Bir ev almak istiyorum ve elimde 2 Milyon nakit var. Aklıma şöyle bir fikir geldi.
Şimdi Almak istediğim ev 2 Milyon TL.
Bunun 1 Milyonunu nakit verip kalan 1 Milyonu için ilk kez ev sahibi olacaklara devletin vereceği düşük faiz oranı ile kredi almayı planlıyorum.
1 Milyon TL Kredi x 48 Ay x 1,20 Faiz Oran: 28.000 TL Aylık Kredi Taksiti
Kalan 1 Milyon TL paramı faize yatırmayı planlıyorum. En iyi oran %34 civarı faiz veriyor. Buda aylık 27-29 bin TL arasında aylık faiz getirisi demek.
Yani X Bankadan 1 Milyon Kredi Çekip - Z Bankasınada 1 Milyon TL'lik mevduat hesabı açarsam Z Bankasının aylık faiz getirisi X Bankasının borcunu ödüyor.
Bu durumda 48 Ay sonra hem evin borcu kapanmış hemde 1 Milyon TL hesabımda kalmış oluyor.
Sizce bu matematikte yanlış olan nedir ?