• 31-10-2023, 01:41:29
    #1
    Araç 201.895 te yağ değişti 05/08/2023 tarihinde bundan 1 hafta öncesine kadar da yarım litre eksilmiş dedi usta ve tamamladı eksiği. Şuan baktığımda ise araç yağ uyarısı verdi kontrol çubuğuna baktığımda yağ yok denecek kadar az ve alttan aktığı bariz belli yer yağ lekesi olmuş. Araçta yağ yakma kaçağı var normalde ama bu kadarını beklemiyordum 2 gündür de araca binmedim. Bu normal mi ? Şuan ki km ise 206.716 ve araç Fiat linea 2012 dizel 1.3 multijet 5000 km de yada 10.000 km de yağ değiştirilir ama bitmesi normal mi ?
  • 31-10-2023, 01:44:02
    #2
    büyük bir yağ lekesi yoksa 2 günde altında, durum vahim olabilir hocam yakıyor olabilir.

    Bir senaryoda araba çalışırken yağ kaçırıyor olabileceği, yani inş. kaçaktır sorun ve uyguna halledebilirsiniz.
  • 31-10-2023, 01:51:51
    #3
    Bilisimworld adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    büyük bir yağ lekesi yoksa 2 günde altında, durum vahim olabilir hocam yakıyor olabilir.

    Bir senaryoda araba çalışırken yağ kaçırıyor olabileceği, yani inş. kaçaktır sorun ve uyguna halledebilirsiniz.
    aşırı büyük değil tarif etmek gerekirse 2,3 yaprak tuvalet kağıdı kadar detaylı bakmadım sinirden vallahi çok yağ lekesi olsa daha mı az sorun olurdu anlamadım orasını hocam
  • 31-10-2023, 01:53:20
    #4
    whiskycikolata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aşırı büyük değil tarif etmek gerekirse 2,3 yaprak tuvalet kağıdı kadar detaylı bakmadım sinirden vallahi çok yağ lekesi olsa daha mı az sorun olurdu anlamadım orasını hocam

    yağ bir borudan vesaire eksiliyorsa sorun motorda değildir ve az maliyele hallolur sorununuz.

    ama sorun kaçak değilde motor yakıyorsa masraflar cok agır oluyor malesef.
  • 31-10-2023, 01:54:57
    #5
    Bilisimworld adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yağ bir borudan vesaire eksiliyorsa sorun motorda değildir ve az maliyele hallolur sorununuz.

    ama sorun kaçak değilde motor yakıyorsa masraflar cok agır oluyor malesef.
    Motorda yağ kaçağı var deniyor tam nerden bilmiyorum
  • 31-10-2023, 01:59:11
    #6
    Kartel delinmiştir sakın arabayı kullanma
  • 31-10-2023, 01:59:43
    #7
    whiskycikolata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Motorda yağ kaçağı var deniyor tam nerden bilmiyorum
    son gittiginiz usta belki bir yeri acık bırakmış olabilir, şimdi tekrar baktım konunuza ve 2 ayda yarım litreden 1 haftada tamamı boşaldı diyorsunuz, tavsiyem ustanıza danışın...

    Motoru açacaz derse bir kaç ustaya daha gösterin veya yetkili fiat servisine gidin direk nokta atışı sorunu öğrenin, sonrasında dilerseniz başka serviste yaptırabilirsiniz probleminizi.
  • 31-10-2023, 02:00:52
    #8
    Bilisimworld adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    son gittiginiz usta belki bir yeri acık bırakmış olabilir, şimdi tekrar baktım konunuza ve 2 ayda yarım litreden 1 haftada tamamı boşaldı diyorsunuz, tavsiyem ustanıza danışın...

    Motoru açacaz derse bir kaç ustaya daha gösterin veya yetkili fiat servisine gidin direk nokta atışı sorunu öğrenin, sonrasında dilerseniz başka serviste yaptırabilirsiniz probleminizi.
    bir başka ustaya göstereyim bu sefer teşekkür ederim
  • 31-10-2023, 02:02:10
    #9
    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kartel delinmiştir sakın arabayı kullanma
    whiskycikolata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir başka ustaya göstereyim bu sefer teşekkür ederim

    bu notuda dikkate alın hocam, benzinliklerde vs. yağ satılıyor alıp 1-2 litre tamamlayıp sanayi bölgesine gitmeyi deneyebilirsiniz ama yolda yine uyarı yanarsa çekiciyle gitmeniz faydanıza olur.