• 09-10-2023, 15:20:14
    #1
    Merhaba arkadaşlar çifte vatandaşlığı olan birisi sadece Türk vatandajı olmak istiyor Türkiyede yaşıyor ve daha yurt dışına gitmeyecek kafamıza takılan konu askerlik 46 yaşında şimdi Türk vatandaşı olsalar sen askerlik yapmadın gel askere derler mi yoksa yaştan dolayı muaf olabilir mi ? Google amcada bunun cevabını bulamadım askeriyeyi mi arasam karar veremedim
  • 09-10-2023, 15:21:17
    #2
    eskiden 45 diye bir söylenti vardı. Şimdi ne durumda bilmiyorum.
  • 09-10-2023, 15:22:04
    #3
    Hocam Türkiye'de 80 yaşında olsan bulur o askerliği paşa paşa yaptırırlar adama ama bu vatandaşlık mevzusunda bildiğim kadarıyla mevzuat farklı işliyor.
    • silver29
    • laaps
    silver29 ve laaps bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 09-10-2023, 15:24:13
    #4
    bedelli yaptım, 52 yaşında gurbetçi bi dayı vardı mangamızda. Komutanlar 3 senede daha gelmeseydin otomatik düşüyor demişti askerlik. Eskisi gibi bir zorunluluk yok kaçabildiğiniz kadar kaçabiliyorsunuz.

    yurt dışında olduğu için belli bir yaştan sonrasının farkını 320bin tl civarı ödeyerek gelmişti dayı bedelli parası + cezası. 3 sene daha kaçsa para cebinde kalacak diye bayağı üzülmüştü.
  • 09-10-2023, 16:01:49
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Yaşın pek bir önemi yok devlet bu öyle de böyle de O askerliği yaptırırlar. Ben askerlik yaparken 52 yaşında amcayı getirdiklerini biliyorum.