SonBirDefa adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
çanakkale de kiraların 8 binden başlaması hakkında ?
42
●2.566
- 14-08-2023, 09:49:59Bu minvalde konuların altına konunun esas noktasına değilde verilen ufak bi ayrıntının asıl mesele olması enteresan. Konunun içeriğine bak. Gelen yorumlara bak.
Soruya gelecek olursam genel olarak piyasadaki ev fiyatları eşdeğerse şişirilme söz konusu değil. Doğrudan mülk sahibi tarafından verilen ilanları değerlendirirsen, emlakçı komisyonu ödemekten kurtulursun. - 14-08-2023, 09:51:46Sen gir o tenekeyedev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-08-2023, 10:01:58Hocam şahsen ne yalan söyleyeyim bir tek İstanbul'da zannediyordum, bitmişiz. 8K nedir iki kişi için Allah için. Hocam bir de kaç + arıyorsunuz evi? Bu paralar hangi tür evler için?
Kör buza gibi takılıyormuşum meğer, yüksek olasılıkla tüm İl'lerimiz de durum aynı. - 14-08-2023, 10:03:53Çanakkale köprü sonrası çok fazla fiyat artışı yaşadı . Zaten üniversite çevresi normalden hep daha pahalıydı.
Enflasyon + Üniversite etkisi + Köprü etkisi : Mevcut Sonuç
Köprü etkisi orada %50 ve üzeri fiyata ekleme yapmıştır.
Enflasyon'da zaten ortada. - 14-08-2023, 10:11:24Fiyatlar gerçekten olması gerektiğinden yüksek ama işte denk getirmek önemli. Dün bir arkadaşım 6.500 TL'ye kordonda, Golf Çay Bahçesi civarında 2+1 eşyalı olacak şekilde daire kiralık verdi.
Bir arkadaşımın 1+1 dairesi var, Mayıs ayında 3000 TL yaptılar kirayı mesela. Ev kredileri açılmadığı sürece kiralar artmaya devam edecek, düşmesini bekleyen varsa beklemesin. Suriyeli ile, afgan ile, köprü ile veya başka bir şey ile pek alakalı değil bu fiyat artışları yani. Şu an ev kredisi çıkmıyor, çıkanda %5 civarları faizle maksimum 300.000 TL civarı falan çıkıyor. Eskiden vatandaş "3.000 TL kira vereceğime 5.000 TL kredi öder evimde otururum." derdi ama artık öyle bir imkan kalmadı. Evin satış fiyatı 2.750.000 TL ama çıkan kredi 250.000 TL yani ancak tapu ve komisyon masraflarına yetiyor.
Birde talep çok ama inşaat yok. Eskiden mantar gibi her yerden bir bina beliriyordu. İnsanlar krediler açık olduğu için bir şekilde alabiliyordu. O dönemde geçti. Müteahhitler yüksek maliyetlerden dolayı çok temkinli, her boş arsaya hemen temel atmıyorlar. Kılı kırk yarıyorlar. İnşaat yapılamıyor, yapılsa da ihtiyacı karşılayacak kadar daire çıkmıyor. Ayrıca vadeli mevduat çok para veriyor, insanlar oraya da yöneldi. En son geçen hafta 2 tane 3+1 kiralık daire boşaldı, iki ev sahibini de tanıyorum. Kiraya vermek yerine satıp faize koyacağım dediler ikiside. 3+1 daire kirası 17 - 18.000 TL, evi satsa ev 3.5 milyon, faize koysa 32 günlük 60-70 bin TL para alıyor şu an.
Kiralık daire fiyatları anlattığım nedenlerden yüksek yani, böyle olunca da bu şartlarda düşmesi beklenemez, daha da artar.

Bir arkadaşımın 1+1 dairesi var, Mayıs ayında 3000 TL yaptılar kirayı mesela. Ev kredileri açılmadığı sürece kiralar artmaya devam edecek, düşmesini bekleyen varsa beklemesin. Suriyeli ile, afgan ile, köprü ile veya başka bir şey ile pek alakalı değil bu fiyat artışları yani. Şu an ev kredisi çıkmıyor, çıkanda %5 civarları faizle maksimum 300.000 TL civarı falan çıkıyor. Eskiden vatandaş "3.000 TL kira vereceğime 5.000 TL kredi öder evimde otururum." derdi ama artık öyle bir imkan kalmadı. Evin satış fiyatı 2.750.000 TL ama çıkan kredi 250.000 TL yani ancak tapu ve komisyon masraflarına yetiyor.