Merhaba Arkadaşlar bugün Şöyle bir mesaj aldım kendisini avukat olarak tanıtan kişi mahkemenin böyle bir karar verdiğini söylüyor ama vatandaş uyaptan herhangi bir dava dosyası gözükmüyor.
Mahkeme kararı vermişse UYAP vatandaşta dosya gözükmez mi?
Merhabalar.
Mahkeme tarafından bir şeye hükmedildi ise size tebliğ edilmesi
ya da tebliğ edilmiş sayılması lazım. İkamet adresinizde oturuyorsanız
bu tip bir tebligat olursa mutlaka haberiniz olur.
Kimlik bilgileriniz ile bir MAHKEME dosyasına girdi iseniz vatandaş
uyapta çıkar. Ama hakkınızda soruşturma varsa vatandaş uyapta
gözükmez.
Mahkeme tarafından verilen para cezalarında indirim ya da erteleme
olabilir. Ama bu hiç bir zaman %90 indirim şeklinde olmadı. Olursa
haberlerde duyarsınız zaten. İndirimler çok daha düşük tutarlıdır.
Mesajı bütün olarak değerlendirirsek adalet sistemindeki bir takım
birbirinden bağımsız uygulamaların mesaj metnine gelişi güzel serpildiğini
görüyoruz. Uzlaşma olmazsa direk tutuklama olmaz. Mahkemeye
gidilir. Direk tutuklama-göz altı olacak ciddi dosyalarda zaten uzlaşma
olmaz. Sizede kimse mesaj atmaz. Gelir alırlar.
Ama dikkat etmek gerekir. bazı durumlarda uzlaştırmacı size ulaşabilir.
Benzeri bir diyalog geçebilir. Ama uzlaştırmacı bir ücret belirtmez.
Karşı taraf bir ücret ister. İndirimi de o yapar. Ve size e-imzalı bir belge
sunar. Konuşmasından anlaşılır ama olmazsa resmi tebligat çıkartılmasını
isteyebilirsiniz. 2-3 gün içinde uzlaşma teklifi size tebliğ edilir.
Savcılık kesinleşmiş hapis cezası çıkartamaz. Genel olarak halk savcıdan
korktuğu için bu şekilde her yere savcı serpiştiriyorlar. Savcının öyle
çok bir yetkisi yok. Karar mercii hakimdir.
Tazminatı aldıktan sonra kalan parayı neden ailesine veriyorlar onu hiç
anlamadım. Mantıksızlıklarla dolu bir yazı olmuş. Dikkate almanıza
gerek yok. Ama hakaret vs. ye girmeyin. Boşu boşuna suça bulaşmaya
gerek yok. Gereksiz risk. Engelleyip geçin.
Dipnot olarak belirteyim. Numara neyse de. Fotoğraf büyük ihtimalle
gerçek bir avukata ait. Ve avukatın bu olayla hiç bir ilgisi yok. Fotoğrafı
kapatmanız faydalı olabilir. 2 gün sonra can sıkıcı bir durum ile karşılaşmayın.
İyi forumlar