• 10-11-2023, 22:34:00
    #1
    Merhaba arkadaşlar
    Bazen haberlerde görüyorum, kuyumcu pılını pırtını toplayıp kaçıyor.
    Meğer milletin altınlarını alıp götürmüş.
    Herkes onu arıyor haliyle
    Şimdi sorum şu, insanlar neden elindeki tüm fiziki altınları kuyumcuya verir ki, tek sebep evindeki güvenlik zaafiyeti olamaz herhalde.
    Bazen bakıyorum şehrin valisi, kaymakamı, doktorundan tut, ev hanımına kadar herkes altınlarını vermiş.
  • 10-11-2023, 22:38:18
    #2
    Arkadaşda aynı şekilde veriyordu. Sorduğumda kuyumcuya verdiğim kıymetli altın ve/veya paraları değerlendirip kâr payı olarak veriyor demişti
  • 10-11-2023, 22:40:45
    #3
    bazı kuyumcular paranı, altınını işletir. kâr vaadinde bulunur.
  • 10-11-2023, 22:42:57
    #4
    FOX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bazı kuyumcular paranı, altınını işletir. kâr vaadinde bulunur.
    Nasıl işletiyor
    Faize mi yatırıyor
  • 10-11-2023, 22:45:32
    #5
    Herkesin düşüncesi farklı.
    1- Güvenlik amaçlı evde tutmuyor, kuyumcunun kasasında tutuyor.
    2- Kuyumcudan fiziki olarak altın alırsan gramı farklı fiyat olur. Yok emanette kalsın dersen daha ucuza alırsın.
    3- Evdekini götürür verirsen, sermayesine katıp kâr payı veriyor.