• 28-09-2023, 01:02:50
    #19
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum çok farklı bir muhabbeti var bunun. Alip doğru söylesede farklı durumlar.
    O zamanlar Rapçiler bu kadar popüler değildi. Polemik ve dikkat çekmek için şuan yaptığınız gibi akıl oyunları derecesinde nereye baksan anlamayacağın sözlerle dikkat çektiler.
    Başarılıda oldular. Silahsız kuvvet (Sagopa Kajmer) dinleseniz. Yandık desenize

    Bu arada Normu severim. Açtım dinliyorum akar gider 2 3 parça
    yorum için teşekkürler hocam. bende Rap Dersi Çalıyo şuan. Norm Ender feat Norm Erman buraya hangi emojiyi koyacağımı bilemedim olaylara pek hakim değilim ama parça gelseydi keşke.

  • 28-09-2023, 01:07:37
    #20
  • 28-09-2023, 04:57:49
    #21
    Norm life bebeğim
  • 28-09-2023, 08:39:40
    #22
    Kişisel gelişim ile toplumsal gelişimi karşılaştırmış.

    Yani Norm Ender insanların kendi zekaları ile kendi tercihlerini ve karakterlerini inşa etmediklerini aslında içine doğdukları toplum tarafından sosyalleşme süreci ile programlanan yönlendirlen varlıklar olduklarını söylüyor.

    Kağıt kısmı para olarak da din olarak da algılanabilir.

    Son bölümde de hayatın daha çocukluk ergenlik ve gençlik döneminde yaşayanlara sizin tecrübeniz hayatı açıklamaya yetmez teneffüs dediği bir dinlenme sürecinde fikirlerni inançlarını sorgula diyor.

    Hadi para değil de din demiş olsun. O zaman linç yemeyi hakeder mi?

    Bu arada şu hep garip gelmiştir.
    İnananların inançları hakaret sayılmazken inanmayanların inançsızlıkları saldırgan ve hakaret olarak görülüyor.
    Bir insan ben müslümanım dediğinde aslında dediği şudur. Benim gibi inanmayanlar şeytana uymuş, akılsız yaban eşekleridir, sapıktır, akılsızdır. Bir müslüman kuranın her satırına iman ettiği için kuranda inançsızlara edilen tüm hakaretleri de sonuna kadar destekler ve söyler. Ama tüm bu şeytanlaştırma ve hakaretlere karşı inançsızları dövmemeyi öldürmemeyi saygılı hoşgörülü olmak sayar.
    Oysa inançsız biri inançsızlığının nedenini söylediğinde bile linç edilir. İnanmayanilirsin ama saygı göstereceksin denir. Bu saygı da inançsızlığını söylememektir. Çünkü inanmayan bir adam aslında tanrı var ama ben çok fırlama olduğum için kabul etmiyorum şeytanın peşinden gidiyorum demez. İnanmayan bir adam tanrı yoktur, peygamberler yalancıdır, kutsal kitaplar uydurmadır diyordur. Bir insanın inanmama hakkı olduğunu ama inançsızlığını söylemesinin hakaret olduğunu söylemek nasıl bir hoşgörüdür?

    Bu şarkı sözünde de Norm Ender taştan ya da kutsal kitaptan kaynağını alan dinlerin insanlar tarafından yaratıldığını söylüyor. Birileri benim dinim geldi cahiliye devri bitti deme hakkına sahip. Ama başkas birinin benim için arada fark yok cahiliye devri devam ediyor deme hakkının olmaması garip değil mi?
  • 28-09-2023, 08:58:43
    #23
    Kişisel Rütbe
    Para işte
  • 28-09-2023, 09:37:12
    #24
    Bence net bir şekilde dinleri kastetmiş ve bunda bir problem gözükmüyor
  • 28-09-2023, 12:31:44
    #25
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kişisel gelişim ile toplumsal gelişimi karşılaştırmış.

    Yani Norm Ender insanların kendi zekaları ile kendi tercihlerini ve karakterlerini inşa etmediklerini aslında içine doğdukları toplum tarafından sosyalleşme süreci ile programlanan yönlendirlen varlıklar olduklarını söylüyor.

    Kağıt kısmı para olarak da din olarak da algılanabilir.

    Son bölümde de hayatın daha çocukluk ergenlik ve gençlik döneminde yaşayanlara sizin tecrübeniz hayatı açıklamaya yetmez teneffüs dediği bir dinlenme sürecinde fikirlerni inançlarını sorgula diyor.

    Hadi para değil de din demiş olsun. O zaman linç yemeyi hakeder mi?

    Bu arada şu hep garip gelmiştir.
    İnananların inançları hakaret sayılmazken inanmayanların inançsızlıkları saldırgan ve hakaret olarak görülüyor.
    Bir insan ben müslümanım dediğinde aslında dediği şudur. Benim gibi inanmayanlar şeytana uymuş, akılsız yaban eşekleridir, sapıktır, akılsızdır. Bir müslüman kuranın her satırına iman ettiği için kuranda inançsızlara edilen tüm hakaretleri de sonuna kadar destekler ve söyler. Ama tüm bu şeytanlaştırma ve hakaretlere karşı inançsızları dövmemeyi öldürmemeyi saygılı hoşgörülü olmak sayar.
    Oysa inançsız biri inançsızlığının nedenini söylediğinde bile linç edilir. İnanmayanilirsin ama saygı göstereceksin denir. Bu saygı da inançsızlığını söylememektir. Çünkü inanmayan bir adam aslında tanrı var ama ben çok fırlama olduğum için kabul etmiyorum şeytanın peşinden gidiyorum demez. İnanmayan bir adam tanrı yoktur, peygamberler yalancıdır, kutsal kitaplar uydurmadır diyordur. Bir insanın inanmama hakkı olduğunu ama inançsızlığını söylemesinin hakaret olduğunu söylemek nasıl bir hoşgörüdür?

    Bu şarkı sözünde de Norm Ender taştan ya da kutsal kitaptan kaynağını alan dinlerin insanlar tarafından yaratıldığını söylüyor. Birileri benim dinim geldi cahiliye devri bitti deme hakkına sahip. Ama başkas birinin benim için arada fark yok cahiliye devri devam ediyor deme hakkının olmaması garip değil mi?
    Benim aklıma Tweeti görmeden ilk dinden bahsettiği geldi tweeti de bu şekilde algılanmasının önüne geçmek için de atmış olabilir ben linçlemiyorum, Dün akşam da bi hocamız da hedef götermekten bahsetmiş hedef filan gösterdiğim de yok. severek dinlerim şarkılarını yaşım genç ama mekanın sahibi ile tanıyanlardan değilim.
  • 28-09-2023, 12:37:13
    #26
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eklediğiniz videoki kişiyle bu sözlerine ilişkin dalga geçesim var hocam
    hakaret sayılabilir diye yazmadım emin değilim.
  • 28-09-2023, 14:30:37
    #27
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sondaki omuz hareketi efsane değil mi DDDDDDDDDDD