• 06-09-2023, 23:52:37
    #10
    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçenlerde bir konu açtım ALLAH yardımcınız olsun okul okutanlara

    ülke her alanda zor bir kesim havasında civasında 35 milyon gitmeden bu ülke iflah olmaz bunu yazın kenara
    çoçugun sınıfı ayrı bir konu hocam yarısı suriyeli diğer yarısıda bi memleketin çoçukları hepsi kuzenler 3 4 çoçuk yabancı öyle
    Gelistir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız idda ediyorum asgari ücretle çalışan bir aile çocuğunu şu ekonomide okutamaz 2 çocuğu varsa zaten geçmiş olsun.
    Malesef bazı tercihlerin sonuçları bu şekilde oluyor allah herkezin yardımcısı olsun.
    hocam keşke o tercihi yapanlar bu sonuca katlansaydı kurunun yanında yaşta gidiyor böyle kantinde bir yemek yese 70 80 tl bir şeyler içse 20 30 tl günlük 100 tl harçlık ayda 3bin tl eder
    vido adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    her nefis pahalılığı tadacaktır...
    çoçukların tatmaması gerekli hocam bu adil değil malesef
    Burakkbt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kitap defter kalem ve benzeri ürünlerde de çok zam var hocam en kötü okul çantası 100 liradan başlıyor artık :/
    100 tlye çanta yok hocam şuan en ucuzu 399 tlye lcwaikikideydi
    nalan74 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı fiyatlarla bugün bende tanıştım 1. ve 5. sınıf 2 çocuk için sadece üstlerini 1.500 TL'ye aldım. Bir o kadar da pantolon için veririm muhtemelen. Ayakkabısı vs. bu ay kartlar limiti fulleyecek görünüyor. Daha okuldan verecekleri listenin maliyetini bilmiyorum.
    Allah yardımcınız olsun 2000 tl civarıda okuldaki liste için tutacaktır emin olun madem zorunlu eğitim var şu eğitim sistemini ticarete dökmelerine izin vermesinler
  • 06-09-2023, 23:54:08
    #11
    bycida adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çoçugun sınıfı ayrı bir konu hocam yarısı suriyeli diğer yarısıda bi memleketin çoçukları hepsi kuzenler 3 4 çoçuk yabancı öyle

    hocam keşke o tercihi yapanlar bu sonuca katlansaydı kurunun yanında yaşta gidiyor böyle kantinde bir yemek yese 70 80 tl bir şeyler içse 20 30 tl günlük 100 tl harçlık ayda 3bin tl eder

    çoçukların tatmaması gerekli hocam bu adil değil malesef

    100 tlye çanta yok hocam şuan en ucuzu 399 tlye lcwaikikideydi

    Allah yardımcınız olsun 2000 tl civarıda okuldaki liste için tutacaktır emin olun madem zorunlu eğitim var şu eğitim sistemini ticarete dökmelerine izin vermesinler
    400 lira mı
  • 06-09-2023, 23:55:54
    #12
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Merhabalar benim babam kırtasiyeci,büyük kırtasiyecilerden almak yerine küçük esnaflardan alırsanız birnevi daha ucuza gelir.BKM'de olan ürünlerin hepsi 2-3x
  • 06-09-2023, 23:59:12
    #13
    vido adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "...her aile isyan ediyordu..." daha çok isyan edilecek durumlar var!

    Yanlış anlamayın, konuyu siyaset veya kıraathane modeli tartışmaya çekmeyeceğim, ancak biz millet olarak şunu çok sık yapıyoruz ve kaybettiğimiz en büyük şey burası. Umursamıyoruz, düşünmüyoruz ve kayıtsız kalıyoruz.

    Bir şeye zam geliyor, akaryakıt, gıda ürünleri, elektrik, su vs. Artık o kadar umursamaz hale geldik ki, işin ucu bi şekilde bize gelene kadar.. Bu konuda bir örnek.

    İyi forumlar.
    hocam herşeye zam geliyor araba alacaktım alamadım motor alacaktım alamadım maaşım asgari ücretten yüksek geçimimi sağlıyorum istesem alırım ama alırsam zoruma gidecek diye almıyorum boşveriyorum ,bakıyorum ertesi ay 1 katı artmış fiyatı
    çoçuk okula başladı geçen sene 10 lira olan kalem bu sene 80 tl olmuş aynı marka aynı ürün depoda durmuş 1 yıl ertesi yıl 8 katı artmış
    elifto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okul hayatım boyunca tüm müdür ve öğretmenlerimin söylediğine göre bakanlık okulu yapıp maaşları vermekten başka bir şeye karışmıyor. 6 ay yanan okul kaloriferi, dönemde 12 dersten üçer kere yapılan sınavlar ve ekstra testler için fotokopiler, beden eğitimi/müzik/resim dersleri için özel materyaller, temizlik ürünleri, elektrik/su, okulda kırılan/bozulan/eskiyen herhangi bir şeyin tamiri ve boyanması, hatta atanmamış; okulun işe aldığı hizmetlilerin maaşı ve sigortası öğrencilerden alınan aidattan ödeniyor. Ve evet maalesef özellikle bu günlerde çocuk sahibi olmak ve hakkıyla yetiştirmeye çalışmak büyük cesaret ve büyük külfet
    hocam tüm bunlar çoçuklardan karşılanıyor bir türlü karşılanması lazım fakat vereceğim aidatın üstüne biraz daha koysam özel okula yollarım ondan daha iyi olur mahallem güzel diye arkadaşlarıyla ayrı düşmesin diye bu okula göndermek zorunda kaldım gerçekten ilk kez paranın yetmeyeceği hissine kapıldım
    dranov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 oğlum var,bu sene ben de isyan ettim artık.Ayakkabı,pantolon,t-shirt,eşofman takımı 5.000 lira gitti daha kaleme deftere gelmeden.Allah yardımcımız olsun
    hocam kaleme deftere 2 bin civarı gidecek onada hazırlıklı olun derim Allah yardımcımız olsun dediğiniz gibi
  • 07-09-2023, 00:28:50
    #14
    kalem ve defter grubunu geçen ay aldım 1200 TL verdim. Şimdi fiyatlara bakıyorum 120 TL ye aldığım boya kalemi 160 TL olmuş. 1. sınıfa gidecek kızımın çantasını geçen yıl almıştım, büyük geldiği için anaokulunda eski çantasını kullanmaya devam etti. Geçen yıl o çantayı 43 TL'ye almışım. Şimdi 400 TL üzeri fiyatı var
  • 07-09-2023, 06:48:30
    #15
    nalan74 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kalem ve defter grubunu geçen ay aldım 1200 TL verdim. Şimdi fiyatlara bakıyorum 120 TL ye aldığım boya kalemi 160 TL olmuş. 1. sınıfa gidecek kızımın çantasını geçen yıl almıştım, büyük geldiği için anaokulunda eski çantasını kullanmaya devam etti. Geçen yıl o çantayı 43 TL'ye almışım. Şimdi 400 TL üzeri fiyatı var
    Aynısı bizede oldu geçen yıl fazla fazla aldım kalemleri kırar kaybeder diye evde duruyorlardı 10tlye satılan ikili kalemin şuanki fiyatı 80 TL idi
    50 tlye aldığımız fotokopi kağıdı indirimde diye 80 TL olmuştu en kötü çanta şuan 400 TL iki ay önceye kadar 200 tl idi