırmamaya çalışıyoruz, kasde ve fiile dayanan bağnaz hareketlerden sakınıyoruz. Gericilere fırsat vermeyeceğiz."
  • 12-11-2023, 07:06:14
    #27
    Sorgulamayın çıkmaza girersiniz cümlesi başlı başına saçmalık, eğer sorguladigimda yaratılışındam dolayı bunu kavrayacak bir akıla sahip değilsem. İnanmak saçmalıktan ibaret oluyor.