• 26-08-2023, 13:34:10
    #1
    Merhabalar,

    Yazılım ile ilgili marka tescil ettirmek istiyorum. Ancak, örneğin XYZmarkasına 42. marka sınıfına tescil yapılmış bir marka var. Ben XYZ Yazılım olarak yine 42. marka sınıfına kayıt yaptırabiliyor muyum? Yoksa bana bu marka sınıfına zaten kayıt yapılmış deyip red mi verir. Boş yere zaman ve para kaybı olmasın diye baştan öğrenmek istedim. Şimdiden vereceğiniz değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Not: XYZ adını örnek olsun diye yazdım. Marka ismim farklı.
  • 26-08-2023, 13:54:42
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Eğer firma xyz markasını danışmanlık veren bir aracı kurumdan yapmışsa redd olur. Çünkü sağolsun aracı firmalar herşeye itiraz ediyorlar. Eğer kendisi yapmışsa yine redd olma ihtimali var ama bazen de redd olmuyor. En iyisi logonuzu tescil ettirmeniz. Bu sayede istediğiniz markayı alırsınız. Çok bilindik bir markaysa yine redd olur.
  • 26-08-2023, 13:54:53
    #3
    @Webx; ile görüşün derim hocam, bizimde iş ortaklarımız kendileri işlerini iyi yapıyorlar.
  • 26-08-2023, 13:56:53
    #4
    Platin üye
    Aynı sınıfta Aynı marka ismi ile kayıt alamazsınız.
    XYZ ise ekleme yapabilirsiniz. Misal BİEN markası tescilli BİENTAŞ markası da tescilli. Ama yine de itiraz edilme veya reddedilme ihtimali var.
  • 26-08-2023, 14:03:00
    #5
    Kayıt almaz. Boşa paranız gitmesin.
  • 26-08-2023, 22:02:01
    #6
    Cevaplarınız için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Marka tescil konusunda bir uzmandan yardım alacağım.