• 19-10-2023, 22:32:53
    #1
    İyi akşamlar. PHP programlama dilinde yaşadığım bir sorunu hiç bir şekilde çözemiyorum. Uzun zamandır da geniz akıntı problemim olduğu için hem unutkanlık oluşturdu hem de ilgilenmediğim için bu aralar kodları da az çok unutmadım değil.

    Durum şöyle

    example1.php diye bir dosyam var ve bu dosyadan kullanıcı bilgileri dolduruyor ve daha sonra kullanıcıyı example2.php sayfasına gönderiliyor.

    example2.php dosyasında da bir alanı doldurmak zorunda onu da doldurduktan sonra işlem aslında tamamlanıyor. Fakat burada olay tam olarak şöyle. ID değeri olarak göndermek istiyorum ama example2.php de şu şekilde gözükmesini istemiyorum.

    Örneğin: example2.php?id=1

    Bu şekilde gönderilmesini istemiyorum mesela

    example1.php users diye bir tabloya gidiyor mesela atıyorum.

    user_id user_login user_email user_status user_role

    example2.php

    education_id education_email education_user_role created_at

    Yani demek istediğim example2.php den giden değer GET parametresini kullanarak göndermesin ama arkaplanda veritabanına o şekilde kaydedilsin.
  • Kabul Edilen Cevap
  • 19-10-2023, 22:35:25
    #2
    Post metodu neden kullanmıyorsun?
  • 19-10-2023, 22:37:36
    #3
    ya Ajax ile değişiklik yapacaksınız yada id inputta tutacaksınız hidden olarak post parametresi kullanacaksınız
  • 19-10-2023, 22:39:59
    #4
    yahyaozinanir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ya Ajax ile değişiklik yapacaksınız yada id inputta tutacaksınız hidden olarak post parametresi kullanacaksınız
  • 19-10-2023, 22:40:04
    #5
    1.Yöntem - Example1'den session kayıt edip Example 2'den almak
    2.Yöntem - POST ile göndermek (Önerilen)
    3.Yöntem - Example1'den cookie kayıt edip Example 2'den almak
    4.Yöntem Example1'den veritabanına kayıt edersiniz Example2'den veritabanı sorgusu yapıp alırsınız.

    En basit ve bu işlem için yapılmış olan post işlemini kullanmanız daha sağlıklı olur.
  • 19-10-2023, 22:52:12
    #6
    chedmade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Post metodu neden kullanmıyorsun?
    Hocam zaten post methodunu kullanıyorum ama bir türlü ayarlayamadım.
  • 19-10-2023, 22:55:31
    #7
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten post methodunu kullanıyorum ama bir türlü ayarlayamadım.
    <input type="hidden" name="id" value="iddegeri" />
    Bunu submit butonunun ustune ekle. example2.php den de id değerini post ile çek istediğin olur. ( value değerine id yi bas )
  • 19-10-2023, 22:55:55
    #8
    chedmade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    <input type="hidden" name="id" value="iddegeri" />
    Bunu submit butonunun ustune ekle. example2.php den de id değerini post ile çek istediğin olur. ( value değerine id yi bas )
    Onu da denedim hocam.
  • 19-10-2023, 22:56:27
    #9
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onu da denedim hocam.
    anydesk verir misin özel den.